Vraag & Antwoord

Anders (internet)

verbinding verbreekt onverwacht bij adsl

13 antwoorden
  • sinds kort heb ik adsl, het lastige is dat de verbing er op allerlei onverwachte momenten mee stopt. Bij outlook express laat ik na ophalen/verzenden al nadrukkelijk de verbinding aan staan. KPN helpdesk had geen idee. Iemand een suggestie?
  • is dit alleen bij outlook , of vliegt de hele verbinding gewoon weg ook onder het surfen/anders? als je usb modem heb kun je proberen deze even op een andere usb port te zetten. Het is mogelijk dat de modem niet genoeg toevoer krijgt om de connectie te onderhouden.
  • USB modems kennen idd. dit probleem, te weinig toevoer van voeding. Vooral als het USB-modem op een USB-hub zonder eigen voeding aangesloten is.
  • ik heb inderdaad (helaas) een usb modem zonder voeding van een hub of zo (daar had ik ook problemen mee...) Het uitvallen gebeurt gewoon bij surfen of bij teruggaan naar een vorige webpage.
  • Wel suf dat de KPN helpdesk geen idee heeft ... had dit probleem 3 jaar geleden al en toen maar overgestapt op ethernetmodempje! :evil:
  • inmiddels ben ik zo ver dat - na overleg kpn adsl desk - ik "binnen 48 u" terug gebeld word over het ruilen van usb modem in ethernetkaart. Vreemd dat die mooie usb modems nog steeds over de toonbank gaan.
  • Tsja ... politiek, afnamecontracten, zo'n USB-ding is nog net iets makkelijker aan te sluiten dan een ethernet-modem. Goede providers zoals XS4ALL leveren het USB-modem trouwens al geruime tijd niet meer bij hun ADSL-abonnementen.
  • het lang verwachte terugbellen door kpn helpdesk (op zaterdagmiddag..) is tot op heden niet gebeurd. helpdesk van Alcatel heeft mij keurig geholpen. Conclusie?
  • Conclusie trekken over die K.... P.... Neanderthalers is simpel :evil: . Maar hoe heeft Alcatel je eigenlijk geholpen? Zij zetten immers die K.... P.... USB-modems op de markt ... ?
  • 0900 ADSL HLP , óók op zaterdagmiddag..., beter dan "afwachten", "wordt vanzelf beter". "usb snoertje kopen" , "zonealarm deïnstalleren"of "u wordt (niet) terugebeld".
  • Ja snap ik ... maar wat hadden die lui van Alcatel dan als oplossing? :-? ff weer voor het leermoment ... :P
  • de instellingen nagevlooid en hier en daar een vinkje veranderd of een andere optie genomen. Ik zou het achteraf echt niet meer weten.
  • En weer een leermoment verloren ... :( Altijd handig om te weten waarom je iets doet, toch? :wink:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.