Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Alarm Virussen

j.filarski
4 antwoorden
  • Hallo Allemaal

    Ik ben een Virus(sen) tegen gekomen die niet weg te halen zijn, op de computer van m'n nicht.

    Ik werk met Microsoft Scurity Essentials en di kan de Virussen niet elemineren

    ]Te weten:

    TrojanDownloader: Win32/Bredolabs.x (ernstig)
    Trojan:WinNT.Bubnix.gen!A (ernstig)
    Trojan:Dos/Alureon.A (ernstig)

    Het enige wat me te binnen schiet is als [b:53822c6f8a]Formatteren niet help, Low Format[/b:53822c6f8a]

    Of heeft iemand een beter idee?

    Is Bredolabs niet dat software bedrijf dat een paar dagen geleden is opgerold ?????

    [b:53822c6f8a] Oh ja, wat ik vergeten was, door die virussen worden de DNS-nummers uit je gegevens verwijderd, waardoor geen internet verkeer OP DE NORMALE MANIER MEER MOGELIJK IS
    Ook je Proxy Server staat dicht !!! [/b:53822c6f8a]


    Mvg
    Jan Filarski :? :( :evil:
  • Hallo j.filarski, schijnbaar ben je ook niet helemaal op de hoogte dat het bredobotnet vanuit Nederland is vernietigd.

    Dus de Pc van je nicht maakte deel uit van dit botnetwerk!


    Jammer dat je niet vermeldde welke Windows-versie aanwezig in die Pc!

    [b:8efdf4c7ce]N.B.: Vista- en Windows 7 gebruik(st)ers starten alle hier vermede tools middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.[/b:8efdf4c7ce]

    [b:8efdf4c7ce]Stap •1•[/b:8efdf4c7ce][/color:8efdf4c7ce]

    Schakel tijdelijk Windows Defender uit
    Want deze kan voor stoorzender spelen bij het fixen met HJT (de fix terug ongedaan maken)

    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] Open Windows Defender > Klik op Tools
    [*:8efdf4c7ce] Klik "General Settings" of Options
    [*:8efdf4c7ce] Scroll naar "Real Time Protection Options"
    [*:8efdf4c7ce] Haal het vinkje weg bij "Turn on Real Time Protection (recommended)" > Klik "Save"
    [*:8efdf4c7ce]Sluit Windows Defender
    (als de problemen over zijn, logje weer schoon verklaard is, kan je 'm weer aanzetten)[/list:u:8efdf4c7ce]
    [b:8efdf4c7ce]Stap •2•[/b:8efdf4c7ce][/color:8efdf4c7ce]

    Typ in de zoekregel direkt boven de Startknop [b:8efdf4c7ce]mrt[/b:8efdf4c7ce].
    Bovenaan het startmenu klik je met rechts op de snelkoppeling van MRT en kies je voor Uitvoeren als administrator.
    MRT is het windows eigen Malicious Removal Tool.
    Laat de instelling op Snelle scan staan en kies scannen!


    [b:8efdf4c7ce]Stap •3•[/b:8efdf4c7ce][/color:8efdf4c7ce]

    [b:8efdf4c7ce]Download, installeer en blijf MBAM gebruiken[/b:8efdf4c7ce] (KLIK)
    (klik op de blaue knop om de gratis versie te downloaden!)
    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] Al meteen na de installatie wil [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] zijn database opwaarderen – toestaan dus.
    [*:8efdf4c7ce] Ook bij herhaald gebruik: eerst MBAM updaten via de tab [b:8efdf4c7ce]Update[/b:8efdf4c7ce]!

    [*:8efdf4c7ce] Start [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] en kies voor [b:8efdf4c7ce]Snelle Scan[/b:8efdf4c7ce]

    [*:8efdf4c7ce] Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    [*:8efdf4c7ce] Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop [b:8efdf4c7ce]OK[/b:8efdf4c7ce]
    [*:8efdf4c7ce] Klik daarna op de knop [b:8efdf4c7ce]Bekijk Resultaten[/b:8efdf4c7ce] om de resultaten te zien.
    [*:8efdf4c7ce] Zorg ervoor, dat alles aangevinkt is.
    [*:8efdf4c7ce] Vervolgens klik je op: [b:8efdf4c7ce]Verwijder geselecteerde[/b:8efdf4c7ce] .
    [*:8efdf4c7ce] Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

    [*:8efdf4c7ce] Het log wordt automatisch bewaard door [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] en dat kan je terugvinden door op de tab [b:8efdf4c7ce]Logs[/b:8efdf4c7ce] te klikken in [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] .

    [*:8efdf4c7ce] Indien [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op [b:8efdf4c7ce]OK[/b:8efdf4c7ce] klikken!
    [*:8efdf4c7ce] Daarna zal [b:8efdf4c7ce]MBAM[/b:8efdf4c7ce] vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.[/list:u:8efdf4c7ce]
    [b:8efdf4c7ce]Stap •4•[/b:8efdf4c7ce][/color:8efdf4c7ce]

    url=http://free.antivirus.com/hijackthis/]download en installeer HijackThis Versie 2.04(klik)
    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] Installeer HijackThis op de aangegeven lokatie - daarmee voorkom je dat back-ups eventueel niet terugvindbaar zijn![/list:u:8efdf4c7ce]

    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] N.B.: Gebruikers/sters van Windows Vista en Windows 7 gaan naar de installatielokatie van HijackThis, klikken hijackthis.exe met rechts aan, kiezen Eigenschappen, klikken op de tab Comptabiliteit en zetten dan een vinkje bij Als Administrator uitvoeren.[/list:u:8efdf4c7ce]

    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] Sluit nu alle openstaande vensters en start vervolgens 'HijackThis' en kies voor 'Do a system scan and save a logfile'.
    [*:8efdf4c7ce] Kopieer en plak de inhoud van dhet log in je aansluitende bericht.[/list:u:8efdf4c7ce]



    [b:8efdf4c7ce]Hierna post je de inhoud van de volgende logs:[/b:8efdf4c7ce]
    [list:8efdf4c7ce][*:8efdf4c7ce] een nieuw Hijackthis-log
    [*:8efdf4c7ce] MBAM scanlog[/list:u:8efdf4c7ce]
    [list:8efdf4c7ce][b:8efdf4c7ce]Tevens een Uninstall-lijst posten:[/b:8efdf4c7ce]
    [*:8efdf4c7ce] start HijackThis,
    [*:8efdf4c7ce] klik op de knop [b:8efdf4c7ce]Open the Misc Tools section[/b:8efdf4c7ce],
    [*:8efdf4c7ce] klik op de knop [b:8efdf4c7ce]Open Uninstall Manager[/b:8efdf4c7ce]
    [*:8efdf4c7ce] Klik op de knop [b:8efdf4c7ce]Save[/b:8efdf4c7ce].[/list:u:8efdf4c7ce]
  • Hallo

    Win7 start normaal op tot en met het inlog scherm, daarna wordt het scherm zwart, en zien je alleen maar het pijltje van je cursor.

    Dus wat "typ in"enz. ? Met geen mogelijkheid dus.

    Een andere techniek van me was: De schijf eruit bouwen en in een extern USB station plaatsen.

    Gevolg:
    Zodra het USB station herkent werd, slaan alle virusscanners op tilt, en moet je maatregelen treffen om het virus te elimineren en opnieuw op te starten.
    Waarna het proces zich wederom identiek herhaald, want het virus is niet de killen.

    Mvg
    Jan Filarski :wink:
  • Start dan op naar veile modus met netwerkmogelijkheid en voer dan alsnog de door mij aangegeven stappen uit!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.