Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Bellen via de kabel met @home

Steefie
12 antwoorden
  • Hallo mensen,

    Ik had een vraag voor jullie. We hebben nu al bijna drie jaar internet via de kabel via @home. Dit bevalt tot op heden erg goed.
    Nu is @home begonnen met bellen via de kabel.

    Ik heb al een prijs vergelijking gemaakt voor het bellen met de huidige aanbieder ( kpn ) en @home. Hier komt @home er goedkoper uit. Maar ik zou graag willen weten of iemand al ervaring heeft met bellen via de kabel met @home. Ik wil graag zeker weten of er niet iets onder het spreekwoordelijke gras zit.

    En zijn er dingen die ze niet vermelden in de folder die voor problemen kunnen zorgen ?
  • Het is nog maar net van start gegaan, heb er toevallig ook vandaag naar gekeken. Ik zie trouwens niet zo'n groot voordeel. Het bellen is amper goedkoper, het abonnement echter wel. Als je veel belt (naar vaste nummers), is een gecombineerd adsl/telefonie abonnement waarschijnlijk interessanter. Een mogelijk addertje: als je je telefoon opzegt, en later weer zou willen gaan gebruiken, moet je waarschijnlijk wel aansluitkosten betalen.

    http://www.home.nl/producten/faq/telefonie/?item=db4136

    Er zijn nu overigens ook diverse aanbiedingen van 5 Mbps adsl voor 25 euro per maand. Wat dus bijna de helft goedkoper is dan @home. Bij sommige zit daar meen ik ook telefonie bij in.
  • @Home net begonnen met bellen over de kabel???? Tot een jaar geleden ik weer via de telefoonlijn naar de KPN ging had ik 2 jaar Internet+bellen via de kabel. KPN aansluiting opgezegd en alles via @Home. Bij de installtie van die kabeltelefonie is zelfs mijn KPN leiding deels verwijderd, waardoor bij terugkeer bij de KPN er een monteur aan te pas moest komen.

    Op zich nooit problemen gehad. 1x een stuk telefoonkastje, maar snel vervangen. Iets goedkoper.

    Ben terug naar apart internet en telefoon: beter het abonnement van je keuze kunnen maken en ik bel nu via 1649. 5cent per gesprek, ongeacht de duur en van Groningen naar Maastricht.

    Ik heb niet veel met die combiabonnementen. Het is zelden goed afgestemd op jouw wensen, de techniek (kastjes) geven nog veel problemen en het geeft minder mogelijkheden.
  • Bedankt voor de informatie !
  • Vreemd. Op de site van @home staat toch duidelijk dat het pas eind juni beschikbaar is. Heb wel eerder gekeken, maar toen kon je alleen aanmelden voor een mailtje, wanneer het beschikbaar zou worden.

    http://www.home.nl/producten/faq/telefonie/?item=db4194
    [quote:3276e5268b]Wanneer is @Home Telefonie voor mij beschikbaar?

    Op dit moment is @Home Telefonie beschikbaar voor bestaande @Home Internetabonnees. In de loop van 2005 komen hier steeds meer steden en gebieden bij. Hieronder kun je zien wanneer we @Home Telefonie in jouw plaats kunnen aanbieden.

    Groningen Eind juni[/quote:3276e5268b]
  • Wat houd 1649 in ? Is dat een apparte service partij net zoals Tele 2 of is het een vaste dienst in de plaats van kpn.
  • Ik volg de link even en verbaas mij. Prijzen zijn ongeveer wat ik ook betaalde. Bij mij ging internet + telefoon via de Essentkabel, had geen gewone telefoonlijn meer. Ik begrijp niet wat hier aan de hand is. Wellicht is het nu een uitbreiding van het gebied waar dit nu kan. Toen ik via Essent belde konden mijn ouders in Emmen er nog niet aan. Onbestemde tijdsduur voor het wel kon.

    Doet er allemaal niet toe. Ik denk oude wijn in nieuwe zakken. :D
  • Dat is inderdaad vreemd ja ! Nu ik je opmerking lees kan ik me niet herinneren dat essent of @home een optie hadden voor bellen via hun lijn.

    Vanaf wanneer kon je dan al beschikken over bellen via de kabel ?
  • Kan ik concluderen dat jullie advies is om nog maar eens ff de kat uit de boom te kijken ?
  • Neen, die conclusie kun je niet trekken. Wat je kunt/moet doen is even de voor- en nadelen vande opties op een rijtje zetten.

    Combiabonnement: 1 rekening, en de voordelen die je qua prijzen/snelheden voor jezelf ziet.

    Aparte abonnementen: flexibiliteit, zowel bij telefoon als internet je eigen voorkeursaanbieder en voorkeursabonnement, snel kunnen wisselen bij problemen, bewezen kwaliteit.

    Je ziet, ik ben er eentje van alles zelf kiezen. Combis zijn op het oog iets goedkoper vaak, maar wat gebeurt er als je een wat hogere internetsnelheid wilt? Kan dat in die combi, springt de prijs dan fors omhoog?

    Je kunt de vraag ook omkeren: wat win je er nu werkelijk mee om alles in de hand van Essent te leggen? Ik deed het destijds omdat ADSL nog prijzig was, de kabel was essent-ieel goedkoper.
  • Allemaal bedankt voor de informatie.
    Ik zal het een gaan bekijken wat het scheelt voor mij !
  • Het scheelt veel bellen via kabel dus, (volgens mij) V.I.O.P. Dat is dus je via internet gaat bellen, maar de kwaliteit is niet zo goed, meestal. Je moet het vergelijken met de kwaliteit die een mobiele telefoon ook heeft. Als ik jouw was zou ik eerst nog ff wachten, en kijken wat andere mensen in jouw omgeving er van vinden. Dat is mijn advies.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.