Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

vista crash

6 antwoorden
  • Beste Allemaal, Op mijn Dell Inspiron laptop van 9 maanden oud heeft een vista (home premium 64 bit) crash plaatsgevonden. Dit hield in dat de laptop na het BOOT scherm zwart bleef met een knipperende cursor linksboven in het scherm. Uiteindelijk de originele vista dvd geladen en opnieuw vista geinstalleerd. Vroeger was het zo dat je je harde schijf prettig kon formateren zodat deze helemaal leeg was, maar nu worden alleen de oude instellingen van vista schijnbaar teruggezet, volgens mij. Goed, alles is inmiddels geupdate en gedaan, heb tevens de windows.old map verwijdert op de microsoft manier (lees forum) Maar: Tijdens het opstarten is de laptop inmiddels zooo traag geworden dat hij er letterlijk 3 minuten over doet om bij het vista inlogscherm te komen en nog eens 1,5 minuut om in te loggen. Om dit te verbeteren heb ikzelf een registry mechanic uitgevoerd plus spyware doctor, daar kwamen toch behoorlijk wat fouten nog naar boven. Echter dit hielp niets aan de opstarttijd. Enig idee wat dit is, want mijn opties houden hier op... Om jullie alvast op weg te helpen, hierbij het HiJack log: Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 23:32:59, on 11-3-2010 Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906) MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18882) Boot mode: Normal Running processes: C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe C:\Program Files (x86)\Registry Mechanic\RMTray.exe C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe C:\Program Files (x86)\Common Files\PC Tools\sMonitor\SSDMonitor.exe C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = O1 - Hosts: ::1 localhost O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file) O2 - BHO: Aanmeldhulp voor Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [SSDMonitor] "C:\Program Files (x86)\Common Files\PC Tools\sMonitor\SSDMonitor.exe" O4 - HKCU\..\Run: [RegistryMechanic] C:\Program Files (x86)\Registry Mechanic\RMTray.exe /H O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE') O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files (x86)\LimeWire\LimeWire.exe O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra button: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Unknown owner - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt64.inf_caafa62d\AESTSr64.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing) O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing) O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: PC Tools Startup and Shutdown Monitor service (PCToolsSSDMonitorSvc) - PC Tools - C:\Program Files (x86)\Common Files\PC Tools\sMonitor\StartManSvc.exe O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing) O23 - Service: Audio Service (STacSV) - Unknown owner - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt64.inf_caafa62d\STacSV64.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing) O23 - Service: Dell Wireless WLAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\Windows\System32\WLTRYSVC.EXE (file missing) O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing) O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing) O23 - Service: Marvell Yukon Service (yksvc) - Unknown owner - RUNDLL32.EXE (file missing) -- End of file - 7404 bytes Internet explorer komt wel heeel veel voor in de opstartlijst... is dit normaal of zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Alvast ontzettend bedankt! Hans
  • Hallo Hans, of het een goed idee is, om een 32bit registeropschoner in een 64bits Windows te gebruiken, betwijfel ik! Bovendien is het niet nodig, dat dit tool mee opstart - waarschijnlijk is dit ook de vertragende faktor! Mijn advies: de-installeren! Want in het algemeen ben ik tegen dit soort programma's! Ze zijn in feite overbodig, omdat Wiindows alleen de benodigede DLL's in het geheugen plaatst! Wat opvalt is dat je log verder in orde is, maar dat je geen antivirus geïnstalleerd hebt! [b:1b998c4be9]En ook omdat je P2P-gebruiker bent, is dat een doodzonde![/b:1b998c4be9] Het Iexplorer exe wat vier keer voorkomt. Oftewel ten tijde dat je het log maakte stond IE8 met vier vensters open! [b:1b998c4be9] [url=http://oldtimer.geekstogo.com/TFC.exe]Download TFC naar je bureaublad klik[/url] [/b:1b998c4be9] N.B.: Gebruikers van Windows Vista en Windows 7 starten het tool middels rechtsklik en daarbij dan kiezend voor Als Administrator uitvoeren! • Klik/dubbelklik op [b:1b998c4be9]TFC.exe[/b:1b998c4be9] om het programma te starten. • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen! • Vervolgens klik je op de knop [b:1b998c4be9]Start[/b:1b998c4be9] om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht to TFC klaaar is. • Indien TFC klaar is, dan komt de melding dat de computer opnieu opgestart wordt. • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op. • Noot: TFC vertoont geen log! [b:1b998c4be9][url=http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html]Defragmentatie: ga het gratis Iobit smart Defrag gebruiken (klik)[/url][/b:1b998c4be9] • Gebruik de optie [b:1b998c4be9]Grondige defragmentatie[/b:1b998c4be9] • Hierdoor worden opstartbestanden en veel gebruikte Windows onderdelen naar de snellere gedeelten van de harddisk worden verplaatst. • Hierdoor ontstaat snelheidswinst. • Zeker de eerste keer zal dit proces tijd vergen! N.B.: door regelmatig te defragmenteren zal dit proces daardoor steeds sneller gaan!
  • Beste Abraham, Bedankt voor jouw antwoord. Inmiddels heb ik de registry mechanic verwijdert. Ook heb ik op jouw aanbevelingTFC gedownload en gebruikt. Daarnaast wilde ik het defragmentatie programma gebruiken wat je noemt, echter wanneer ik deze als administrator uitvoer en die grondige optimalisatie optie kies stopt dit programma weer direct. Heb je enig idee wat het probleem is? Ik hoop dat dit het antwoord is, nogmaals bedankt! *UPDATE* Inmiddels probleem gevonden en aan de slag
  • En wil je nu gaan doen an je antivirus suituatie? Ik kan je Avast 5 aanbevelen! http://www.avast.nl/avast_antivirus_producten/avast_Free_Antivirus
  • [quote:7650a0117c="Abraham54"]En wil je nu gaan doen an je antivirus suituatie? Ik kan je Avast 5 aanbevelen! http://www.avast.nl/avast_antivirus_producten/avast_Free_Antivirus[/quote:7650a0117c] Dag Abraham, Ik heb inmiddels de defragmentatie achter de rug en ook wat gerommeld in msconfig. Hij is inderdaad iets sneller, maar nog steeds niet (dat ik me herinner) zoals hij was. Als het goed is komt vanavond McAfee op de laptop. Echter zal dat het opstarten niet versnellen vrees ik. Heb je nog andere aanbevelingen? Alvast bedankt
  • Ik kan je op dit moment niet verder helpen, maar post het volgende: a) een nieuw HijackThs-log, waarbij je voor het opstarten er van met Administratorrechten eerst alle openstaande vensters sluit; en b) een "Uninstallijst" - • start HijackThis, • klik op de knop [b:50e2c0829e]Open the Misc Tools section[/b:50e2c0829e], • klik op de knop [b:50e2c0829e]Open Uninstall Manager[/b:50e2c0829e] • Klik op de knop [b:50e2c0829e]Save[/b:50e2c0829e].[/list]

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.