Vraag & Antwoord

Anders (internet)

livebox vastlopen?

Anoniem
Martijn Hogendorf
5 antwoorden
  • Sinds ik ongeveer een jaar geleden ben overgestapt van HCCnet naar Wanadoo internet, heb ik vaak problemen met de Livebox van wanadoo.
    Het gebeurd vaak dat ik gewoon geen internet meer heb. De LAN verbinding bestaat dan nog wel (dat komt denk ik omdat er een HUB tussen staat).

    Als ik geen internet heb, is de Livebox ook volledig vastgelopen (denk ik), als ik namelijk naar 192.168.1.1 ga, krijg ik een scherm met 'deze pagina kan niet geladen worden'.

    Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Hij staat in de meterkast (waar het overigens niet echt warm is), hier is alleen weinig luchtbeweging.

    Ook is de internetverbinding (als die online is/blijft) redelijk instabiel. Ik heb het namelijk meerdere malen getest met www.speedtest.nl en de snelste waarden die ik kreeg waren:

    Download: 834,9 KByte/sec
    Upload: 79,5 KByte/sec
    Connection: 493.0 conn/min
    Ping test NL: 35 ms

    Als ik het idee heb dat mijn internet langzaam is, doe ik speedtest nog eens, en krijg ik waarden als 50 kbyte down en 3,9 Kbyte up.
    Zodra ik de livebox opnieuw heb opgestart, is internet weer een stuk sneller (weer op de hoogste waarden).

    kan het zijn dat de livebox gewoon 'corrupt' is (al kapot sins installatie?)

    [edit] voor degene onder ons met een goed geheugen, deze topic had ik inderdaad al geopend, maar hierin ging het vooral over de laptop, wat, na onderzoek, niet het probleem blijkt te zijn :wink: Het leek mij dus beter om een nieuwe topic te openen.
  • Had je nog de dhcp server uitgezet, en alle adressen handmatie ingevoerd?

    Bij mij zijn alle problemn met de livebox nog steeds over.
  • ja, heb ik geprobeerd, helaas zonder succes :(
  • Ook al een keer een hard reset gedaan? Miss een foutje in de software, en anders is orange bellen.
  • hoe bedoel je precies een hard reset?

    Ik heb wel eens bij het menu (192.168.1.1) op 'reset' gedrukt (toen waren ook alle opengezette poorten weg).
    Orange bellen is inderdaad mijn 2e keus, maar meestal worden dingen sneller en duidelijker opgelost hier dan bij een klantenservice :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord