Vraag & Antwoord
internet al 2 dagen supersloom (HJT)
4 antwoorden
- AL twee dagen heb ik problemen met browsen, (het maakt niet uit met welke browser) Het laden van verschillende pagina's duurt ontzettend lang. IK heb dit probleem met oa: dit forum, telegraaf.nl, nu.nl, retecool.nl, enz.
Ik haal wel de juiste downloadsnelheden.
In Azureus heb ik opeens een NAT-probleem en DHT is 'firewalled', ook al schakel ik mijn firewall uit.
Ik heb met de volgende progjes al gescand:
Kaspersky Anti-virus 5.0.527
Agnitum Outpost 3.5 (firewall)
Ad-aware
Spybot S&D
ewido (trial)
trojanhunter (trial)
En dit is mij Hijackthislog (ik zie niets verkeerds):
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:34:08, on 8-4-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\dslagent.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Opera\Opera.exe
C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Outpost Firewall] C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe /waitservice
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] C:\Program Files\TrojanHunter 4.5\THGuard.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CB5C1516-0E41-45FA-ADEC-C7719EC1AFCC}: NameServer = 194.134.5.5 194.134.0.97
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1\wl_hook.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus Service (kavsvc) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Outpost Firewall Service (OutpostFirewall) - Agnitum Ltd. - C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
Is de pc besmet of heeft mijn provider problemen? - Logje ziet er goed uit.
Lijkt me geen malware probleem, maar doe dit toch nog even:
Download F-Secure Blacklight: http://www.f-secure.com/blacklight/try.shtml
Plaats het op je bureaublad.
Dubbelklik blbeta.exe.
Klik op "I accept the agreement".
Klik op "Next".
Klik op "Scan" en als het programma klaar is klik je daarna op "Next".
Indien Blacklight iets vindt, zal het een lijst van bestanden weergeven.
Laat nog niks hernoemen.
Op je bureaublad staat een bestand met de naam fsbl.xxxxxxx.log (de x-en staan voor getallen)
Dit is het logje dat blacklight gemaakt heeft. Post het. - Thnx,
Ik heb gescand zoals je hierboven beschreven hebt, maar het programma vond niks.
De kans is groot dat het idd geen malware is , maar ik twijfel omdat Adaware 1,5 week geleden twee entires vond die een 'aanzienlijke dreiging' inhielden. Helaas heb ik ze snel laten verwijderen zonder eerst goed te kijken wat het nu was.
Waar kan ik de logs van Adaware inkijken; ik wil toch weten wat er aan de hand was ? - Heb je het logje van AA opgeslagen?
Beantwoord deze vraag
Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.