Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Switchen tussen @home en Planet ADSL helaas... HELP !!

Anoniem
Jimmy
2 antwoorden
  • Heb pc (Win XP) in thuisnetwerk. netwerk via router/modem op net. Gebruik internet via Planet. Alles ok.
    Heb gisteren pc naar vrienden meegenomen om aldaar met vier pc's te gaan gamen via internet. Vriend zit op @home internet. Met CD rom van @home mijn pc geschikt gemaakt voor dit netwerk en de aansluiting met @home. Alles werkte prima. Zowel de verbinding met internet als het gamen. Nu probeer ik mijn PC weer thuis aan te sluiten op mijn eigen netwerk. Dat lukt, echter ik krijg geen verbinding met het internet terwijl de IP instellingen exact hetzelfde zijn als voorheen. Als ik internet opstart krijg ik in de rechterhoek zo'n draaiend @ home tekentje en in de bovenbalk een tekst van @home, maar helaas geen verbinding. Hoe krijg ik mijn pc weer op het internet via Planet. (mijn andre pc's op het thuisnetwerk draaien vrolijk door op Planetinternet). Wie helpt mij ???????
  • Eerst even wat meer info:
    In een command-prompt:
    tik in: [code:1:690b70681d]ipconfig /All[/code:1:690b70681d]
    Doe dit ook op 1 van de andere PC's.
    Zijn de resultaten verschillend?
    Geef de resultaten hier eens weer.

    Probeer ook het volgende:
    In een command-prompt:
    tik in: ping [code:1:690b70681d]www.google.nl[/code:1:690b70681d]
    Krijg je wel antwoord?
    (pingen naar www.1.google.com [66.249.93.99] met 32 byte gegevens: enz.)

    Probeer eens om vanuit [b:690b70681d]Internet-opties[/b:690b70681d] in het [b:690b70681d]Configuratiescherm[/b:690b70681d] op het tab-blad [b:690b70681d]Verbindingen[/b:690b70681d] de verbinding opnieuw in te stellen.
    Controleer op dat tab-blad onder de knop [b:690b70681d]LAN-instellingen[/b:690b70681d] of alle opties uitgevinkt zijn.
    Start Internet Explorer dan nog eens op voor een test.

    Geef alle resultaten hier weer. Graag ook als het wel lukt. Kan een ander daar mogelijk zijn voordeel mee doen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.