Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Header e-mail

Anoniem
esnej
6 antwoorden
  • Sinds kort heb ik gigantisch last van spam (en/of virussen). Een aantal maanden geleden had ik hier ook last van en heb ik bij mijn provider Het Net een abonnement op een spamfilter genomen. Tot drie weken geleden was ik verlost van de vervelende spam, want dat werd in een aparte map geplaatst. Nu krijg ik weer bergen spam binnen, die ondanks mijn filter niet in mijn spambox wordt geplaatst.

    Ik kan van deze mailtjes melding maken door het mailtje met header naar een bepaald adres te mailen. Hiervoor moet ik wel een header zichtbaar krijgen.
    Ik kan via mijn pop3 account (outlook express) voor zover ik weet geen headers meer te voorschijn toveren. Hetgeen komt doordat mijn virusscanner de mailtjes niet toe laat in Outlook Express. Bij Het Net kan ik helaas via Webmail geen header zichtbaar krijgen. Ik heb hierover zelfs al contact met de helpdesk gehad. Er werd mij toen gewoon gezegd dat dat bij netmail niet mogelijk is. Ze vertelde ook dat ze echt alleen maar wat aan mailtjes hebben waar een header boven staat. Mailtjes zonder header doen ze niets mee.
    [b:d329f7b19a]Heeft iemand een oplossing voor mij? :-? [/b:d329f7b19a]

    Groeten,


    Mieke
  • Is er echt niemand die hier antwoord op heeft? :-?

    Groeten


    Mieke
  • Mailtje openen m.b.v. Outlook Express en vervolgens opslaan m.b.v. "Bestand", "Opslaan als…"
    Vervolgens dit bestand openen m.b.v. bijv. Notepad/Kladblad.
  • Het feit dat sommige mails geen header hebben is op zich al verdacht. Als jouw provider geen spamfilter heeft, zou ik mailwasher pro aanraden. Je kijkt eerst naar de headers en verwijdert de verdachte mails. Vervolgens haal je de goede mails binnen. Ik kreeg er ook zat zonder headers, die bleken meestal zeer verdacht tot besmet. Sinds 13-12 heeft chello b.v. een spamfilter. Eerdere pogingen van hun kant hadden geen enkele zin. Nu na 2 dagen ziet dit er aardig uit. De spam-mails worden in een aparte map geplaatst. Die moet je dan wel regelmatig doorspiiten, maar de ellende komt niet meer op je pc. Stel het voor aan je provider, maar het net kennende heb ik mijn bedenkingen.
  • [quote:a6cd51d01d="Rick Gimpel"]. . . Als jouw provider geen spamfilter heeft, . . . .[/quote:a6cd51d01d]Zie startbericht, daar staat duidelijk dat er wel een spamfilter actief is bij de profider..
    Wel beschamend voor Hetnet dat ze zoveel door hun filter laten glippen.
    [quote:a6cd51d01d]Sinds 13-12 heeft chello b.v. een spamfilter. Eerdere pogingen van hun kant hadden geen enkele zin. Nu na 2 dagen ziet dit er aardig uit..[/quote:a6cd51d01d]Klopt, ik ben voorzichtig optimistisch gestemd over deze actie bij Chello, de ellende komt inderdaad niet meer op je pc, zodat je bij wat langere afwezigheid niet zo gauw meer hoeft te vrezen voor een volle mailbox.

    Jan de Boer
  • OK ik blijf zeker na 2 dagen zeker erg voorzichtig. Na een telefoontje met chello bleek dat je er niet veel aan kunt instellen op trefwoorden, zoals viagra etc. maar naar wat ik hoorde werken ze ook met op de blacklist gezette spammers. Zaak is wel regelmatig even je spambox te checken. Stel je voor dat een makker het verkeerde header gebruikt. Dit schijnt ook op te lossen zijn door trusted adressen in te voeren. Heb het nog niet geprobeerd..

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.