Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Probleem met verzenden mail Incredimail

tomvdlee
7 antwoorden
  • Hoi,

    Mijn vriendin gebruikt al een tijdje Incredimail op haar PC. Tot voor kort deed ze dat op een P3 met Windows XP MC en dat ging prima. Onlangs heeft ze een P4 gekregen met dezelfde versie van Windows XP MC en dezelfde versie van Incredimail.
    Helaas kan ze nu geen mail verzenden, want er staat dat er geen connectie met de smtp server gemaakt kan worden. Erg vreemd want de instellingen staan exact zoals op de oude PC.

    Ze mailt met een XS4ALL adres en wil dat doen via de XS4ALL smtp server, maar dat gaat dus niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

    Ps. Mail ophalen lukt wel.
  • Maakt de Pc verbinding via een account bij XS4ALL? Zo niet, dan blokkeert XS4ALL de verbinding.
    Via webmail kan je dan wel nog mail versturen.

    Mogelijk blokkeert een firewall de verbinding met de SMTP server.
  • [quote:576538cd77="geiszzz"]Hoi,

    Mijn vriendin gebruikt al een tijdje Incredimail op haar PC. Tot voor kort deed ze dat op een P3 met Windows XP MC en dat ging prima. Onlangs heeft ze een P4 gekregen met dezelfde versie van Windows XP MC en dezelfde versie van Incredimail.
    Helaas kan ze nu geen mail verzenden, want er staat dat er geen connectie met de smtp server gemaakt kan worden. Erg vreemd want de instellingen staan exact zoals op de oude PC.

    Ze mailt met een XS4ALL adres en wil dat doen via de XS4ALL smtp server, maar dat gaat dus niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

    Ps. Mail ophalen lukt wel.[/quote:576538cd77]

    Hoi,
    Je kunt even kijken of in het account de goede server gegevens staan,
    open incredimail klik op hulpmiddelen, account's, selecteer het acount klik op eigenschappen en dan tabblad servers. ( bij mij staat daar voor inkomende pop.planet.nl en voor uitgaande mail.planet.nl) wat daar moet staan moet je even na kijken voor de provider die zij heeft. Op het tabblad geavanceerd staat bij inkomend poort 110 en uitgaand 25.
    Als dit niet helpt of het stond al goed zou ik ook even kijken in de instellingen van de fire wall. Ik weet niet of ze een firewall heeft van bv norton/ zonealarm of zo, anders kan het ook nog zijn dat de firewall van windows ook nog aan staat, dan zou ik die uit zetten en norton/zonealarm gebruiken. Je kunt event. ook incredimail verwijderen, je krijgt dan eerst een keus verwijderen of repareren kies voor repareren, en kijk wat hij dan doet. Als je hem verwijderd en je de nieuwste versie erop zet blijft je mail gewoon bestaan.succes.gr Hans.l
  • Hoi Hans,

    Dank je voor het meedenken. Ik heb al gedaan, wat je voorstelde.
    Ik heb ook de Windows Firewall even uitgezet. Niks. Zelfde resultaat.
    Heb 100x de gegevens bij accounts gecontroleerd, ook niks.
    Leuke is, dat ik met Outlook Express en exact dezelfde gegevens wel mail kan versturen. Heb trouwens ook al de nieuwste versie van Incredimail geinstalleerd.
    Ik puzzel nog even verder. Bedankt in ieder geval.
  • Kan een slotje op.
    Mijn virusscanner, McAfee Enterprise 8.0i, bleek de boosdoener.
    Probleem opgelost.
  • Dat klopt heb ik ook bij iemand gehad. McAfee Enterprise werkt niet met Incredimail. XS4ALL biedt een gratis virusscanner en firewall aan van McAfee (de consumentenversie) en die werkt wel gewoon goed met Incredimail.
  • [quote:3264f25efe="tomvdlee"]Dat klopt heb ik ook bij iemand gehad. McAfee Enterprise werkt niet met Incredimail. XS4ALL biedt een gratis virusscanner en firewall aan van McAfee (de consumentenversie) en die werkt wel gewoon goed met Incredimail.[/quote:3264f25efe]

    Maar vreemd is wel, dat Enterprise wel werkte met Incredimail op haar vorige computer. Zelfde Windows versie, zelfde Enterprise versie, etc.
    Maar goed, het is opgelost en ze is weer blij. :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.