Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Laatste versie Mc Afee virusplus doet vreemd

Anoniem
whmeeske
13 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb op 30-11 via xs4all de nieuwste versie van mcfee virusscan plus gedowload en geinstalleerd. Dit is allemaal prima gelukt.
    Vandaag (vrijdag 5-12) start ik mijn laptop op en krijg op de taakbalk een uitroep teken op het mcafee icoon. Volgens de info zou mijn laptop niet beveiligd zijn.(detectie en handtekening bestand ouder dan 9 dagen) Ik heb via het securecentre een herstel actie uitgevoerd. Ik krijg dan de melding dat al mijn programma up to date zijn. Echter blijft mcafee aangeven dat mijn laptop niet beveiligd is.
    Nu heb ik alles weer opnieuw geinstalleerd en het uitroepteken is weg, maar voor hoelang?
    Heeft iemand ook deze ervaring met de nieuwste versie van mcafee?

    vr.gr.
    Frans
  • Beste Frans,

    Op de PC van m'n schoonvader heb ik vorig weekend ook via XS4ALL de nieuwste McAfee VirusScan Plus gedownload en geïnstalleerd. De vorige versie werd zonder problemen overschreven.
    Zaterdag (dus een week later) belde m'n schoonvader op dat McAfee aangaf dat de PC door McAfee niet volledig beschermd is.

    Omdat m'n schoonouders ver weg in het noorden wonen heb ik ooit UltraVNC geïnstalleerd zodat ik eenvoudig remote hulp kan verlenen.
    Ik heb toen gelijk even gekeken. McAfee SecurityCenter gaf inderdaad de bewuste melding. Een klik op de knop "Herstellen" hielp niet, want al snel gaf McAfee aan dat de PC up-to-date was. Maar de onbeschermd waarschuwing bleef staan en was niet weg te krijgen.

    Een klein onderzoekje wees uit dat het DAT-bestand dateert van 31-10-2008. Omdat SecurityCenter aangeeft dat dit bestand te oud is zal er vast wel een nieuwer bestand zijn, maar kennelijk lukt het niet om deze binnen te halen.

    Nu ben ik op wat forums en bij McAfee aan het zoeken naar informatie over dit probleem, want het lijkt een structureel McAfee probleem te zijn.
    Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen met dit probleem zijn.

    Ik heb gisteren dezelfde versie (maar dan de UK ipv de NL versie) op mijn PC geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik over een week ook dit probleem krijg…
    Dan wordt het tijd om via McAfee de Virtual Technician eea te laten bekijken.

    Voor meer informatie hou ik me altijd aanbevolen.
    In ieder geval succes met oplossen van dit probleem!

    M.vr.gr, Wolter
  • Hallo Wolter,

    Ik heb inmiddels een chat sessie gehad met de klantenservice van mcafee.
    Hieronder vindt je de tekst daarvan.
    Na herinstallatie heb ik het probleem niet meer gehad. (herinstallatie op de normale wijze, dus nog volgens de instructie van mcafee)
    Mocht het probleem zich nog eens voordoen dan zal ik de instructie van mcafee uitvoeren.

    Vr.gr
    Frans

    <<>>
    > Uw representative is aangekomen.
    Milena: Goededag! Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de McAfee Ondersteuning. Mijn naam is Milena. Een ogenblik alstublieft, ik ga u de nodige instructies opsturen.
    Milena: Stap 1 - Verwijder uw McAfee-consumentenproduct via Software in het Configuratiescherm van Windows
    Windows 2000/XP
    Klik op Start, Instellingen, Configuratiescherm.
    Dubbelklik op Software.
    Selecteer het McAfee SecurityCenter-product.
    Klik op Verwijderen en volg de stappen op het scherm.
    Windows Vista
    Klik op Start, Zoeken, typ Programma's en functies en klik op Ga naar.
    Dubbelklik op Programma's en functies.
    Selecteer het McAfee SecurityCenter-product.
    Klik op Verwijderen en volg de stappen op het scherm.
    Stap 2 - Download MCPR.exe en voer het uit
    Download het verwijderprogramma van:

    http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe


    Klik op Opslaan en sla het bestand op in een map op uw computer.
    Ga naar de map waar het bestand is opgeslagen.
    Zorg ervoor dat alle McAfee-vensters gesloten zijn.
    Dubbelklik op MCPR.EXE om het verwijderprogramma uit te voeren.

    Opmerking: gebruikers van Windows Vista moeten met de rechtermuisknop op MCPR.EXE klikken en Als beheerder uitvoeren selecteren.


    Start de computer opnieuw op nadat het bericht CleanUp Successful (Opschonen voltooid) wordt weergegeven.

    Uw McAfee-product wordt pas volledig verwijderd als u het systeem opnieuw opstart.
    Als de melding Cleanup Unsuccessful (Opschonen mislukt) wordt weergegeven, kunt u de via de onderstaande procedure de MCPR-logboekbestanden bekijken en opslaan voor analyse door Technische ondersteuning.

    Logbestanden voor probleemoplossing opslaan
    Klik in het dialoogvenster Cleanup Unsuccessful (Opschonen mislukt) op View Logs (Logbestanden bekijken).
    De logbestanden voor probleemoplossing worden geopend in een Kladblok-venster. Klik op Bestand, Opslaan als en sla het bestand op het bureaublad op. Geef het bestand de naam MCPR_datum.txt (bijvoorbeeld: MCPR_10jan_08.txt).
    Neem contact op met Technische ondersteuning van McAfee en verstrek het logbestand aan uw ondersteuningsmedewerker voor probleemoplossing.
    Wanneer alle McAfee-producten van de computer zijn verwijderd, gaat u verder naar Stap 3.

