Vraag & Antwoord

Anders (internet)

UItgaande mail

3 antwoorden
  • Kan wel mail ontvangen maar niet verzenden. Inkomende mail ingesteld als: pop.hccnet.nl en voor uitgaande mail: smtp.hccnet.nl Ik weet niet wat er fout gaat. Ik krijg onderstaande foutmelding. Wie kan mij helpen?? Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Serverreactie 550 5.7.1..........relaying denied for 81.204.146.239 .....foutnummer: 0x800ccc79
  • Kun je zowiezo helemaal geen mail verzenden? De foutmelding lijkt te zeggen dat een of meerdere e-mail adressen niet klopt. Kijk daar eens naar.. Kijk eens in Postvak Uit. Staat daar misschien mail in met foute email adres(sen) die de zaak tegenhoud?
  • [quote:e8f3a98e03]Ik heb het voor jou nagevraag bij Hcchulp Met doel dat ook iemand anders hier op form ervan kan leren Hun antwoord lijkt als volg: De foutmelding die u beschrijft komt waarschijnlijk doordat de betreffende persoon e-mail probeert te versturen via een hcc!net account zonder een verbinding te hebben met hcc!net (waarschijnlijk via een andere provider) Dit is mogelijk maar vereist wel een wel een andere instelling van uw e-mailaccount. Vanwege veiligheidsoverwegingen staat een provider doorgaans enkel de eigen IP ranges toe voor het verzenden van e-mail. Het is dus niet mogelijk een verbinding met provider A te hebben en uw e-mail te versturen via de uitgaande e-mailserver van provider B. Op deze manier wordt spam tegengegaan. Let er dus op dat de uitgaande e-mailserver altijd gelijk is aan de provider waarmee u verbinding heeft. Voorbeeld: U maakt verbinding met Wanadoo en wilt uw mail verzenden. U heeft een e-mailaccount van hcc!net die u daarvoor wilt gebruiken. · open Outlook (Express) · kies in het menu voor de optie "Extra" · kies in het menu voor de optie "Accounts" · klik op het tabblad "E-mail" · selecteer het pop.hccnet.nl account · klik op de knop "Eigenschappen" · klik op het tabblad "Servers" · geef bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" de uitgaande e-mailserver van Wanadoo op · klik op "Toepassen" om de instellingen op slaan · klik op "OK" · sluit het scherm "Internet Accounts" Met deze instelling kunt u weer e-mails verzenden[/quote:e8f3a98e03] [url=http://www.testbank.hccnet.nl/yabbse/index.php?topic=840.msg3630#msg3630]hier vandaan[/url] Voor de TS: Kopieer de foutcode de volgende keer is in google, weet ik zeker dat je er zelf uitkomt.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.