Vraag & Antwoord
Hijackthis log na Trojan besmetting
4 antwoorden
- Hallo,
Ik heb een trojan besmetting gehad die verwijderd is door Kaspersky AV, maar ik zou graag willen weten of deze echt weg is.
Daarom hier mijn hijackthis logje, misschien kan er iemand naar kijken.?
Die 09 items met button no name, kunnen die weg? Nou ja ik hoor het wel.
Bij voorbaat dank voor de moeite
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:56:27, on 1-2-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\Program Files\Le Robert\Le Petit Robert\prhyper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tiscali.nl/home/home_center.asp
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: MEDIADICO Familial - {CEDDA62B-5FBE-4AB2-AE2E-5E069F444444} - C:\Program Files\LAventure\MDToolbar\MdToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Le Petit Robert Hyperappel] C:\Program Files\Le Robert\Le Petit Robert\prhyper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Anti-Virus voor internet statistieken - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti Virus 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
–
End of file - 4708 bytes - Niemand die hier iets op kan adviseren? Het lijkt mij sterk!
Toch jammer, ik zie dat er meerdere mensen zijn die geen antwoord krijgen, ik weet vrijwilligers, maar toch, haalt de betrouwbaarheid naar beneden. Zie hier het resultaat van niet beantwoordde vragen van anderen gedurende meer dan een week alleen al op deze site.
Vrijwilligers of niet, als je hierin meedoet, wees dan niet selectief, doe gewoon niet mee, meld je af als vrijwilliger.
Nog een aantal onbeantwoorde vragen van mensen die hoopten wat hulp of advies te krijgen.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185399
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185396
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185395
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=184857
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185387
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185178
Waarschijnlijk niet interessant, mensen wijken uit naar een ander forum, horen dan dat ze twee keer posten.??
Maar het is carnaval, het enige excuus. - weet je , ga jij er maar op zitten. Wat denk je wel zeg, je logje staat er koud en dan gelijk klagen. :?
Van mij zal je geen advies krijgen. :? - Sorry hoor, maar hier kan ik dus echt niet tegen! Je loopt na een paar uur te bumpen terwijl er misschien nog geen één helper online is geweest. Je zegt het zelf al, we doen het allemaal op vrijwillige basis, we zijn geen betaalde helpdesk hier die á 20 euro per uur werkt.
Je kwakt hier elke week een logje neer voor problemen die er amper zijn.
Ga eerst maar wat aan je surfgedrag doen.
//edit: en van mij ook niet :?
Beantwoord deze vraag
Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.
Gerelateerde vragen
- URL zonder extensie wil niet helemaal lukken
- https verbinding met ssl in owncloud
- afspelen met audacity werkt niet goed
- Computer!Totaal-forum maakt plaats voor v&a-module
- computer start soms niet op
- Pro show gold 4 overgangen tussen tekstdia's
- wie kan mij meer vertellen over een Gigabyte GA-B85M-HD3
- Windows Tijdelijke bestanden