Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Internetverbinding floept eruit

14 antwoorden
  • Om de 10 a 12 minuten wordt mijn Internetverbinding verbroken. Dan is de verbinding ongeveer 5 a 10 minuten down en daarna kan ik er weer in. Tot de volgende break. Mijn provider zegt dat bij hen alles in orde is. Ik heb niets (zover me bekend) gewijzigd in de verbindingen. Kan het aan mijn PC liggen? Het is zeer irritant om zo te werken. Graag adviezen.
  • Kabel, ADSL, analoge inbelverbinding? Provider? Welk OS? Browser? Etc., etc. Kortom, met wat meer info is er wat meer kans op (zinvolle) reacties....
  • Ja, terechte vraag. OS is Windows XP Browser Firefox Mail Thunderbird Provider Casema/Wanadoo Kabelaansluiting Dit alles al 2 jaar in bedrijf. Zonder probelemen.
  • Iedere kabelaar kan het modem "uitlezen". Spreek met de helpdesk af dat je je direct meld als het probleem zich voordoet. Reden: dan is dat traject uitgesloten en zal het toch moeten worden gezocht in het "PC deel", waarbij ik (puur gevoelsmatig!) uitga van problemen met een netwerkkaart of zo........ Juist dat redelijk vaste tijdinterval geeft toch te denken........
  • Lion, ouwe rot, je had gelijk. Opnieuw de Helpdesk gebeld en inderdaad bij de LAN verbinding een aanpassing moeten doen (speed en duplex op 10 Mb gezet) Nu heb ik (waarschijnlijk) geen last meer. Bedankt voor de reactie.
  • Speed en duplex op 10 Mb????? Kijk ook eens naar dit draadje: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154768 Als je die snelheid handmatig (geforceerd) instelt, dan moet-ie sowieso op 100 Mbps staan. PC, Modem en kabelverbinding zijn hiervoor gemaakt! Ik ben nieuwsgierig hoe die instelling eerst was (toen het probleem nog bestond).......
  • Ja het klinkt misschien ongelooflijk maar toch is ie naar 10 Mb gegaan. Ik heb geen problemen meer gehad. Hij stond inderdaad op AUTO. Eigenlijk kan het me geen ruk schelen als t maar werkt. Het irritante wegvallen is nadien niet meer teruggekomen. Gezien jouw eerdere verhaal komen dergelijke schimmige verschijnselen meer voor.
  • Probeer nog eens wat te experimenteren; je kunt altijd weer "terug"! Mijn idee: Probeer eens 100 Mbps, full duplex....... Als dit ook problemen geeft: 100 Mbps, half duplex...... Dat modem en de verbinding moeten het makkelijk aankunnen! Suc6
  • [quote:a7da652636="lion"]Probeer nog eens wat te experimenteren; je kunt altijd weer "terug"! Mijn idee: Probeer eens 100 Mbps, full duplex....... Als dit ook problemen geeft: 100 Mbps, half duplex...... Dat modem en de verbinding moeten het makkelijk aankunnen! Suc6[/quote:a7da652636] Pure onzin je moet het gwoon op Automatisch laten staan. Het kan zijn dat het IP opvragen mislukt, of dat er teveel ruis over de lijn komt zodat de modem contact verliest met de desbetreffende provider.
  • Da's inderdaad de meest gebruikelijke instelling, maar om onduidelijke reden schijnt dit dus niet helemaal goed te gaan bij de TS'er......(?)
  • Ik heb sinds een week of 6 netwerk problemen met casema , zo af en toe valt de verbinding weg, Toen na 2 weken toch maar eens een keer aan de bel ging trekken bij casema, mij is meegedeeld dat er ergens een netwerk probleem was, en dat hier enige tijd overheen zou gaan voor het opgelost was (2-3 weken) :-? We zijn nu 4 weken verder na bellen, en mijn verbinding lijkt de afgelopen 2.5 dag stabiel. 8)
  • Vaak is er ook het nodige te herleiden uit de led's op het (kabel)modem!! Hou 't eens in de gaten.......
  • Ik zit nu al 5 minuten naar me online lampje te kijken :P
  • [quote:f3d4e89384="tMc"]Ik zit nu al 5 minuten naar me online lampje te kijken :P[/quote:f3d4e89384] Het begint pas spannend te worden als je geen verbinding meer hebt..... :wink:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.