Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Online Armor werkt niet

Anoniem
Abraham54
12 antwoorden
  • De betaalde versie van Online Armor aangeschaft.
    Deze werkt echter niet goed.
    Contact gehad met helpdesk.
    Deze adviseerde om de backup terug te zetten.
    Deze had ik echter niet dus program opnieuw geinstalleerd en backup gemaakt.
    Hierna heeft OA een dag goed gewerkt.
    Nu dus weer geen internet; in netwerkcentrum staat alles goed en wanneer ik OA uitschakel kan ik via Firefox gewoon op internet.
    De gemaakte backup terug gezet maar ook dit hielp niet.
    Kan het zijn dat er malware in de laptop zit en dat deze de goede werking van OA ondermijnt?????
    MBAM-log:
    Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
    www.malwarebytes.org

    Databaseversie: v2012.07.14.01

    Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
    Internet Explorer 9.0.8112.16421
    Gebruiker :: GEBRUIKER-PC [administrator]

    14-7-2012 8:18:36
    mbam-log-2012-07-14 (08-18-36).txt

    Scantype: Snelle scan
    Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
    Uitgeschakelde scanopties: P2P
    Objecten gescand: 210855
    Verstreken tijd: 2 minuut/minuten, 26 seconde(n)

    Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registersleutels gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registerwaarden gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registerdata gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Mappen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Bestanden gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    (einde)
  • Ik denk eerder dat bij jou OnlineArmor een conflict heeft met de Windows Firewall!

    Controleer dat dus; daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: [b:62d3d3112f]services.msc[/b:62d3d3112f].
    Klik op de knop OK.
    N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

    In het venster Services scroll je naar [b:62d3d3112f]
  • Windows Firewall was al uitgeschakeld!
    Avast gaf problemen –> tijdelijk uitgeschakeld.
    Hierbij de OTL.Txt:

    OTL logfile created on: 14-7-2012 10:06:47 - Run 1
    OTL by OldTimer - Version 3.2.54.0 Folder = C:\Users\Gebruiker\Desktop
    64bit- Home Premium Edition Service Pack 1 (Version = 6.1.7601) - Type = NTWorkstation
    Internet Explorer (Version = 9.0.8112.16421)
    Locale: 00000413 | Country: Nederland | Language: NLD | Date Format: d-M-yyyy

    3,00 Gb Total Physical Memory | 1,83 Gb Available Physical Memory | 61,13% Memory free
    5,99 Gb Paging File | 4,80 Gb Available in Paging File | 80,07% Paging File free
    Paging file location(s): ?:\pagefile.sys [binary data]

    %SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\Windows | %ProgramFiles% = C:\Program Files (x86)
    Drive C: | 93,06 Gb Total Space | 14,35 Gb Free Space | 15,42% Space Free | Partition Type: NTFS

    Computer Name: GEBRUIKER-PC | User Name: Gebruiker | Logged in as Administrator.
    Boot Mode: Normal | Scan Mode: All users | Quick Scan | Include 64bit Scans
    Company Name Whitelist: On | Skip Microsoft Files: On | No Company Name Whitelist: On | File Age = 30 Days

  • En hierbij de Extra's txt:

    OTL Extras logfile created on: 14-7-2012 10:06:48 - Run 1
    OTL by OldTimer - Version 3.2.54.0 Folder = C:\Users\Gebruiker\Desktop
    64bit- Home Premium Edition Service Pack 1 (Version = 6.1.7601) - Type = NTWorkstation
    Internet Explorer (Version = 9.0.8112.16421)
    Locale: 00000413 | Country: Nederland | Language: NLD | Date Format: d-M-yyyy

    3,00 Gb Total Physical Memory | 1,83 Gb Available Physical Memory | 61,13% Memory free
    5,99 Gb Paging File | 4,80 Gb Available in Paging File | 80,07% Paging File free
    Paging file location(s): ?:\pagefile.sys [binary data]

    %SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\Windows | %ProgramFiles% = C:\Program Files (x86)
    Drive C: | 93,06 Gb Total Space | 14,35 Gb Free Space | 15,42% Space Free | Partition Type: NTFS

    Computer Name: GEBRUIKER-PC | User Name: Gebruiker | Logged in as Administrator.
    Boot Mode: Normal | Scan Mode: All users | Quick Scan | Include 64bit Scans
    Company Name Whitelist: On | Skip Microsoft Files: On | No Company Name Whitelist: On | File Age = 30 Days

  • Er is schijnbaar nog een andere Firewall aktief: die van PCTools!

