Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Problemen met inloggen telebankieren

Anoniem
porrelaar
7 antwoorden
  • Ik heb problemen met het inloggen bij mijn bank met mijn e-dentifier, alléén op mijn eigen PC. Op elke andere PC die ik heb geprobeerd is er geen probleem. Als ik probeer in te loggen duurt het extreem lang voordat ik bij mijn account kom (5 - 15 minuten!).
    Het maakt ook geen verschil per bank. Ik heb zowel ABN AMRO als Rabo geprobeerd. Het moet m.i. aan mijn PC liggen. Al van alles geprobeerd: Firewall, andere browser etc…. maar ik kom geen stap verder.
    Heeft iemand een idee?
  • Mijn probleem met mijn bank (Rabobank) was nog iets erger: de website van de Rabobank werd niet eens geladen. Het maakte niet uit of ik gebruik maakte van een bladwijzer/favoriet of dat ik het webadres met de hand intikte.
    Ik heb het opgelost door (met CCleaner) alle cookies voor de Rabobank en alle tijdelijke internetbestanden te verwijderen. Daarna werd de site weer bliksemsnel geladen en kon ik direct inloggen.

    Edit: Excuses; ik zie nu pas dat deze vraag in het onderdeel Beveiliging & Privacy staat. Ik had hier dus niet mogen reageren…
  • Excuses? Elke reactie is welkom wat mij betreft. Ik ga het uitproberen.
  • [quote:d7ee77245c="porrelaar"]Edit: Excuses; ik zie nu pas dat deze vraag in het onderdeel Beveiliging & Privacy staat. Ik had hier dus niet mogen reageren…[/quote:d7ee77245c]

    Hoi, de restricties zoals op het NCF bestaan hier niet!
  • CCleaner gedraaid zoals voorgesteld gaf nog geen oplossing. Daarna zoveel mogelijk uitgeschakeld bij het opstarten en nu lijkt het probleem opgelost. Het probleem is nu dat ik niet precies weet waaraan het heeft gelegen. Dan zou je weer één voor één de programma's moeten laten opstarten, maar dat gaat me nu te ver.
  • [quote:f798481dd0="advanderlee"]Dan zou je weer één voor één de programma's moeten laten opstarten, maar dat gaat me nu te ver.[/quote:f798481dd0]
    Dat moet je ook niet doen, Ad. Veel programma's en diensten eigenen zich het recht toe om automatisch op te starten met Windows, maar meestal is dat helemaal niet nodig. Ja, je virusscanner moet automatisch starten met Windows, maar voor de meeste andere programma's is dat helemaal niet nodig.

    Als ik via CCleaner > Gereedschap > Opstarten kijk naar de lijst met programma's die automatisch (willen) opstarten, dan zie ik daar maar liefst 44 items staan. Daarvan heb ik er 34 uitgeschakeld en waarschijnlijk zou ik er nog wel meer kunnen uitschakelen, zonder dat ik daar last van ondervind.
  • Heb jij, of iemand anders, misschien een idee welk programma het inlogprobleem bij het telebankieren zo kunnen frustreren?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.