Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Supertraag internet

14 antwoorden
  • Mijn internetverkeer is langzamerhand een ramp. Ik internet via de kabel en dat gaat draadloos, dicht bij de router, prima. Draadloos boven op zolder is slecht, maar er wordt ook aangegeven dat de verbinding hier slecht is. Dus heb ik naar de zolder maar een kabel getrokken. Helaas, maar nog steeds waardeloos. Ik heb de router inmiddels vervangen, Norton Antivirus vervangen door NOD32 Antivirus (zou volgens de verkoper de oorzaak kunnen zijn), Windows XP opnieuw geinstalleerd met formatteren, Windows firewall uitgeschakeld, Antivirus uitgeschakeld enz enz, niets helpt. Ik heb wel in de gaten dat internet nog vrij snel is als ik begin, maar na een kwartier begint de ellende ongeveer. "Verbinding herstellen" of een harde reboot wil wel eens helpen, vaak maar voor even. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar Flash werkt op mijn pc ook niet. O ja, het gekke is dat als ik een bestand of programma download dit gewoon wel snel gaat (tussen de 150 en 200 Kbps). Aan de verbinding ligt het dus niet zou je denken. Klopt er soms iets niet met mijn instellingen? 1000x dank voor de oplossing!!! Groeten.
  • Je zou je netwerkinstellingen eens kunnen instellen met tcpoptimizer. http://www.speedguide.net/downloads.php Misschien ook eens een hijackthis log laten checken hier.
  • Dank Gerben! Ik heb e.e.a. geinstalleerd en merk wel verbetering maar nog niet om over naar huis te schrijven. Hierbij mijn hijackthis logje, misschien kunnen jullie er wat mee. Alvast bedankt voor het meedenken! Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 14:33:26, on 12-9-2007 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE E:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe D:\Program Files\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe D:\Program Files\CloneCD\CloneCDTray.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe E:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\PCLETray.exe D:\Program Files\Pinnacle\InstantCDDVD\InstantWrite\iwctrl.exe D:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE C:\Program Files\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe E:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe E:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe D:\program files\Office\OSA.EXE C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe E:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe E:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Documents and Settings\Bert\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\LNRXJ9VK\HJTInstall[1].exe D:\program files\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.telegraaf.nl/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.paradigit.nl R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.1.615.5858\swg.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "d:\Program Files\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s O4 - HKLM\..\Run: [zzzHPSETUP] F:\Setup.exe \RESET O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "d:\Program Files\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKCU\..\Run: [InstantTray] e:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\PCLETray.exe O4 - HKCU\..\Run: [IW_Drop_Icon] D:\Program Files\Pinnacle\InstantCDDVD\InstantWrite\iwctrl.exe /DropDisc O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "D:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE" O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Startup: Microsoft Office Snelzoeken.lnk = D:\program files\Office\FINDFAST.EXE O4 - Startup: Office Opstarten.lnk = D:\program files\Office\OSA.EXE O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = D:\program files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = D:\program files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = C:\Program Files\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = E:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Snelstart.lnk = E:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\program files\Office\Office10\OSA.EXE O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ? O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\office\Office10\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - d:\Program Files\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - d:\Program Files\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - d:\Program Files\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.paradigit.nl O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe -- End of file - 6198 bytes
  • Met uitzondering van deze HJT-installer C:\Documents and Settings\Bert\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\LNRXJ9VK\HJTInstall[1].exe die je mag verwijderen, zit er niets problematisch in je log. Je hebt wel een behoorlijk aantal opstarters - de 04-lijnen - die wat kunnen vertragen en die je eens kritisch kan bekijken of die wel allemaal nodig zijn. Maar dat zal zeker niet de enige oorzaak van je problemen zijn.
  • Ik ben nu een dag verder maar het resultaat is nog steeds niet best. Wie nog een tip heeft, graag!
  • ok, maar wat heb je gedaan met al die opstarters waar kape het over heeft??? nadeel van fixen in hjt is dat entries worden vernietigd, dus kun je via de omweg van start - msconfig - tabblad opstarten veilig experimenteren met het gros (wat mij betreft bijna allemaal!) ervan eens uit te schakelen, en dan het effect bekijken. er zijn er nogal wat bij die geregeld het net op willen! langs de zelfde weg kun je ook weer een voor een inschakelen als je vindt dat je niet zonder kunt.
