Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Zonealarm Pro 3.7 versus Outlook XP

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Na update tot ZA pro 3.7 kan ik geen verbinding meer krijgen met Outlook. Outlook heeft acces permision. Internet security staat op High en Trusted Zone op Medium. Heb adsl en IP adres ADSL 10.0.0.138 en 10.0.0.150 (Modem) in Trusted zone en IP adres 62.251.95.225 HCCNet en 10.0.0.0 in Internetzone.
    Pop.hccnet.nl (62.251.0.12) toevoegen in Trusted Zone helpt niet.
    Na uitschakelen ZAP werkt alles prima.
    Wat kan hier fout zijn?
  • Hoi Frans,

    Heb je een virusscanner die de inkomende mail scant?
    Zoja, welke?

    Grtz,
  • [quote:69302fb501="Metallica"]Hoi Frans,

    Heb je een virusscanner die de inkomende mail scant?
    Zoja, welke?

    Grtz,[/quote:69302fb501]

    Norton AV 2003, maar dat is niet de oorzaak! Voor update van ZAP werkte alles naar behoren. Ook na afsluiten van ZAP en weer activeren nadat Outlook is gestart gaat goed. Moet dus een instelling van de firewall zijn. Overigens E-mail prtection van ZAP staat uit!
  • Dat zal best, maar als je Nortons e-mail scannen aan hebt staan, dan is het Norton die je mail ophaalt en niet Outlook.
    Probeer eens die optie in Norton uit te zetten en post het resultaat.

    Grtz,
  • ik heb hetzelfde probleem als frank na installatie van zone alarm kan ik geen mail meer ophalen,alleen als ik ZA uitschakel.ook ik werk met norton 2003 en het maakt geen verschil als ik incoming mail scannen uitschakel.daarnaast wordt internet constant geblokt.ik heb gekozen voor ZA omdat norton firewall mijn pc tijdens gebruik van het internet constant opnieuw startte.zoals het zich nu laat aanzien werkt er bij mij geen een firewall samen met XP (ingebouwde firewall XP is uitgeschakeld)
  • Ik kan maar van een firewall met zekerheid melden dat hij met XP en NAV 2003 werkt, omdat ik hem zelf gebruik: Sygate Personal Firewall maar ook ZA en NPF zouden gewoon moeten werken.

    Grtz,
  • heb nu alleen subnet van ethernetkaart ( 10.0.0.0/255.255.255.0) in trusted zone gezet en IP adressen 10.0.0.150 en 138 daaruit verwijderd. Daarna was probleem verholpen. THans all!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.