Vraag & Antwoord

Anders (internet)

adsl tiscali valt soms weg

2 antwoorden
  • Hallo, Ik heb tiscali ads 1024/320 met een speedtouch 330 usb modem. Regelmatig valt de adsl lijn helemaal weg. Dat wil zeggen... Hij moet de adsl lijn weer opnieuw initialiseren en daarna weer opnieuw inbellen. Ik heb tiscali gebelt.. en die zegt van "je internet via het kpn netwerk dus bel de kpn maar". "wij leveren alleen maar de serves" Bel juh naar de kpn "jah meneer... maar het heeft dus wel goed gewerkt, dan ligt het niet aan ons. Daarvoor moet je tiscali hebben". Je word dus weer aardig van het kastje naar de muur gestuurd. Wie weet wat het kan zijn. Soms gaat het een poosje goed (een dag) en de andere keer dan vliegt de verbinding er 3 keer in een kwartier uit. We bellen via een analoge telefoonlijn.
  • Hoe lang heeft het modem zonder problemen gewerkt? Regelmatige disconnects kan ook liggen aan een verkeerd geplaatste splitter en/of bekabeling. Dit is over het algemeen storingsoorzaak nr.1 En het blijft een USB modem die in hoge mate afhankelijk is van het al dan niet goed functioneren van de pc. Als het modem defect is doet 'ie het helemaal niet meer. En helaas heeft KPN gelijk, als er een linesync is ligt de verantwoording bij de provider.....

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.