Vraag & Antwoord

Anders (internet)

lengte van kabel tussen modem en ADSL splitter.

18 antwoorden
  • Wie weet hoe lang de kabel mag zijn tussen de ADSL splitter en het modem? Ik heb thuis een kabel van ongeveer 10 meter liggen, en mijn modem geeft niet aan dat er een ADSL verbinding is. Kan het aan de kabellengte liggen??
  • [quote:5b881d86f4]Wie weet hoe lang de kabel mag zijn tussen de ADSL splitter en het modem? Ik heb thuis een kabel van ongeveer 10 meter liggen, en mijn modem geeft niet aan dat er een ADSL verbinding is. Kan het aan de kabellengte liggen??[/quote:5b881d86f4] Bij mij is de kabellengte ongeveer 13 mtr. Heb je de splitter wel op de juiste plaats gemonteerd? Je moet de splitter plaatsen daar waar je telefoonkabel de woning binnenkomt, dus voordat er aftakkingen gemaakt zijn. (als dat bij jou tenminste het geval is) De spitter heeft 3 aansluitingen: 1 voor de binnenkomende kabel. 1 voor de "doorgaande" telefoonkabel naar je telefoontoestel(len). 1 voor naar je modem. Ik weet niet of je een ethernet modem of een usb modem hebt, maar zorg wel dat je de daarvoor benodigde kabel gebruikt. Succes verder.
  • Hallo Gertcor, dank je voor de antwoorden, maar het apparaat is goed aangesloten. Daar kan het dus niet aan liggen. Aangezien het dus niet de lengte is, kan het ook het stekkertje zijn. Die mist aan een kant het lipje om hem los/vast te klikken. Zou dat het wellicht zijn?!?
  • Sootyhippo, Is het een usb of een ethernet modem? Bij de Primafoonwinkels kun je losse stekers kopen, koop er wel een waarbij je geen speciale tang nodig hebt of als je over zo'n tang beschikt maakt het natuurlijk niet uit. Je hebt alleen maar de rode en de blauwe draden nodig, wel bij elke steker exact hetzelde doen! Je schrijft dat je modem aangeeft dat er geen verbinding is, waaraan zie je dat? Op mijn usb modem zitten 2 ledjes, bij het opstarten van XP gaat 1 ledje al direct branden, de andere knippert een tijdje maar brand continue voordat de opstartprocedure geheel klaar is. Een domme vraag is natuurlijk of je de bijgeleverde software wel hebt geïnstalleerd? Wat zie je bij apparatenbeheer, configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer? Ik heb een Alcatel modem dus die staat in het overzicht bovenaan. Dubbelklik daarop en je kunt lezen wat er aan de hand is, indien er problemen zijn dan moet er ook een geel uitroepteken bij staan zodat het beter opvalt. Misschien kom je nu iets verder, ik lees het wel, succes.
  • Het is een ethernetmodem, en softwarematig is alles goed. Ik heb hem alleen maar verplaatst. Mijn modem heeft een heleboel ledjes, en 1 geeft aan als er ADSL contact is. Dit doet ut niet. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar zo'n kabeltje en klemmetje... hopelijk dat ie ut dan weer doet.
  • Doet ie het wel als je je modem aansluit zonder splitter, dus eigenlijk rechtstreeks op je ISRA-punt? Op deze manier kun je je splitter uitsluiten tijdens het foutzoeken.
  • [quote:1bfe63abf2="Leo S"]Doet ie het wel als je je modem aansluit zonder splitter, dus eigenlijk rechtstreeks op je ISRA-punt? Op deze manier kun je je splitter uitsluiten tijdens het foutzoeken.[/quote:1bfe63abf2] Ik neem aan dat je bedoelt dat ik hem meteen op de aansluiting moet aansluiten?!? Dat zal ik dan vanavond ook proberen. Ik hou jullie op de hoogte!
  • Dat bedoel ik inderdaad. Je kan een ADSL modem ook gewoon rechtstreeks op je telefoonaansluiting aansluiten zonder splitter ertussen. Als ie het dan wel doet is de splitter waarschijnlijk de boosdoener.
