Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Vreemde mail. Moet ik mij zorgen maken?

None
2 antwoorden
  • Beste,

    Ik ontving vandaag een gekke mail die ik niet kan plaatsen. Aangezien ik soms wat lees over "gohst servers" vroeg ik me af of mijn PC hiervoor wordt gebruikt.

    Bijgaande tekst uit de mail bijlage:

    Reporting-MTA: dns; sd1851.sivit.org
    X-Postfix-Queue-ID: 9ECB96B63A
    X-Postfix-Sender: rfc822; contact@xxxxxx.nl
    Arrival-Date: Mon, 21 Apr 2008 03:27:49 +0200 (CEST)

    Final-Recipient: rfc822; claude_bragoni@yahoo.fr
    Original-Recipient: rfc822; contact@matco-corse.com
    Action: delayed
    Status: 4.0.0
    Diagnostic-Code: X-Postfix; host d.mx.mail.yahoo.com[66.196.82.7] refused to
    talk to me: 421 Message from (194.146.225.73) temporarily deferred -
    4.16.50. Please refer to
    http://help.yahoo.com/help/us/mail/defer/defer-06.html
    Will-Retry-Until: Sat, 26 Apr 2008 03:27:49 +0200 (CEST)

    Dat contact@xxxxxx.nl is van mij. Maar de ontvanger claude_bragoni@yahoo.fr is voor mij een volsagen vreemde, evenals de originele ontvanger contact@matco-corse.com. De url die staat aangegeven als "please refer to" durf ik niet aan te klikken.

    Maak ik me nodeloos ongerust of is er iets?

    Bedankt.
  • Die link is veilig, en kan je gewoon op klikken, is een subpagina van http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/helpcentral/ (217.12.4.245) en dat is gewoon de help van Yahoo

    [quote:ad516be6ab="Yahoo"]
    If you are seeing the error "421 Message temporarily deferred - [numeric code]", where "[numeric code]" shows a specific diagnostic code (e.g., "4.16.51", "4.16.52";) in your SMTP logs, this indicates that:

    1. the message you attempted to send exhibited characteristics indicative of spam,and/or
    2. emails from your network have been generating complaints from Yahoo! Mail users.

    This is a temporary error and your mail server may automatically re-try sending emails at a later time. However, we do encourage you to examine your outbound queues to ensure that spammers are not abusing your mail server.

    Are you seeing the same error consistently over an extended period of time? If so, we encourage you to provide us with detailed information, including the error and diagnostic code(s) you see in your logs, so that we can help diagnose your problem.

    For bulk mailers, please visit this page to review our best practice recommendations and request assistance.

    If your mail server does not primarily send bulk mailings (e.g., you run a personal, corporate, educational, or ISP mail server), please fill out this form instead.

    If you’re not the administrator of the mail server in question, please contact the administrator directly with the error message you’re receiving.
    [/quote:ad516be6ab]

    Het lijkt er dus op dat Yahoo of Yahoo gebruikers vindt/vinden dat jou mail spam is/op spam lijkt. Misschien dat iemand jouw mailserver/mailadres gebruikt om spam mee te versturen. Volgens Yahoo kan je het beste even dit formulier invullen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.