Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Spam via emailaccount verzonden, echter in Postvak Uit niets

Abraham54
7 antwoorden
  • Ik zit met een probleem. Via de Windows Live account van een kennis van mij wordt bepaalde spam verzonden naar zijn contacten, o.a. dus ook aan mij. Hij had zelf dit berichtje ook weer via een bekende van hem ontvangen. Hier volgt het bericht:
    [quote:ec11927d06]Lees deze mail snel aub. Is belangrijk!
    Zojuist heb ik je een prive bericht gestuurd, kijk je er even naar?

    Je moet op de link in deze mail klikken en je gegeven invullen om hem op te halen geloof ik.

    http://www.priveberichten.comXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Jij bent de enigste die deze pagina kan bekijken als het goed is.

    Stuur even wat terug, ok?[/quote:ec11927d06]
    (om veiligheidsredenen heb ik de volledige link hiet niet gepost).

    Natuurlijk heb ik zelf niet op de link geklikt maar die kennis dus wel. Al snel zag hij dat het om een dubieuze SMS dienst ging en heeft hij dus NIET zijn emailadres en wachtwoord ingevuld. Echter is er dus toch via zijn account die zelfde berichtjes verstuurd.
    Het vreemde is: in zijn Postvak Uit zijn die berichtjes niet terug te vinden!

    Dit leek eenmalig te zijn. Nu kreeg ik opnieuw van hem een soortgelijk emailtje:
    [quote:ec11927d06]Lees mijn bericht ff en reageer please!
    Ik heb je net een prive berichtje gestuurd, bekijk je hem even?

    Klik op onderstaande link om mijn bericht te lezen.

    http://www14.privegesprek.com/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Wij zijn de enigste die deze link kunnen bekijken.

    Stuur je even wat terug?[/quote:ec11927d06]

    IP adressen zijn steeds verschillend in de email, en zijn uit de USA afkomstig.

    PC is al op virussen en spyware gescand met Avira Free en a-quared Free. Helaas is er niet gevonden.

    Is nu zijn emailaccount gehackt?

    Meer info:
    http://www.siteadvisor.com/sites/privebericht.com/postid/?p=4745335
    http://www.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=48207
  • Wachtwoord en geheime vraag veranderen. Als het account daadwerkelijk gehackt is moeten de mails daarna stoppen.

    Overigens is de afzender van een email eenvoudig te vervalsen. De getoonde afzender hoeft dus niet perse de werkelijk afzender te zijn.
  • Maar als de account gehackt zou zijn dan zou hij eigenlijk die spam in z'n Postvak Uit moeten zien?

    En in het geval dat de afzender vervalst is en niet de werkelijke afzender is, hoe komen ze dan wel aan de contacten van die nepafzender? Want dat snap ik niet, die spam wordt aan al zijn bekenden gestuurd en dus ook aan mij.
  • Omdat iemand een keer een virus op zijn pc/laptop gehad heeft…. en daarmee alle mail adressen/contacten "gejat" zijn…. dus het hoeft niet een account gehackt te zijn….
  • Dus het klikken op die link die hij gehad heeft, is misschien al voldoende geweest om een virus actief te maken?

    Dus eenmaal gejat is er niets meer aan te doen?
  • [quote:e6d30dd505="analvabeed"]Maar als de account gehackt zou zijn dan zou hij eigenlijk die spam in z'n Postvak Uit moeten zien?
    ……….
    [/quote:e6d30dd505]Misverstand! Wij hebben twee PC's in ons thuisnetwerk. Op beide kunnen we mailen, ieder met ons eigen strikt gescheiden e-mailadres (geen aliassen). Maar we hebben wel de [i:e6d30dd505]mogelijkheid [/i:e6d30dd505]om elkaars adres te gebruiken. En dan verschijnt echt alleen op de verzend-PC de mailopdracht in Postvak uit resp. Verzonden items, niet in die van de ander.
    Wij zitten in het zelfde vertrek, maar dat maakt geen verschil met totaal verschillende locaties, m.a.w. met gehackt account.

    Maar andre@home heeft gelijk met zijn verklaring.
  • Dat laatste wist ik niet. Dank voor de uitleg. Ik zal hem adviseren om zijn wachtwoord te veranderen, kijken of het daarmee opgelost is.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.