Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

UPC support

lion
3 antwoorden
  • 15 oktober brief van UPC: u krijgt een nieuwe modem op 24 november.
    23 november telefoon: Hallo met Cable 1, om u te herinneren dat er morgen een koerier langskomt.
    Ha, eindelijk de 24e: tussen 16:00 en 21:30 komt een koerier de modem omwisselen.
    17:29 nog lekker aan het internetten…..
    17:30 er wordt gebeld….zou het dan toch???
    Ja hoor: Hallo ik ben de koerier en kom de modem omwisselen.
    Na wat formaliteiten sta ik even later met een nieuw Thomson modem in mijn handen plus natuurlijk de instructie hoe ik eenvoudig zelf de installatie kan uitvoeren.
    17:45 PC uit en COAX en ethernet kabel aansluiten op de modem.
    Adapter aan de netspanning en power op de modem.
    Lampjes gaan knipperen en de modem initialiseert: gelukt, 4 ledjes branden continue dus klaar voor gebruik.
    PC aan, internet browser opgestart en http://provisioning.upc.nl ingetypt en GO.
    Het zal toch niet waar zijn he: alles in een keer goed?
    The page cannot be displayed.
    Huhhh?
    OK, dan maar 172.29.11.36 ingetypt.
    The page cannot be displayed.
    Huhhh???
    Ok, dan maar ping 172.29.11.36
    Request timed out.
    Huhhh?????
    OK, dan maar 0900-1580 a 10 cent per minuut.
    He, 50 cent later al iemand aan de andere kant!
    Probleem uitgelegd en vermeld dat ik nog wel steeds een vast IP & DNS adres ingesteld heb staan.
    Ja, dat klopt voor uw woonplaats.
    Nog wat euro's later: Eh, er moet voor u een nieuw account aangemaakt worden.
    Ohhh???
    We gaan er meteen mee aan de gang en een dezer dagen ontvangt u dan een brief met alle gegevens.
    Ohhh?????
    24 november: toch maar weer een paar euro's er tegenaan gegooid.
    Hoe is het met mijn account?
    Ik zal even kijken.
    Eh, ik heb nog wel steeds een vast IP & DNS adres ingesteld staan hoor want dat zou zo horen bij mijn woonplaats en zo heeft het ook altijd gefunctioneerd.
    Oh dat moet niet hoor, hij moet op automatisch.
    Paar euro's later: ja hoor ik kan mijn modem eindelijk aanmelden en heb weer internet.

    Ach, ik dacht gisteren nog even: zal ik mijn IP & DNS adres niet……….

    Nou ja, bij mij heeft UPC de kosten voor een nieuw modem er al uit want deze maand dus al 4x gebeld omdat ik geen internet verbinding had.
    Ach ja, het was al weer zo lang goed gegaan…..
  • Okay, ja, en, wat is je vraag?
  • Vermijd gewoon providers met een helpdesk met 0900-nummer, tenzij je alle problemen zelf op kunt lossen. Vermijd trouwens iha providers met een 'reputatie' bij consumentenorganisaties. 8)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.