Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Verbruik Chello

8 antwoorden
  • Ongetwijfeld zullen er onder jullie zijn die Chello gebruiken als Internet Provider. Ik heb een "light" abonnement bij Chello. Nou kun je op hhtp:/datagebruik.chello.nl/cgi-bin/xacct/xacct_login.cgi exact je datagebruik zien (t/m de laatste vole dag). Sinds een week of wat klopt het "Maandtotaal" voor geen meter meer. Dit [u:92f7beddda]zou[/u:92f7beddda] de som moeten zijn van de afzonderlijke dagtotalen van de maand, die je onder een andere tab kunt opvragen. Allerhande mail en telefoontjes naar de helpdesk leveren niets op: ik krijg info over "fair policy" (max. hoeveelheid / maand) en dat soort zaken, maar ze snappen er blijkbaar geen bal van wat ik bedoel.... Vraag: zijn er onder jullie ook Chello gebruikers die dezelfde ervaring hebben opgedaan? Groet, Ton
  • Bij maandtotaal staat er bij mij: Op dit moment is er onvoldoende data toonbaar. Onder huidige maand staat wel mijn verbruik van deze maand. Ik denk dat het begin februari opgelost zal zijn. Voorheen stond daar namelijk het verbruik van de afgelopen maanden maar met ingang van het nieuwe jaar zijn die grafieken weg.
  • Oeps... Ik bedoelde ook "Huidige maand". Vorig jaar stonden er bij "Maandtotaal" ook de voorgaande maanden, maar ze hebben blijkbaar besloten om ieder jaar opnieuw te beginnen. Maar.....: Kijk nu eens wat er staat bij "Huidige maand" en tel de [u:2f50c22467]afzonderlijke dagtotalen[/u:2f50c22467] van diezelfde maand eens bij elkaar op. [u:2f50c22467]In mijn geval[/u:2f50c22467] is dat getal bij "Huidige maand" nog niet de helft van de som van de dagtotalen....!! Bij jou???
  • [quote:a12d63c55d="lion"]Oeps... Ik bedoelde ook "Huidige maand". Vorig jaar stonden er bij "Maandtotaal" ook de voorgaande maanden, maar ze hebben blijkbaar besloten om ieder jaar opnieuw te beginnen. Maar.....: Kijk nu eens wat er staat bij "Huidige maand" en tel de [u:a12d63c55d]afzonderlijke dagtotalen[/u:a12d63c55d] van diezelfde maand eens bij elkaar op. [u:a12d63c55d]In mijn geval[/u:a12d63c55d] is dat getal bij "Huidige maand" nog niet de helft van de som van de dagtotalen....!! Bij jou???[/quote:a12d63c55d] Ik heb 't niet precies opgeteld maar ogenschijnlijk komt het een heel eind in de goede richting.
  • Tel 't voor de aardigheid toch maar eens bij elkaar: Mijn gegevens (t/m 17 januari): Huidige maand: 226 Mb Opgetelde "Dag totalen": 338 Mb Het vreemde is dat "Huidige maand" bij een volgende log-in een uurtje later op dezelfde dag weer een heel ander beeld kan geven.... Mysterieus, vorig jaar was alles correct!
  • Er klopt inderdaad niks van. 10 minuten geleden was het totaal nog 9800 MB en nu maar 3729 MB. // En nu weer 9265 na opnieuw inloggen
  • Ja, zoiets had ik dus ook: Vanmiddag om ca. 17:00 uur: 226 Mb Vanavond om ca. 20:10 uur: 136 Mb Vanavond om ca. 20:20 uur: 226 Mb Al deze waarden komen totaal niet overeen met de opgetelde waarden onder "dag totaal"!! Lachen met die jongens! Hoe dan ook; ik heb maar weer (3e x) een online formuliertje ingevuld met m'n bevindingen en hoop dat ze 't doorspelen naar de juiste plek in plaats van allerlei onzinmail terug te sturen..... Vorig jaar was dit nog goed, 't is nou een puinhoop! Groet, Ton
  • Antwoord Chello (19-01): ---knip--- Hierover informeren wij u als volgt: Het is onfortuinlijk dat degene die de vorige keer (keren?) uw melding heeft beantwoord niet op de hoogte was van het feit dat het datagebruik inderdaad niet correct wordt weergegeven. Dit is een storing die intussen in behandeling is bij de beheerders van deze dienst, er wordt aan gewerkt om deze service weer te laten functioneren op een wijze die u er van gewend bent. Dank voor uw melding. ---knip--- Er wordt dus nogal eens gerotzooid door die helpdesken..... :-?

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.