Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Geen internetverbinding

16 antwoorden
  • Goedenavond, Ik heb hier een computer die geen internet verbinding maakt. Ik gebruik de netwerk kaart op het moederbord ( heb geen andere). Het moederbord is Asus A8N5X. deze moet verbinding maken met een (kabel)modem van Zeelandnet. deze maakt wel verbinding enkel de modem reageert niet. heb al geprobeerd om met IP-adres en Mac-adres te werken alleen dat wil niet baten. windows xp prof. Wie heeft er een Idee? Groeten Bart
  • Heb je wat meer info? Hoe is het probleem ontstaan? Heeft het ooit gewerkt? Wat heb je geprobeerd om het zelf op te lossen? Windows al opnieuw geinstalleerd? Branden de juiste lampjes op het modem? Heb je dat al nagekeken?
  • Het probeem is er al zo lang ze de computer hebben (3weken). zelf kom ik er niet uit. en lampjes knipperen maar geen internet. windows opnieuw installeren helpt ook niet
  • doet het modem het op een andere pc? als het modem niet kapot is, moet je kijken naar de drivers voor je moederbord/chipset. haal hier everest (kan je pc analyseren): http://www.telebyte.nl/~jent/Download/everesthome220.exe draai everest en ga na welke chipset jouw asus moederbord heeft, en volg de link om je drivers te updaten.
  • Weet je zeker dat je de juiste instellingen gebruikt voor je internet?
  • [quote:8665b31699="SVHC1"]Het probeem is er al zo lang ze de computer hebben (3weken). zelf kom ik er niet uit. en lampjes knipperen maar geen internet. windows opnieuw installeren helpt ook niet[/quote:8665b31699] Ik neem, gezien het bovenstaande, aan dat er sinds 3 weken een andere PC is en de vorige wel heeft gewerkt? Veel kabel modems kijken naar het mac adres van je netwerkkaart van de PC. Als je er dan een andere PC aan gehangen wordt werkt het niet en moet je het modem resetten om deze te laten werken met de nieuwe PC Heb je al geprobeerd het modem te resetten (stekker eruit, paar minuten wachten, stekker er weer in)?
  • Als 't een andere netwerkkaart betreft dan de oorspronkelijke, welke er tijdens de aanmelding plaats vond en de Provider maakt gebruik van MAC adres voor identificatie, dan dient er in de regel in overleg met de Provider een her-aanmelding te volgen...... MAC adres wijzigen?? Lijkt me sterk! Is niet te wijzigen (zit "vastgebakken" in de kaart). Wat wel kan is een MAC adres "klonen" , b.v. naar een router. Sommige kabelaars werken met een MAC adres (Chello b.v.), andere (zoals b.v. @Home) met een "Computernaam" (gegeven wat verstrekt is bij het afsluiten van een abo).
  • ik heb reeds geprobeerd om de modem te resetten en dit heeft niet geholepn. heeft iemand nog een andere idee?? Groeten bart
  • [quote:c54e037fc4="SVHC1"] heeft iemand nog een andere idee?? [/quote:c54e037fc4] Ja.....! Neem eens contact op met de helpdesk van de kabelaar, vermoedelijk hebben die een pasklare oplossing nadat je wat informatie gegeven hebt.......
  • weten we nu zeker dat dat modem op zich wél oké is?? toch wel de goede verbindingskabels gebruikt tussen kabel en modem en tussen modem en pc? (weet nu niet meer waar en of je nu twisted of untwisted moet gebruiken, wellicht iemand hierover een tip?)
  • Ik heb er een Netwerkkaart ingezet en hij doet het ineens. Raar dat hij het niet direct op het moederbord doet. Bedankt Bart
  • [quote:25cc83dd06="SVHC1"]Ik heb er een Netwerkkaart ingezet en hij doet het ineens. Raar dat hij het niet direct op het moederbord doet. Bedankt Bart[/quote:25cc83dd06] BIOS instellinkje.....??
  • Nee heb gewoon een pci-kaartje erin gezet. Groeten Bart
  • [quote:a5a0b100e6="SVHC1"]Nee heb gewoon een pci-kaartje erin gezet. Groeten Bart[/quote:a5a0b100e6] Ja, dat snap ik! Maar vermoedelijk had je dus zonder een PCI kaart, maar met een gewijzigde BIOS instelling, de "on-board" kaart kunnen gebruiken.....? (Denk ik......)
  • je kan je MAC wijzigen met een prgrammatje. heb het ergens maar kan jiet vinden. Heb het zelf weleens voor chello gedaan en werkte goed.
  • [quote:5343856540="TheMajor"]je kan je MAC wijzigen met een prgrammatje. heb het ergens maar kan jiet vinden. Heb het zelf weleens voor chello gedaan en werkte goed.[/quote:5343856540] A) Da's niet het probleem waar de TS'er mee zat........ B) MAC adressen [u:5343856540]wijzigen[/u:5343856540]? Lijkt me stug, maar ook niet nodig! Bij Chello een kwestie van even opnieuw aanmelden.....

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.