Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Traag en vastlopend internet

Anoniem
glompie
6 antwoorden
  • Ik heb al een aantal weken problemen met het internet. Het gaat soms heel traag en loopt vaak voor enkele minuten vast alvorens je weer verder kunt.. Als het vastloopt wordt het scherm wazig van kleur en de browser geeft dan het volgende aan:

    ''Firefox reageert niet''

    Ik heb de nieuwste versie van Firefox. Ook heb ik Chrome maar daar hetzelfde probleem de boel loopt vast voor enkele minuten je kunt dan helemaal niets meer.
    Ik heb systeemherstel uitgevoerd dus volledig terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstalleerd. De PC zelf is sneller geworden maar helaas is internet nog steeds traag en loopt gewoon weer vast.
    (PC: HP Pavilion slimline, Vista home p.)

    Het kan niet aan de verbinding liggen want als ik mn laptop (Acer aspire one, Windows XP) aansluit aan dezelfde kabel dan is internet (Firefox) opeens snel en is er niks aan de hand en niks loopt vast..




    Speedtest:

    Download 551.8 KByte/sec (=4414 kbps)

    Upload 78.2 KByte/sec (=626 kbps)

    Connectie 640.0 Conn/min
  • Ik neem aan dat je router beveiligd is (minstens WPA-PSK) zodat geen buren kunnen meeliften.

    Ik neem aan dat je een virusscanner hebt en regelmatig scant. Doe dat anders eens een keer met MBAM, liefst in de veilige modus.

    Heb je de driver van je netwerkkaart of stickie wel eens vernieuwd.

    Kun je een stickie van een ander lenen om te kijken of het daarmee wel goed gaat? Dan weet je dat je netwerkkaart aan vervanging toe is.
  • [quote:32f6f33fed="Tirm"]Ik neem aan dat je router beveiligd is (minstens WPA-PSK) zodat geen buren kunnen meeliften.

    Ik neem aan dat je een virusscanner hebt en regelmatig scant. Doe dat anders eens een keer met MBAM, liefst in de veilige modus.

    Heb je de driver van je netwerkkaart of stickie wel eens vernieuwd.

    Kun je een stickie van een ander lenen om te kijken of het daarmee wel goed gaat? Dan weet je dat je netwerkkaart aan vervanging toe is.[/quote:32f6f33fed]

    Ik heb geen wireless router maar gewoon een met draad ofwel alles gaat via de ethernet kabel dus buren kunnen niet meeliften.
    Er zijn 4 PC's aangesloten op de router en alleen op mijn HP desktop is het internet traag. Het moet dan aan de PC/netwerkkaart zelf liggen want dezelfde kabel die in de PC zit gebruik ik ook voor de laptop. Die kabel haal ik dan los en steek die in de laptop waarna internet lekker vlot werkt zoals het hoort

    Mijn virusscanner update en scant automatisch (PC-veilig van KPN) en na een extra scan is alles nog steeds schoon..

    Wat is een ''stickie'' ..? ken wel zo eentje die je moet draaien en dan de vlam erin moet zetten :lol: Maar zoveel weet ik ook niet van computers helaas, had wel makkelijk geweest
  • Hallo Martinski ga het volgende doen:

    1) [b:b2ed96ff04]Download en installeer HijackThis Versie 2.04[/b:b2ed96ff04] (klik)
    [list:b2ed96ff04]• Installeer HijackThis op de aangegeven lokatie - alleen dan kan HijackThis back-ups maken!
    • N.B.: Gebruikers/sters van Windows Vista en Windows 7 gaan naar de installatielokatie van HijackThis, klikken hijackthis.exe met rechts aan, kiezen Eigenschappen, klikken op de tab Comptabiliteit en zetten dan een vinkje bij Als Administrator uitvoeren.
    • Sluit nu alle openstaande vensters en start vervolgens [b:b2ed96ff04]HijackThis[/b:b2ed96ff04] en kies voor [b:b2ed96ff04]Do a system scan and save a logfile[/b:b2ed96ff04]
    • Kopieer en plak de inhoud van de logfile in je aansluitende bericht.[/list:u:b2ed96ff04]
    2) [b:b2ed96ff04]Download, installeer en blijf MBAM gebruiken (KLIK)[/b:b2ed96ff04]
    • Al meteen na de installatie wil [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] zijn database opwaarderen – toestaan dus.
    • Ook bij herhaald gebruik: eerst MBAM updaten via de tab [b:b2ed96ff04]Update[/b:b2ed96ff04]!

    • Start [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] en kies voor [b:b2ed96ff04]Snelle Scan[/b:b2ed96ff04]

    • [b:b2ed96ff04]N.B.: Vistagebruik(st)ers starten MBAM middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.[/b:b2ed96ff04]

    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop [b:b2ed96ff04]OK[/b:b2ed96ff04]
    • Klik daarna op de knop [b:b2ed96ff04]Bekijk Resultaten[/b:b2ed96ff04] om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor, dat alles aangevinkt is.
    • Vervolgens klik je op: [b:b2ed96ff04]Verwijder geselecteerde[/b:b2ed96ff04] .
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

    • Het log wordt automatisch bewaard door [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] en dat kan je terugvinden door op de tab [b:b2ed96ff04]Logs[/b:b2ed96ff04] te klikken in [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] .

    • Indien [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven –
    dan telkens op [b:b2ed96ff04]OK[/b:b2ed96ff04] klikken!
    • Daarna zal [b:b2ed96ff04]MBAM[/b:b2ed96ff04] vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.

    Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM ook vragen te herstarten. Doe dit dan ook.
    MBAM zal dan na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

    [b:b2ed96ff04]Hierna post je dus de inhoud van de volgende logs:[/b:b2ed96ff04]
    • een nieuw Hijackthis-log
    • MBAM scanlog
    [b:b2ed96ff04]Tevens een Uninstall-lijst posten:[/b:b2ed96ff04]
    • start HijackThis,
    • klik op de knop [b:b2ed96ff04]Open the Misc Tools section[/b:b2ed96ff04],
    • klik op de knop [b:b2ed96ff04]Open Uninstall Manager[/b:b2ed96ff04]
    • Klik op de knop [b:b2ed96ff04]Save[/b:b2ed96ff04].
  • Stap 3 van deze pagina kun je eens proberen.
  • Ik had afgelopen vrijdag de PC toch maar bij de plaatselijke computerwinkel gebracht nadat het internet helemaal niets meer deed. Zij gingen er naar kijken. 's Avonds kon ik m weer ophalen nadat gebleken was dat het toch de netwerkkaart was. Netwerkkaart dus vernieuwd en de PC/internet loopt weer als een trein :D

    Nog bedankt voor de tips :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.