Vraag & Antwoord
Scandisk doet vreemd en shell32.dll kan vaak niet starten.
2 antwoorden
- Hallo,
Sinds kort heb ik een vreemd probleem met een Windows 98 SE systeem.
9 van de 10 keer start hij met een foutmelding van scandisk.
"Mogelijk zijn meerdere sectoren beschadigd maar scandisk kan niet uitgevoerd worden, start Scandisk voor windows om dit probleem op te lossen." Probleem is dat ScandskW ook niet wilt starten.
Ook krijg ik regelmatig een foutmelding dat shell32.dll niet kan starten, dit terwijl ik gewoon een simpel textbestandje wil openen.
Spybot vindt niets.
AddAware ook niet.
Kan iemand naar dit hijacklog kijken?
[code:1:70deccfb42]
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:44:07, on 27-2-05
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\SYMANTEC SHARED\CCEVTMGR.EXE
C:\PROGRAM FILES\NORTON SYSTEMWORKS\NORTON CLEANSWEEP\CSINJECT.EXE
C:\PROGRAM FILES\NORTON SYSTEMWORKS\NORTON UTILITIES\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\SYMANTEC SHARED\CCAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAM FILES\INVENTEL\ADD-ON\WLANCFG.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAM FILES\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\DESKTOP\HIJACKTHIS.EXE
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAM FILES\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: C:\WINDOWS\LBBHO.DLL - {14376B80-40A8-11D9-AFA8-0000B4BF09E7} - C:\WINDOWS\LBBHO.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHELPER.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NPROTECT] C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Utilities\nprotect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wlancfg] C:\Program Files\Inventel\Add-on\wlancfg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccEvtMgr] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [CSINJECT.EXE] C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton CleanSweep\CSINJECT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [NPROTECT] C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Utilities\nprotect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
[/code:1:70deccfb42]
Bedankt! - misschien moet je je pc 'ns opruimen, oude programma's verwijderen etc en daarna defragmenteren
kan helpen
suc6
Beantwoord deze vraag
Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.
Gerelateerde vragen
- URL zonder extensie wil niet helemaal lukken
- https verbinding met ssl in owncloud
- afspelen met audacity werkt niet goed
- Computer!Totaal-forum maakt plaats voor v&a-module
- computer start soms niet op
- Pro show gold 4 overgangen tussen tekstdia's
- wie kan mij meer vertellen over een Gigabyte GA-B85M-HD3
- Windows Tijdelijke bestanden