Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Wie kan helpen ?

Anoniem
KeesA
4 antwoorden
  • Een nonkel van me kreeg deze namiddag deze mail…
    Hieronder vinden jullie een copie…ik heb enkel zijn email verwijderd.
    In sé heeft hij daar dus niets besteld of gekocht.

    We hebben een antwoordbericht gestuurd naar hun email…maar dat komt terug.

    Iemand een idee ?



    —– Original Message —–
    > From: "Continental Airlines" <kfnuosh@blsarchitects.com>
    > To: <xxxxxx
    > Sent: Tuesday, September 09, 2008 12:10 PM
    > Subject: Your Online Flight Ticket N 82492
    >
    >
    > > Good day,
    > > Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our
    > > website.
    > > Your account has been created:
    > >
    > > Your login: xpehtnsjd¨******@pandora.be
    > > Your password: pahsfghsgshss
    > >
    > > Your credit card has been charged for $692.94.
    > > We would like to remind you that whenever you order tickets on our website
    > > you get a discount of 10%!
    > > Attached to this message is the purchase Invoice and the flight ticket.
    > > To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to
    > > take off for the journey!
    > >
    > > Kind regards,
    > > Continental Airlines
    > >
    >
    >
    > ——————————————————————————–
    >
    >
    >
    > Viruses found in the attached files.
    > The file eTicket_K2.zip: Virus found Win32/Heur. The attachment was moved to
    > the Virus Vault.
    >
    > Checked by AVG - http://www.avg.com
    > Version: 8.0.169 / Virus Database: 270.6.19/1661 - Release Date: 9/09/2008
    > 4:58
  • is een nepmail. ze willen alleen maar je e-mail adres (die hebben ze nu) om te spammen.
  • Haal heel snel je eigen Emailadres + inlogggevens/wachtwoord uit voorgaand bericht. Dat is vragen om misbruik.

    Zeker weten dat niemand op betreffende PC een beetje heeft zitten spelen en 'per ongeluk' toch heeft besteld?

    Kontroleer de afschrijving (online/telefonisch) van de creditcardmaatschappij. Het bij de vliegmaatschappij behorende Emailadres is zeer, zeer verdacht. Dat kan haast niet echt zijn. En dat blijkt, want je kunt er niets heen zenden.

    Als er geld is afgeschreven op de creditcard is er voorheen onveilig mee betaald op het net of zijn de gegevens gestolen.

    Sowieso kontakt met de creditcardmaatschappij opnemen om te zien of deze afschrijving echt is (in het beste geval is het een misselijke grap) en of/hoe deze terug te draaien is.

    Als je oom geen creditcard heeft kun je de boel snel vergeten.

    [quote:1db4026407="stee0036"]is een nepmail. ze willen alleen maar je e-mail adres (die hebben ze nu) om te spammen.[/quote:1db4026407]Zie ik niet helemaal: er wordt in de mail niet gevraagd om een bevestiging o.i.d. De mail is alleen een 'bevestiging' en vraagt geen aktie.
  • Het is een nep e-mail (met een virus). Zie ook dit topic.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.