Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

last van spyware of dergelijke + hijack log

None
2 antwoorden
  • heey hallo ik heb telkens last van pop-ups
    als ik mijn internet explorer van microsoft op start krijg telkens de site
    http://media2.tmlatn.com/images/defaults41/approved/404.html

    als ik internet op start met google chrome gebeurd dit niet

    kan iemand mij helpen heb daarbij ook last van veel trojans tijdens dit gebeuren

    groete sinasjuh

    hijackthis log

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 17:15:47, on 10-11-2009
    Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
    C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
    C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
    C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
    C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
    C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
    C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\ccSvcHst.exe
    C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
    C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\ccSvcHst.exe
    C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
    C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
    C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Java\jre6\bin\jucheck.exe
    C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
    C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
    C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Documents and Settings\pickartz\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
    C:\Documents and Settings\pickartz\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
    C:\Documents and Settings\pickartz\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: (no name) - {0DF41177-857D-4318-99B7-814C197A8968} - C:\WINDOWS\System32\dot3gpclnt32.dll
    O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
    O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
    O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\coIEPlg.dll
    O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\IPSBHO.DLL
    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O2 - BHO: Java™ Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
    O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
    O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\coIEPlg.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [Snelkoppeling naar eigenschappenvenster voor High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [taskmgr] C:\Windows\taskmgr\taskmgr.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2009] C:\Program Files\Uniblue\RegistryBooster\RegistryBooster.exe /S
    O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
    O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\pickartz\Local Settings\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {149E45D8-163E-4189-86FC-45022AB2B6C9} (SpinTop DRM Control) - file:///C:/Program%20Files/Mystery%20P.I.%20-%20Lost%20in%20Los%20Angeles/Images/stg_drm.ocx
    O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game09.zylom.com/activex/zylomgamesplayer.cab
    O16 - DPF: {CC450D71-CC90-424C-8638-1F2DBAC87A54} (ArmHelper Control) - file:///C:/Program%20Files/Mystery%20P.I.%20-%20The%20Vegas%20Heist/Images/armhelper.ocx
    O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
    O16 - DPF: {DE625294-70E6-45ED-B895-CFFA13AEB044} (AxisMediaControlEmb Class) - http://217.14.230.30/activex/AMC.cab
    O18 - Protocol: symres - {AA1061FE-6C41-421F-9344-69640C9732AB} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\coIEPlg.dll
    O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\dot3ui32.dll
    O20 - Winlogon Notify: 4c6eb6e8697 - C:\WINDOWS\System32\dot3ui32.dll
    O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c98fa2dd4ca452) (gupdate1c98fa2dd4ca452) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
    O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
    O23 - Service: Norton 360 (N360) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton 360\Engine\3.5.2.11\ccSvcHst.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
    O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe


    End of file - 7899 bytes

  • Hallo sinasjuh, start HijackThis opnieuw en kies voor [b:7e1cbbdc50]Scan only[/b:7e1cbbdc50], nadat je een vinkje hebt gezet voor de met de onderstaand corresponderende regels, klik je vervolgens op de knop [b:7e1cbbdc50]Fix checked[/b:7e1cbbdc50]:

    O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
    O4 - HKCU\..\Run: [taskmgr] C:\Windows\taskmgr\taskmgr.exe

    Hierna je computer opnieuw opstarten!


    Download, installeer en blijf [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] gebruiken.
    Al meteen na de installatie wil [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] zijn database opwaarderen – toestaan dus.
    Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab [b:7e1cbbdc50]Update[/b:7e1cbbdc50] aandoen!

    [b:7e1cbbdc50]Download MBAM[/b:7e1cbbdc50]

    Start [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] en kies voor [b:7e1cbbdc50]Snelle Scan[/b:7e1cbbdc50]


    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop [b:7e1cbbdc50]OK[/b:7e1cbbdc50] , daarna op de knop [b:7e1cbbdc50]Bekijk Resultaten[/b:7e1cbbdc50] om de resultaten te zien.
    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: [b:7e1cbbdc50]Verwijder geselecteerde[/b:7e1cbbdc50] .
    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

    Het log wordt automatisch bewaard door [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] en dat kan je terugvinden door op de tab [b:7e1cbbdc50]Logs[/b:7e1cbbdc50] te klikken in [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] .

    Indien [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op [b:7e1cbbdc50]OK[/b:7e1cbbdc50] klikken!
    Daarna zal [b:7e1cbbdc50]MBAM[/b:7e1cbbdc50] vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.



    Hierna een nieuw Hijack This Log aanmaken en het resultaat daarvan samen met het scanresultaat van MBAM posten;
    tevens een Uninstall-lijst posten (Start HijackThis, klik op de knop [b:7e1cbbdc50]Open the Misc Tools section[/b:7e1cbbdc50], dan op de knop [b:7e1cbbdc50]Open Uninstall Manager[/b:7e1cbbdc50] en als laatse op de knop [b:7e1cbbdc50]Save[/b:7e1cbbdc50]).

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.