Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

inbelprobleem

Anoniem
Peter Faessen
11 antwoorden
  • Help!!, Wie o wie kan mij helpen.
    Sinds de invoering van 0676… (datalijn) als inbelnummer i.p.v. lokaal inbelnummer krijg ik geen verbinding meer met hetnet. Ik heb alles nagelopen, opnieuw geinstalleerd, en getest. Met de telefoonkiezer kan ik elk nummer bellen via het modem (behalve de datalijnen). Ik bel via Tele 2 echter zij zeggen dat KPN mijn lijnen moet testen (is ook al gebeurd, echter niks mee aan de hand) Volgens mij ligt dus toch bij Tele 2 , maar zij weten dit zelf niet goed op lossen. Ik denk dat er nog een code voor nodig is.

    Wie kan mij hierbij helpen ????
  • Ik vraag me af of je wel 0676*******internet verbindingen kunt opbouwen via een andere Telco dan KPN. Maar ja als Tele@ dat zegt…

    Heb je door Tele2 een préfix laten aanleggen op je telefoonlijn? Of bel je via Tele2 door steeds handmatig 1602 te draaien vòòr elk gesprek?
    Bedenk dat je dan ook 1602 moet programmeren in je inbelverbinding. zoiets als 16020676*******

    Als je een préfix hebt laten aanleggen, kun je omgekeerd weer toch via KPN bellen door vooraf 1655 te draaien. Dat is namelijk de code van KPN. Misschien kun je die eens in je inbelverbinding programmeren. Zoiets als 16550676*******

    Zabadak
  • Volgens de site van tele2.nl kun je inderdaad via hen internet-bellen. In hun "vraag en antwoord" staan wat tips hoe je die voorzetnummers in windows moet aanpassen, maar waarschijnlijk wist je dat wel…
  • Nog even en ik vul de hele threat…

    Bel je wellicht via een huisautomaat, zoals homevox of ietse ouders?
    Sommige huisautomaten hadden de mogelijkheid om een 06 blokkade aan te leggen tegen het bellen naar sexlijnen uit de periode dat dat nog direct via 06 ging en 0906 nog moest worden bedacht…
  • [quote:e2b87b9f4c="zabadak"]Volgens de site van tele2.nl kun je inderdaad via hen internet-bellen. In hun "vraag en antwoord" staan wat tips hoe je die voorzetnummers in windows moet aanpassen, maar waarschijnlijk wist je dat wel…[/quote:e2b87b9f4c]

    Op hun site had ik natuurlijk al als eerste gekeken, maar daar staan nog steeds de oude lokale nummers met gebruiksaanwijzing, niet naar nieuw landelijk o6-76.. nummers, en de truc met 1655 had ik ook al geprobeert. De telefoonkiezer belt ook gewoon naar bijv. mijn handy 06-53… nummer, alleen bij data lijn belt hij wel, maar maakt geen verbinding, foutcode 676.

    Toch bedankt,
    Peter
  • [quote:fd65748742="zabadak"]Ik vraag me af of je wel 0676*******internet verbindingen kunt opbouwen via een andere Telco dan KPN. Maar ja als Tele@ dat zegt…

    Heb je door Tele2 een préfix laten aanleggen op je telefoonlijn? Of bel je via Tele2 door steeds handmatig 1602 te draaien vòòr elk gesprek?
    Bedenk dat je dan ook 1602 moet programmeren in je inbelverbinding. zoiets als 16020676*******

    Als je een préfix hebt laten aanleggen, kun je omgekeerd weer toch via KPN bellen door vooraf 1655 te draaien. Dat is namelijk de code van KPN. Misschien kun je die eens in je inbelverbinding programmeren. Zoiets als 16550676*******

    Zabadak[/quote:fd65748742]

    De Prefix zit in het toestel van Tele 2 ingebouwd, als ik een ander telefoontoestel gebruik, bel ik dus gewoon rechtstreeks, echter ik vermoed dat er nog ergens een code aan mijn abonneenummer hangt, kan deze echter niet traceren of weghalen, de truc met 1655 vooraf had ik ook al geprobeerd, werkt echter niet, andere o6 nummers, bijv. handy, kan ik wel bellen met telefoonkiezer.