    Stap 3 - Installeer uw McAfee-producten opnieuw
    <<>>
  • hallo Wolter,

    Ik heb het probleem met mcafee weer terug. Heb nu de zaak verwijdert met de mcafee verwijder tool. Denk echter dat dit niet de oplossing is.
    Op het service centre van xs4all,kom ik nu het volgend bericht tegen.

    <<Vanwege een technisch probleem in de software van McAfee is het tijdelijk niet mogelijk om de software te downloaden. We zijn samen met McAfee druk bezig om het probleem te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak. >>

    Het probleem is m.i onderkent door mcafee. Dus maar effe afwachten op de oplossing.

    vr.gr
    Frans
  • tijdelijk even de dat file handmatig van de ftp van McAfee downloaden en gebruiken,..
  • [quote:60016a2d10="andre@home"]tijdelijk even de dat file handmatig van de ftp van McAfee downloaden en gebruiken,..[/quote:60016a2d10]
    Dat is wel een goed idee, heb je misschien een link van de ftp?
    Alvast bedankt!
  • [quote:eba7c96db0="f.ramaekers"]Ik heb het probleem met mcafee weer terug. Heb nu de zaak verwijdert met de mcafee verwijder tool. Denk echter dat dit niet de oplossing is.
    Op het service centre van xs4all,kom ik nu het volgend bericht tegen.

    <<Vanwege een technisch probleem in de software van McAfee is het tijdelijk niet mogelijk om de software te downloaden. We zijn samen met McAfee druk bezig om het probleem te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak. >>

    Het probleem is m.i onderkent door mcafee. Dus maar effe afwachten op de oplossing.[/quote:eba7c96db0]
    Ik heb het ook gezien op de XS4ALL website…het duurde wel even voordat ze er achter zijn dat er iets mis is met de nieuwste aangeboden McAfee software. Nu maar hopen dat er redelijk snel een verbeterde versie beschikbaar komt.

    De PC van m'n schoonvader is helemaal in de war sinds ik de laatste McAfee versie erop gezet heb, loopt om de haveklap compleet vast.
    Waarschijnlijk is een verse XP installatie de enigste oplossing, alleen lukt dat niet via m'n VNC verbinding…

    Ook op m'n eigen PC gaat het nog niet echt geweldig. Ik had de XS4ALL-McAfee verwijderd, daarna de MCRP-tool gedraaid en vervolgens met m'n McAfee account vanaf de McAfee website VirusScan Plus gedownload en geïnstalleerd. Maar nadat de PC opnieuw opgestart is geeft SecurityCenter aan dat er bepaalde componenten van VirusScan ontbreken en dat die opnieuw geïnstalleerd moet worden, tot die tijd is er geen enkele bescherming tegen virussen etc. Maar lukt me niet om dit werkend te krijgen.
    Nu draai ik weer de XS4ALL variant. Als ik via de McAfee website de Virtual Technician draai dan krijg ik de foutmelding dat er geen geïnstalleerde McAfee software gevonden is…nou ja zeg…

    Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want ik ben het gedoe nu wel een beetje zat aan het worden, maar dat zal vast wel voor meer mensen gelden.
  • ftp://ftp.nai.com/virusdefs/4.x/
    sdat5463.exe is de laatste, Bestand:5463xdat.exe is met update van de software erbij. Hoeft niet altijd.

    links en recht vind je ook nog andere sites….
    zoals
    http://ftp.irisa.fr/local/mcafee/
  • [quote:73cbe0ec61="andre@home"]ftp://ftp.nai.com/virusdefs/4.x/
    sdat5463.exe is de laatste, Bestand:5463xdat.exe is met update van de software erbij. Hoeft niet altijd.

    links en recht vind je ook nog andere sites….
    zoals
    http://ftp.irisa.fr/local/mcafee/[/quote:73cbe0ec61]Bedankt, ik zal er zo gelijk even naar kijken…

    Nou dit wordt'em ook niet…als ik sdat5463.exe start dan wordt het bestand eerst uitgepakt en vervolgens krijg ik gelijk de volgende SuperDAT Notify:
    "Error: Unable to find any qualifying McAfee Product(s)."

    Net als de McAfee Virtual Technician herkent ook de SuperDAT installer de door XS4ALL aangeboden McAfee software niet :x
  • http://www.google.nl/search?q=Unable+to+find+any+qualifying+McAfee+Product(s).%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

    op de 3e / 4e plaats staat hun database met fouten… kijk eens….
  • XS4All heeft vanaf 15 december een nieuwe versie op haar site waarmee het probleem wordt opgelost

    Werkt alleen als je eerst de oude werkelijk verwijderd.

    Dus niet door de update laten verwijderen, want dan werkt het (bij mij) niet.

  • [quote:c435f0e3a0="frogs"]XS4All heeft vanaf 15 december een nieuwe versie op haar site waarmee het probleem wordt opgelost
    [/quote:c435f0e3a0]Daar was ik inmiddels ook achter, nog voordat XS4ALL hier melding van maakte…
    Na het volledig verwijderen van de foutieve versie heb ik de nieuwe geïnstalleerd en deze wordt regelmatig automatisch geupdate.

    Ben benieuwd of het bij de topic-starter ook gelukt is.
  • Ik zie dat je al vanaf 200 1op dit forum meedraait, dan heb je deze McAfee problematiek ook al wel een keer of wat meegemaakt denk ik, je zou toch denken dat ze het zo langzaamaan zouden beheersen.

    Ik heb het ieg weer op een aantal PC's opnieuw kunnen installeren
    :evil:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.