Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Norton logt niet automatisch meer in

gamemaker
9 antwoorden
  • Ik heb een probleem met norton internet security,

    elke keer als ik mijn PC start, start Norton wel op,
    maar hij logt niet meer in, dus alle beveiliging staat uit, ook Norton antivirus.
    dus elke keer als ik mijn PC start moet ik Norton zelf opstarten en als "Supervisor" inloggen, ookal staat dit account ingesteld als "opstartaccount"en heeft hij geen Password.

    eerst had ik dit probleem niet, het kwam ook opeens opdagen, ik had niks bijzonders gedaan.
    ik heb ook Hitmanpro uitgevoerd en op virussen gescand met Norton Antivirus.

    weet iemand een oplossing?
  • Je zou natuurlijk hier een HijackThis log kunnen plaatsen om te laten controleren of er zich zaken op je PC bevinden die niet pluis zijn. Download HijackThis hier.

    Meer lezen over het installeren en het gebruik van HijackThis klik hier :wink:
  • Ok hier is mijn log(ik heb gescand nadat ik de norton beveiliging aan heb gezet):

    [i:eebfd275ea]Logfile of HijackThis v1.99.1
    Scan saved at 15:10:10, on 6-6-2005
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
    C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus
    avapsvc.exe
    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Documents and Settings\Tom\Bureaublad\HijackThis.exe

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\System\PANELS\BLANK.HTM
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
    O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
    O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
    O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Test] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\NMAIN.EXE" /nosysworks /dat:C:\Program Files\Norton Internet Security\NISPLUG.NSI
    O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
    O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
    O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
    O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin
    pjpi150_01.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin
    pjpi150_01.dll
    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
    O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp.dll' missing
    O12 - Plugin for .TIF: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS
    pqtplugin7.dll
    O15 - Trusted Zone: http://members.freewebs.com
    O15 - Trusted Zone: http://www.freewebs.com
    O15 - Trusted Zone: www.gamemaker.nl
    O15 - Trusted Zone: http://*.ign.com
    O15 - Trusted Zone: www.musicrobot.com
    O15 - Trusted Zone: http://*.windowsupdate.com
    O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab30149.cab
    O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
    O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
    O16 - DPF: {1842B0EE-B597-11D4-8997-00104BD12D94} (iCC Class) - http://www.pcpitstop.com/internet/pcpConnCheck.cab
    O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
    O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
    O16 - DPF: {6211AC26-A1B4-422A-AC52-1E70B7D24465} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/nl/filesharingctrl.cab
    O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1093892128140
    O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
    O16 - DPF: {6E2D6932-3885-4FA2-8DD4-DB63FFE33797} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkCnv.cab
    O16 - DPF: {7D238D05-8CAB-4C2C-9C07-717FA529DDFF} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWebX2.cab
    O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
    O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab34246.cab
    O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab30149.cab
    O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
    O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab30149.cab
    O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
    O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
    O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
    O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
    O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
    O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
    O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
    O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
    O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
    O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
    O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus
    avapsvc.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
    O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
    O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
    O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
    O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

    [/i:eebfd275ea]






  • Ik heb je log gecontroleerd maar niets gevonden. Afgelopen week was er een virus dat allerlei systemen zoals virusscanners en antispyware uitschakelde, vandaar dat me een HijackThis log hier wel nuttig leek.

    Het lijkt er op dat er iets met de instellingen van NIS niet goed meer is. Heb je al overwogen om deze geheel te deïnstalleren en daarna opnieuw te installeren, mogelijk dat alles dan weer normaal werkt :wink:

    Helaas houdt het hierbij van mijn kant op, mogelijk dat anderen nog meer suggesties hebben.

    vr.gr.smeenk
  • Ik wil het wel doen,
    maar moet ik hem dan downloaden of opnieuw instaleren vanaf de
    Norton 90-dagen trial CD?
    En behoud ik mijn norton abbonement dan nog of niet?
  • [quote:4bce8968a3="gamemaker"]Ik wil het wel doen,
    maar moet ik hem dan downloaden of opnieuw instaleren vanaf de
    Norton 90-dagen trial CD?
    En behoud ik mijn norton abbonement dan nog of niet?[/quote:4bce8968a3]Heb je bij dat abbonnement geen inloggegevens gekregen, of een soort registratiecode?

    Ik neem aan dat je die dan gewoon opnieuw kunt gebruiken, het komt wel vaker voor dat computers geformateerd worden en dat dus alles er dan opnieuw op moet, een abbonnement waar je dan voor betaald hebt zou in mijn ogen dan toch weer geactiveerd moeten kunnen worden. Maar voor details zul je toch even moeten zoeken op de Symantec-site of even een bericht naar de helpdesk van Symantec moeten sturen.
  • OK

    Ik weet aleen niet meer zeker of ik die registratie gegevens nog wel heb,
    maar ik kijk wel even.

    Bedankt!
  • Mijn Zweeds is niet zo goed maar ik vond het volgende topic:
    Probleme med Norton Internet Security

    is het probleem onstaan na installatie van SP2?
    Zou kunnen zijn dat NIS2004 icm SP2 problemen opleverd.

    Waarvoor staat volgende regel in de opstart?
    O4 - HKLM\..\Run: [Test] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\NMAIN.EXE" /nosysworks /dat:C:\Program Files\Norton Internet Security\NISPLUG.NSI

    Je zou deze regel eens kunnen fixen in hijackthis. Kan altijd nog met backup worden teruggezet.
    [b:48451d3ce0]Verplaats hijackthis.exe eerst in een aparte directory.[/b:48451d3ce0]
    De backup wordt nl. in een directory backup geplaatst. Deze zou anders ook op het bureaublad komen te staan.


    Volgende:
    O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'xfire_lsp.dll' missing

    Om dit te repareren, ga naar:
    http://cexx.org/lspfix.htm
    en download LSPFix.exe
    start het programma, vink aan "I know what Iam doing" en verplaats ALLEEN het bestand xfire_lsp.dll naar het "remove" venster. Dan "Finish"

    Sjaak
  • ik heb LSPfix al gedownload en uitgevoerd enz. maar hij dot het niet,

    dus ik zal norton dan wel moeten Reinstalleren.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.