    Toch bedankt,

    Peter
  • Het inbelnummer van hetnet.nl is 06760-01505 volgens hun site (had je vast al gedubbelcheckt)
    Kun je dat nummer vanaf je gewone toestel wel bereiken? Zodat je dat typische modem gepiep en gekraak hoort als het modem van HetNet antwoord?

    Als je niet kan inbellen via Tele2 en ook niet via KPN, blijft nog over je provider, of je instellingen.

    Kun je effe een gratis zonnet.nl account regelen on-line? Je kunt op het internet via een kennis of zo, dus daarvandaan zou je dat kunnen regelen.
    Als dat namelijk ook niet lukt, moet je gaan denken aan instellingen als verkeerde protocollen.

    Is er een kennis die bereid is zijn inbelnummer inlognaam en paswoord aan je te lenen?

    Opnieuw de Internetwizzard doorlopen al geprobeerd?

    Zabbie
  • Heb je al ingelogd via HetNet webmail om te checken of je inlognaam en paswoord nog wel bestaan. Misschien ben je per ongeluk gewist.

    Of geroieerd wegens wanbetaling bij deze gratis provider:-))))
  • [quote:057d0547b7="zabadak"]Het inbelnummer van hetnet.nl is 06760-01505 volgens hun site (had je vast al gedubbelcheckt)
    Kun je dat nummer vanaf je gewone toestel wel bereiken? Zodat je dat typische modem gepiep en gekraak hoort als het modem van HetNet antwoord?

    Als je niet kan inbellen via Tele2 en ook niet via KPN, blijft nog over je provider, of je instellingen.

    Kun je effe een gratis zonnet.nl account regelen on-line? Je kunt op het internet via een kennis of zo, dus daarvandaan zou je dat kunnen regelen.
    Als dat namelijk ook niet lukt, moet je gaan denken aan instellingen als verkeerde protocollen.

    Is er een kennis die bereid is zijn inbelnummer inlognaam en paswoord aan je te lenen?

    Opnieuw de Internetwizzard doorlopen al geprobeerd?

    Zabbie[/quote:057d0547b7]

    Dank je voor deze tip, ik zal dit nog even proberen, maar de instellingen zijn goed, ik heb de PC al bij de buren aangesloten en alles geprobeerd, en opnieuw ingesteld en geinstalleerd. Daar kreeg ik ook gewoon verbinding met het internet via mijn provider. De buren bellen gewoon rechtstreeks via KPN.

    Bedankt,

    Peter
  • [quote:b9a86fad2b="zabadak"]Heb je al ingelogd via HetNet webmail om te checken of je inlognaam en paswoord nog wel bestaan. Misschien ben je per ongeluk gewist.

    Of geroieerd wegens wanbetaling bij deze gratis provider:-))))[/quote:b9a86fad2b]

    Zie bovenstaand antwoord, bij de buren (via KPN), kan ik wel inloggen

    Bedankt, Peter
  • Tele2 en KPN zullen graag naar elkaar verwijzen en je van het kassie naar de muur sturen.
    Dus wordt het belangrijk om het zo te doen dat je nog met maar 1 partij te maken krijgt. Ik stem op KPN.
    Dus voor je inbelnummer 1655 zetten en proberen.
    Probeer ook een telefoontoestel aan te sluiten op het RJ stekkertje wat normaal in je modem zit en probeer wat er dan gebeurt.

    Als dat niet lukt, lijkt mij een storingsmelding op zijn plaats bij KPN, met de melding dat je vanaf jouw aansluiting niet kunt internetten via 1676… De eerste afscheeppoging dat je je instellingen moet nakijken moet je dan meteen van de hand wijzen door tegen te werpen, dat het ook niet lukt het "modengepiep" te horen als je met een gewoon toestel belt vanaf je modemdraadje/RJ stekker

    Zabbie

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.