    Kijk nu eerst in Configuratiescherm\[b:9c808b4214]Programma's en onderdelen[/b:9c808b4214] of daar nog PCTools firewall staat!

    Zoja: verwijderen en dan een herstart doen!
  • In het configuratiescherm\Programma's en onderdelen staat geen PCTools firewall.
    Hoe kan ik die firewall wel verwijderen?
  • [b:85ad0cdaab]Sluit voordat
  • Online Armor werd na opnieuw opstarten geactiveerd maar werkt nog niet.
    Ik moest OA dus afsluiten voordat ik verbinding kon maken met dit forum.
    Tevens werd het logbestand niet weergegeven maar vond ik deze via de verkenner in de C:\OTL directory.
    Ook kreeg ik nog een berichtje van de helpdesk van Emsisoft (Online Armor) met de volgende tekst:

    Heeft u in Online Armor aangegeven dat Online Armor niet hoeft te controleren wat Avast doet, en heeft u in Avast aangegeven dat Avast niet hoeft te controleren wat Online Armor doet?

    In Online Armor kunt u bij; Opties > Uitzonderingen een map toevoegen. Wanneer u daar de map toevoegt waarin Avast is geïnstalleerd zal Online Armor in het vervolg niet controleren wat Avast doet en kan Online Armor ook niets blokkeren van Avast.

    In Avast kunt u aangeven dat Avast niet hoeft te controleren wat Online Armor doet. Hoe dit precies moet zult u in de handleiding van Avast op moeten zoeken.

    Sommige Online Armor gebruikers meldden dat het Gedragsschild van Avast voor problemen kan zorgen. U kunt eens proberen of het (tijdelijk) uitschakelen van dit gedragsschild het probleem verhelpt.

    Hierbij het logbestand van OTL na de fix:

    All processes killed
    ========== OTL ==========
    ========== SERVICES/DRIVERS ==========
    ========== REGISTRY ==========
    ========== FILES ==========
  • Even een stukje ervaring mijnerzijds.

    Online Armor draait in mijn Windows nog in de volledige demo-mode.
    Verleden week na een poosje de MSE Prerelease gebruikt te hebben, had ik de nieuwste versie van Avast 7 2012 geïnstalleerd.

    Firefox liet zich daarna niet meer of anders alleen nog met administratorrechten opstarten.
    Ook een reboot bracht geen soelaas.

    Na Avast weer verwijderd en Avira Antivir geïnstalleerd te hebben waren de problemen verdwenen.
    Ik vermoed inderdaad dat onderdelen van Avast collideren met die van Online Armor.

    Nu weet ik echter niet of dit voor jou ook een optie is.
    Online Armor en AVG 2012 Free gaat ook goed.
    Maar zelf ben ik niet weg van AVG.
  • Ga toch maar Avast verwijderen en Avira Antivir installeren.
    Zijn de resten van de PCTools firewall wel allemaal verwijderd?
    Hoe kan ik Avira het best verwijderen, via Configuratiescherm –> programma's en onderdelen?
    Ik hoop dat als er door deze wijziging problemen ontstaan ik op jouw een beroep mag doen?
    Tot zover reuze bedankt!!!!
  • Ja hoor - dat heb ik ook gedaan en Avast had zich netjes kompleet verwijderd.
    PC-Tools moet inderdaad verdwenen zijn.

    Avira Nederlands: - downloadlink

    Kies bij installatie de geavanceerde weg, dan kan je de de websanner van Avira uitvinken - die werkt met de ASK-toolbar.
    Teneinde webveiligheid te hebben: installeer daarna ook nog WOT (Web of Trust - http://www.mywot.com/ )
  • Avira en WOT geinstalleerd.
    Firefox is nu een stuk sneller!!!!
    Tot dusver werkt de combinatie Avira <—> Online Armor goed.
    Dank voor je adviezen en tot een volgend keer!!
    P.s. de gebruikte prog's om de PCTools firewall definitief te verwijderen heb ik verwijderd en tevens TFC zijn werk laten doen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord