Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

ADSL verbinding wordt vaak en onregelmatig afgebroken

keesvanoers
3 antwoorden
  • Bij beveiliging en privacy heb ik dit topic geplaatst en hulp gekregen van Smeenk. Hij kwam er verder niet uit en verwees me hiernaartoe, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

    Na een trojan dialer op mijn computer te hebben gehad die ervoor zorgde dat mijn ADSL verbinding steeds werd verbroken, heb ik met behulp van een aantal programma's (oa hijackthis) een aantal trojans, virussen en nog meer van dat soort muck weggekregen. Nu is mijn log vrij van spyware etc, maar mijn internet verbinding blijft irritant instabiel.

    wie oh wie kan mijn helpen…..

    hier voor alle zekerhed nog even mijn orriginele post en mijn log

    [i:a20392f298]Na een infectie van een trojan dialer die maar niet weg wilde heb ik SuperAdBlocker geinstalleerd. Ik had het idee dat daarna de rotzooi alleen maar naar binnen vloog ! Online scans van Panda hebben heel wat verwijderd evenals regcleaner en wat zelfhulp met HijackThis en diverse forums. Wat ik niet heb weggekregen is dat mijn i-net verbinding toch nog automatisch wordt verbroken (gelukkig niet meer elke 1 minuut ). Ik heb de ADSL-driver opnieuw geinstalleerd, maar zit nu echt met de handen in het haar. Zie ik iets over het hoofd bij mijn (oh zo lege en korte) log?

    alvast bedankt!!!!

    Kees [/i:a20392f298]

    Logfile of HijackThis v1.99.1
    Scan saved at 20:10:39, on 30-1-2006
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
    C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
    C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
    C:\Program Files\Eset
    od32krn.exe
    C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS01
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.zonnet.nl/
    O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
    O8 - Extra context menu item: &Google Zoeken - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
    O8 - Extra context menu item: &Woord vertalen in het Nederlands - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
    O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
    O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
    O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
    O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
    O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
    O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
    O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
    O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset
    od32krn.exe
    O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
  • Eigenaardig dat je ADSL verbinding steeds wordt verbroken, terwijl je
    nu een "schone" PC hebt.
    Heb je hierover al eens contact gehad met de helpdesk van je provider?
  • [quote:5aba7b6068="keesvanoers"]Bij beveiliging en privacy heb ik dit topic geplaatst en hulp gekregen van Smeenk. Hij kwam er verder niet uit en verwees me hiernaartoe, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

    Na een trojan dialer op mijn computer te hebben gehad die ervoor zorgde dat mijn ADSL verbinding steeds werd verbroken, heb ik met behulp van een aantal programma's (oa hijackthis) een aantal trojans, virussen en nog meer van dat soort muck weggekregen. Nu is mijn log vrij van spyware etc, maar mijn internet verbinding blijft irritant instabiel.

    wie oh wie kan mijn helpen…..

    hier voor alle zekerhed nog even mijn orriginele post en mijn log

    [/quote:5aba7b6068]

    Okee, je hebt twee virusscanners, twee anti-spyware programma's in de achtergrond lopen…

    Wat voor een adsl-modem heb je? USB of ethernet verbinding… als ik je zo lees heb je een usb-tje… verwijder het apparaat dan en loskoppelen, verwijder ook alle drivers van de usb en dan moet je de computer opnieuw opstarten en aansluiten en windows moet hem opnieuw herkennen…. Dan moet het goed gaan… Heb je een ethernet-modem? dan moet je eens kijken naar de instellingen met IPCONFIG /all… of daar nog gekke dingen bijstaan zoals rare dns-servers, enz…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.