Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Sommige websites (soms!) niet bereikbaar?!

close2u
17 antwoorden
  • Verschrikkelijk vervelend probleem is het. Even kort de configuraties: UPC als provider. Linksys BEFW11S4 versie 4 router. Omdat ik helemaal wild word van het probleem, de router inmiddels reset naar standard instellingen mbv pinnetje. Windows pc's en laptops in het netwerk. Browsers Chrome of IE. Niets geen bijzonderheden ingesteld, laagste level gezet. AVG 8.5 free virusscanner. Alleen Windows FW ingeschakeld op de pc's en laptops, maar bij uitschakelen van de FW is het probleem er nog. Updates van VS en Windows allemaal uptodate.

    Meest lullige is dat het probleem er enkele dagen is en dan opeens zo weer verdwenen is. Andere sites zijn wel weer te bereiken. Bijvoorbeeld op dit moment kan ik overal op, behalve www.abnamro.nl en www.bbforum.nl En laat ABN nu net mijn bank zijn. Best lullig probleem …

    Via een anonymous proxy site lukt het wel, vanaf m'n eigen netwerk. Maar durf niet in te loggen want dan verstuur ik mijn credentials via die proxy site. Via m'n smartphone 3G via Vodafone lukt het ook. Via WiFi van de buren (die ze open hebben staan) lukt het ook, zij het magertjes ivm de verre verbinding. Nu dus ff geen internet banking.

    Een tracert in DOS op www.abnamro.nl geeft direct al bij de eerste hops geen enkele response. Alleen het ip adress wordt resolved (167.202.214.30) en dan vervolgens blijft de cursor zoeken en verschijnen er asterixjes. Idem dito bij www.bbforum.nl (heb ik een forum op die - voor mij - nu niet te bereiken is). Doe ik echter een tracert naar bijvoorbeeld www.aldi.nl dan volgt gewoon de route die wordt afgelegd.

    UPC heb ik uiteraard al (2x) gebeld voor 10 ct/min maar die komen er niet uit of snappen het zelf ook niet. Heb ik begrip voor. Ik vind het zelf ook een heel vreemd probleem. Over 2 dagen zou ik er bijv zo weer op kunnen komen.

    Wie heeft tips of beter: Weet zelfs de oorzaak? Hartelijk dank alvast voor het meedenken en de moeite.
  • Doet mij in de verte denken aan mijn eigen probleempje.

    Eveneens UPC, maar blijkbaar gerelateerd aan mijn eigen IP, want bij de buren (ook UPC) geen enkel probleem. :roll: :roll:
  • Hoi close2u, indien het probleem in alle PC's hetzelfde is, dan denk ik dat het de router is.

    Als ik Google te hulp roep, dan blijkt het te gaan om een ADSL-router uit 2004/2005!

    Ik denk dus dat je beter naar een moderne WLAN-router kan gaan omkijken!
  • [quote:c3b84c6c9e="Abraham54"]Hoi close2u, indien het probleem in alle PC's hetzelfde is, dan denk ik dat het de router is.

    Als ik Google te hulp roep, dan blijkt het te gaan om een ADSL-router uit 2004/2005!

    Ik denk dus dat je beter naar een moderne WLAN-router kan gaan omkijken![/quote:c3b84c6c9e]

    Ik heb Linksys destijds benaderd over een soortgelijk geval. Commentaar: De kans dat een router (of modem) moeilijk gaat doen bij [u:c3b84c6c9e]1 (of een paar IP adres(sen)[/u:c3b84c6c9e] is net zo groot als dat jij morgen een miljoen in de loterij wint. Ofwel: uitgesloten.
    In mijn geval zijn (om andere redenen!) modem en router al eens vervangen. Het heeft t.a.v. dat probleem niets opgelost.
  • Routers "verslijten" wel en de betreffende router is dus al een oudje!

    En in jouw geval kan je misschien het beste een Hijack This gaan doen.
  • [quote:eb4870e2da="Abraham54"]Routers "verslijten" wel en de betreffende router is dus al een oudje!

    En in jouw geval kan je misschien het beste een Hijack This gaan doen.[/quote:eb4870e2da]

    In mijn geval betreft het [u:eb4870e2da]meerdere systemen[/u:eb4870e2da] (allemaal superclean!!) en speelt het al veel langer. Om precies te zijn 1,5 jaar; 1 modem en 1 router verder.
    De bottleneck zit 'm (in mijn geval) ergens in het UPC traject, zonder dat dit aanwijsbaar is. Er is "geen vinger op de zere plek te leggen".
    Shit happens, zullen we maar zeggen!

    Dus: geen Hijack This!
  • @close2u

    We willen graag kijken of we iets voor je kunnen betekenen. Hiervoor hebben we echter je klantgegevens nodig (postcode + huisnummer of klantnummer).

    Zou je deze gegevens willen mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'Reactie Computer!Totaal forum'? We nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact op.
  • [quote:61bb8f6f90="UPC Webcare"]@close2u

    We willen graag kijken of we iets voor je kunnen betekenen. Hiervoor hebben we echter je klantgegevens nodig (postcode + huisnummer of klantnummer).

    Zou je deze gegevens willen mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'Reactie Computer!Totaal forum'? We nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact op.[/quote:61bb8f6f90]

    Is dit een (misplaatste) grap?
    Merkwaardige wijze om te communiceren met klanten….. :?
    Was een rechtstreeks contact met de klant niet mogelijk??? Er is door de TS al contact geweest met UPC….!
  • Naam en nickname nietwaar?

