Vraag & Antwoord
Virus of iets anders?
2 antwoorden
- Hallo allemaal
Wie kan mij helpen.
Na het opstarten van de windows XP home computer start alles op, maar na 10 seconden verdwijnen alle icoontjes uit beeld. De achtergrondfoto blijft.
Na 3 seconden ongeveer is weer alles terug maar als ik bijvoorbeeld DEZE COMPUTER icoon aanklik gebeurt er niets, sterker nog weer alle icoontjes verdwijnen etc doe ik niets dan zie ik dit ook iedere ongeveer 10 seconden gebeuren. Ik krijg helaas niet de kans een of andere viruskiller op te starten want na een paar seconden hup en alles is weer weg.
Via een andere computer ben ik wezen zoeken op internet en de meeste reacties zijn in de trend van: Start HijJackThis op en maak even een log.
Gelukkig lukt me dit wel in die kleine 10 seconden.
Hieronder zal ik deze logfile even neerzetten.
Wie kan mij verderhelpen?
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:35:40, on 16-3-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerService.exe
C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\AntispamService.exe
C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerProxy.exe
C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerUpdater.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Sitecom Shared\PnP Universal Installer\DevNotifySvc.exe
C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Webscanx.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.2\apdproxy.exe
C:\WINDOWS\System32\imapi.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = "C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.2\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] DevDetect.exe -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [runner1] C:\WINDOWS\mrofinu1188.exe 61A847B5BBF72813339330466188719AB689201522886B092CBD44BD8689220221DD3257
O4 - HKLM\..\Run: [CaretakerNotifier] C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\Notifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hitman Pro Expiration Helper] "C:\Program Files\Hitman Pro\xphelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - (no file)
O9 - Extra button: Toevoegen aan Mobiele favorieten - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Toevoegen aan Mobiele favorieten… - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hetnet.nl
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {193C772A-87BE-4B19-A7BB-445B226FE9A1} (ewidoOnlineScan Control) - http://downloads.ewido.net/ewidoOnlineScan.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1135512229010
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1135512218514
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.biblioservice.net/msrdp.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} -
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B759C789-83AF-48A9-8ABC-7996C2CC7B30}: NameServer = 195.121.1.34,195.121.1.66
O23 - Service: AVSync Manager (AvSynMgr) - Unknown owner - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avsynmgr.exe
O23 - Service: Caretaker Antispam Service (CaretakerAntispam) - SurfRight B.V. - C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\AntispamService.exe
O23 - Service: Caretaker Proxy (CaretakerProxy) - SurfRight B.V. - C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerProxy.exe
O23 - Service: Caretaker Service (CaretakerSvc) - SurfRight B.V. - C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerService.exe
O23 - Service: Caretaker Updater (CaretakerUpdate) - SurfRight B.V. - C:\Program Files\SurfRight\Caretaker\CaretakerUpdater.exe
O23 - Service: DevNotifySvc - ASD - C:\Program Files\Common Files\Sitecom Shared\PnP Universal Installer\DevNotifySvc.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: McShield - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Omniquad MyPrivacy - Unknown owner - C:\Program Files\Omniquad MyPrivacy\MyPrivacy\mpsvc.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
–
End of file - 8651 bytes - We zullen zien.
wil je allebei te tools laten runnen en de uitslagen ervan neerzetten samen met 1 nieuw gemaakt HJT logje aub.
Tool 1
Download hier en sla het op je bureaublad.
Dubbelklik [b:c5ff6142a5]MSNFix.exe[/b:c5ff6142a5], er zal nu een icoontje op je bureaublad verschijnen.
[i:c5ff6142a5]Sla eerst al uw documenten en werkjes etc. op omdat er een kans is dat de PC opnieuw moet gestart. Dit is normaal als een bestand zich hardnekkig heeft vast gezet.[/i:c5ff6142a5]
Dubbelklik het icoontje "[b:c5ff6142a5]Start MSNFix[/b:c5ff6142a5]"en laat het zijn gang gaan.
(Indien je meldingen krijgt van je scanner e.d. sta dit toe).
Het bestand gaat zijn taken uitvoeren, je hoeft ondertussen niets te doen. Zodra het klaar is en eventueel na herstart zal het een rapport openen (MSNFix.txt ).
Post die in je volgende bericht, tesamen met een logje van Hijackthis.
tool 2
Volg de instructies zoals beschreven op de volgende pagina: hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden
Gebruik je Vista, dan hoeft de Recovery Console niet te worden geinstalleerd.
Is er iets niet duidelijk, dan vraag je het.
Als het tooltje klaar is, opent er een logfile (C:\combofix.txt).
Post de inhoud van dit bestandje samen met een nieuwe hijackthislog.
succes
Beantwoord deze vraag
Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.
Gerelateerde vragen
- URL zonder extensie wil niet helemaal lukken
- https verbinding met ssl in owncloud
- afspelen met audacity werkt niet goed
- Computer!Totaal-forum maakt plaats voor v&a-module
- computer start soms niet op
- Pro show gold 4 overgangen tussen tekstdia's
- wie kan mij meer vertellen over een Gigabyte GA-B85M-HD3
- Windows Tijdelijke bestanden