  • kan toch ook wel aan de lengte van de kabel wezen. door de verhogingen van het adsl signaal kwam ik ook konstante verbrekingen van het internet signaal tegen als niet het @ lampje groen / oranje knippert is er meer aan de hand
  • Stel.... het ligt aan de lengte van de telefoonkabel, zou ik het dan kunnen ondervangen door mijn modem bij de telefoonaansluiting te zetten, en dan via een netwerkkabel alles doortrekken??
  • bij mij staat nu op maximaal 2mtr afstand het modem (na de splitter) en met een utp kabel naar de (router / switch) door dat de utp kabel de storingen gedeeltelijk op heffen kan je daarvan een langere kabel hebben moet je toch al strekkers knijopen aan de telefoonkabel kan je het gelijk goed doen
  • iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Bij mij heb ik de telefoonkabel gesplitst in de meter kast (dus voor enig ander apparaat, confrom RTFM). De telefoonkabel bij mij is 18 meter lang naar de modem. Doet het als een trein. Ik ben begonnen met ADSL Basic (512) en heb nu dus 3200 en nog steeds geen problemen. Je ziet aan de reacties : jij hebt 10 meter, de andere 13 en ik 18 en geen problemen. De ander 2 meter omdat ie problemen heeft. Dus wordt deze een moeilijke : zou je aansluitingen nogmaals aflopen zoals het in de handleiding staat. Doet ie het dan nog steeds niet dan kan je aan de splitter zelf gaan denken of zo.
  • Wat ik vandaag ga proberen: 1) eerst de telefoonlijn in de telefoondoos stoppen, zodat ik rechtstreeks contact daarmee heb. lukt dit niet, dan gaan we verder met stap 2 2) ik ga proberen een UTP kabel te regelen, zodat ik een telefoonlijntje neem, van 2 meter. lukt dit niet, dan gaan we verder met stap 3 3) ik ga een nieuw stekkertje op mijn telefoonsnoertje zetten en het dan proberen Als dit niet lukt, dan ga ik huilen, en hopen dat jullie me kunnen helpen! :wink:
  • Ik heb 20 m [twisted pair] , is volgens KPN maximum na mijn splitter (bij ISRA -punt) en nog nooit enige storing aangaande aansluiting gehad. Volgens site http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen_splitter.html geldt die 20 m nog steeds (zie punt 7) nog steeds off topic: Dat je senseo koffie durft te noemen :wink:
  • Nou, ik heb geprobeerd om met mijn kapotte stekkertjes direct contact te leggen op mijn ISRApunt. Dit gaf geen resultaat. Vandaag even kijken of ik de mogelijkheid heb om bij de winkel een stekkertje kan regelen. Ik denk dat het daar aan ligt. Ik hoop dat ik het jullie vanavond vanaf mijn computer thuis kan melden dat het weer werkt. [quote:f32fc97035="H.enk"]Dat je senseo koffie durft te noemen [/quote:f32fc97035] Jij bent de eerste die daar iets over zegt! :lol: Was idd om jullie even tegen de schenen te schoppen! :P
  • Je kan natuurlijk ook even controleren of die kabel goed is, door er een telefoontoestel op aan te sluiten. Als je dan een kiestoon krijgt is de kabel met stekkertjes oké, lijkt mij. Vergeet daarbij niet de kabel aan de kant van je splitter in de telefoon-uitgang te proppen.
  • ik heb un ethernet modem en ik heb er een kabel van 20 meter tussen zitten en dit werkt perfect
  • [color=green:8387ca6c21]Ok, genoeg over de lengte van de kabel, ik weet inmiddels dat het daar niet aan ligt! [/color:8387ca6c21] Ik heb de pc weer beneden gezet, met een andere, werkende kabel. Dit had als resultaat dat het modem om de haverklap "ready" was en weer niet. Ik denk dus dat het of aan het modem ligt, of Versatel zit te klooien... Wat denken jullie?

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.