Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

norton blokkeert....

9 antwoorden
  • Na installatie van Norton antivirus 2003 krijg ik de volgende foutmelding als ik live-update wil activeren: "een benodigd bestand kan niet worden gelezen omdat u onvoldoende toegangsrechten heeft voor dit systeem. Het wordt aangeraden live-update alleen te laten uitvoeren door hoofdgebruikers of gebruikers met beheerdersrechten" Het frappante is dat ik sinds de installatie ook niet meer toegang heb tot de TV functie (Radeon all in wonder 9000). Ik krijg de volgende foutmelding: "atisserv logmanager failed tot startup" Via de website van de leverancier ,Ati, krijg ik de volgende uitleg van deze foutmelding: "the current account you are logged in does not have Adminstrator rights. Dit moet volgens mij met elkaar te maken hebben. Ik ben de enige gebruiker van de computer. Wie lost dit probleem voor mij op ?
  • Heeft je account administrator-rechten?
  • Zegt me niets ? Wat zijn dat ??
  • Nou, dat zijn de meest vergaande rechten op een systeem. Denk dat het beheersrechten zijn in de NL versie. Je kunt het nakijken in control panel (configuratiescherm) onder Users and Passwords (eh, Gebruikers en Wachtwoorden o.i.d.).
  • [quote:394fe1e192="BrigitteW"]onder Users and Passwords (eh, Gebruikers en Wachtwoorden o.i.d.).[/quote:394fe1e192] Is in de nederlandse gebruikersaccounts
  • Ik neem aan dat je het over de gebruikersaccount(s) van windows xp hebt. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet goed waar ik moet zijn en wat ik moet veranderen.
  • Ga naar start, configuratiescherm en kies voor gebruikeraccounts. Als het goed is staan hier enkele accounts (met afbeelding), waaronder die van jezelf. Je moet dan even checken of je eigen account waarmee je norton wilt installeren een account met 'beperkte rechten' of 'beheerder van de computer' is. Is het dat laatste dan is het goed, heeft hij beperkte rechten moet je het ff veranderen.
  • Er is 1 account van mijzelf en ik heb de beheerdersrechten. Het 2e icoon van een event. gastgebruiker is uitgeschakeld. Dus daar ligt kennelijk het probleem niet.
  • Kijk eens naar dit [url=http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/pfdocs/2003041613185213?Open]artikel[/url] Je ATI-probleem wordt [url=http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33586735]hier[/url] ook besproken.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.