  • Ik had ofwel het hele programma er af gegooid ofwel uitgeschakeld bij het opstarten, met uitzondering van NOD32 antivirus. Het resultaat is nu wel beter, maar nog steeds na verloop van tijd slaat-ie helemaal vast en staat alles stil. Dan moet ik 'verbinding herstellen' of de pagina verversen of in het uiterste geval rebooten om weer verder te kunnen.
  • [quote:5e64095d19="bert b."]Ik heb wel in de gaten dat internet nog vrij snel is als ik begin, maar na een kwartier begint de ellende ongeveer. "Verbinding herstellen" [/quote:5e64095d19] Je zou je netwerk verbinding kunnen analyseren met [url=http://www.wireshark.org/]Wireshark.[/url] Zie ook deze info http://nl.wikipedia.org/wiki/Wireshark Ook zou je netwerk verbinding kunnen testen via een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/LiveCD]LiveCD.[/url] Welke merk/type draadloze en bekabelde netwerkkaarten gebruik je. Indien je onboard netwerk hebt, welk merk/type moederbord/PC. Test eventueel de (onboard)netwerkkaarten met de diagnostische software van de fabrikant. [quote:5e64095d19="bert b."] Dus heb ik naar de zolder maar een kabel getrokken. [/quote:5e64095d19] Wat voor een kabel? Kant en klaar of zelf gemaakt. Zoals bijvoorbeeld op http://www.knudde.be/index.php?page_name=utp_kabel&page=5 Had je deze getest? En wat doen de lampjes van je (onboard)netwerkkaarten, wanneer deze traag wordt?
  • Dank Jolo! Ik heb Wireshark gedownload en geinstalleerd, maar kan er geen wijs uit. Het is niet echt een eenvoudig programma dus het gaat even duren voordat ik door heb wat en hoe ik moet instellen en mijn netwerk kan laten checken. Ik heb op de pc met kabelverbinding een 3Com 3c910 Integrated Fast Ethernet Controller (3CSOHO1008-TX Compatible) en beneden de draadloze laptop met een Broadcom 802.11b. De kabel heb ik zelf getrokken maar wel volgens het advies van de computerwinkel (mbt de kleuren van de draden e.d.) en ook met hun tang (dat schijnt belangrijk te zijn). Bovendien denk ik dat de verbinding wel goed is want als ik bijv. een programma download gaat-ie als een speer. Het is meer bij het overschakelen van de ene pagina of site naar de andere. Dat merk je ook want de verbindingslampjes staan dat helemaal op 'uit'.
  • Helaas kom ik met Wireshark niet verder, te moeilijk voor een amateur als ik. Iemand wellicht nog suggesties? Dank alvast.
  • en wat deed je met de suggesties van 12 en 13 september...??
  • je probleem is met name bij overschakelen naar een ander pagina? Zou kunnen kijken naar DNS instelling op je PC of op je modem. Probeer de DNS van je provider eens op te zoeken en dit te veranderen op je PC LAN interface. Hoe is de kabel aangesloten? Direkt naar de kabel modem of via nog een ander aparaat?
  • Mocht je nog wat wil doen met wireshark, gewoon opstarten, cature, Interface. Druk dan op start achter je 3Com 3c910 Integrated Fast Ethernet Control. Dan open internet explorer zoals je dat normaal doet. Voor de test niet een met user en password of zo, want die kunnen ze zien met wireshark. Dan bezoek een ander website. Schrijf op welke tijden je wat doet en met welke deel je pc de meeste moeite heeft. Druk daarna op stoppen. Het bestand bewaren, en opsturen (mag naar mij). Of iemand anders in de buurt vragen die er verstaan van hebben. Vaak kan je zien waarop je staat te wachten. Maar vaak ook niet.
  • Allemaal bedankt voor de tips, maar ik heb het anders op kunnen lossen. Te zot voor woorden eigenlijk, maar ik heb een extra router aan mijn kabel gezet die ik naar zolder had getrokken. Ik internet nu op zolder draadloos maar met een ontvangst die 'uitstekend' is via de nieuwe router. Extra voordeel is dat de laptop van mijn vrouw die ook op zolder staat nu ook een veel betere ontvangst heeft. Waarom het via de kabel direct niet lukt blijf ik me afvragen, maar belangrijker is dat alles weer werkt. Overigens wilde ik de drivers van mijn 3Com 3C910 Integrated Fast Ethernet Controller updaten, maar kan ze op internet nergens vinden. Iemand wat dat betreft nog een tip voor me? Thanx.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.