    Ikzelf vind dit erg netjes van UPC, ben benieuwd of dit vaker gaat gebeuren.
  • [quote:1de0a4158b="Abraham54"]Naam en nickname nietwaar?

    Ikzelf vind dit erg netjes van UPC, ben benieuwd of dit vaker gaat gebeuren.[/quote:1de0a4158b]

    1) Een dergelijke reactie kan van iedereen afkomstig zijn
    2) Deze wijze van reageren naar klanten is hoogst ongebruikelijk. Ook bij UPC
    3) De gevraagde gegevens zijn intern opvraagbaar bij UPC (TS heeft al contact gehad)

    En tenslotte wil ik erop wijzen dat UPC een "eigen" forum heeft: www.chelloo.com
    Frappant genoeg wordt daar doorgaans weinig gereageerd op draadjes door UPC zelve…. :?
  • het UPC Webcare team is al geruime tijd actief op diverse internetfora.
    Kijk op onze website voor meer informatie: http://overupc.upc.nl/innovatie/webcare-team/

    Overigens is chelloo.com geen 'eigen forum' maar een onafhankelijk forum voor UPC klanten.
  • [quote:d54b611557="lion"][quote:d54b611557="Abraham54"]Naam en nickname nietwaar?

    Ikzelf vind dit erg netjes van UPC, ben benieuwd of dit vaker gaat gebeuren.[/quote:d54b611557]

    1) Een dergelijke reactie kan van iedereen afkomstig zijn
    2) Deze wijze van reageren naar klanten is hoogst ongebruikelijk. Ook bij UPC
    3) De gevraagde gegevens zijn intern opvraagbaar bij UPC (TS heeft al contact gehad)

    En tenslotte wil ik erop wijzen dat UPC een "eigen" forum heeft: www.chelloo.com
    Frappant genoeg wordt daar doorgaans weinig gereageerd op draadjes door UPC zelve…. :?[/quote:d54b611557]

    Niet alleen dus UPC maar ook "Windows" van Microsoft (Lars) doet dit.

    Ik heb er geen enkel probleem mee, daar dit in deze moderne tijd niet meer dan logisch is, dat medewerkers van firma's zo hulp aanbieden!
  • [quote:8bbbdca50a="UPC Webcare"]het UPC Webcare team is al geruime tijd actief op diverse internetfora.
    Kijk op onze website voor meer informatie: http://overupc.upc.nl/innovatie/webcare-team/

    Overigens is chelloo.com geen 'eigen forum' maar een onafhankelijk forum voor UPC klanten.[/quote:8bbbdca50a]

    Is het in dat geval niet veel handiger dat UPC dat "Chelloo" forum dan [u:8bbbdca50a]WEL[/u:8bbbdca50a] gebruikt om inhoudelijk in te gaan op problemen van klantjes…?
    Immers zijn allerhande UPC problemen dan gecentraliseerd terug te vinden; ook voor anderen!
  • Waar maak je nu een probleem van.
    Ongetwijfeld zijn ze waarschijnlijk op dat Chello forum ook aktief!

    Maar het is helemaal niet gezegd, dat UPC klanten ook actief zijn op dat Chello forum, maar wel lid zijn van echte computerfora!
  • [quote:4cb3f5470b="lion"][quote:4cb3f5470b="UPC Webcare"]het UPC Webcare team is al geruime tijd actief op diverse internetfora.
    Kijk op onze website voor meer informatie: http://overupc.upc.nl/innovatie/webcare-team/

    Overigens is chelloo.com geen 'eigen forum' maar een onafhankelijk forum voor UPC klanten.[/quote:4cb3f5470b]

    Is het in dat geval niet veel handiger dat UPC dat "Chelloo" forum dan [u:4cb3f5470b]WEL[/u:4cb3f5470b] gebruikt om inhoudelijk in te gaan op problemen van klantjes…?
    Immers zijn allerhande UPC problemen dan gecentraliseerd terug te vinden; ook voor anderen![/quote:4cb3f5470b]

    Om al deze problemen ben ik sinds 1 maart gelukkig geen gebruiker meer van UPC.
    Het is zelfs voor UPC erg moeilijk om na 4x gebeld te hebben met het al om bekende 0900-1580 nummer,eindelijk de retourdozen voor modem en digitale televisie op mijn adres te krijgen. Voor mij echt geen UPC meer Grt ,Wimmie. :(
  • Wow Dragon, dat is begerijpelijk.

    Uit topics elders weet ik onderhand dat het contact af en toe inderdaad miserabel is.
    Ik zelf zit bij Ziggo en heb mij nooit kunnen herkennen in de problemen van UPC-klanten!
  • [quote:a433921c10="Abraham54"]Ongetwijfeld zijn ze waarschijnlijk op dat Chello forum ook aktief![/quote:a433921c10]

    Neen. Nauwelijks! Dus zou dat een goede start zijn!

    Overigens zijn er meer in IT land waar iets dergelijks speelt. Zo heeft ook HP een forum waar echter door HP techneuten niet tot nauwelijks gereageerd wordt. Geen geld, geen tijd en hoopt men dat de klantjes elkaars problemen oplossen….. :roll:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.