Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Oorzaak van klapperende internet verbinding

Anoniem
f.ramaekers
5 antwoorden
  • Hallo,

    XS4all heeft per 1-4 de adls snelheid verhoogd. Ik zat op 4 mb en zou naar 8 gaan. Ik kreeg echter een brief van hun dat het om technische reden niet mogelijk was op mijn adres. Ik heb daarop een mailtje gestuurd, omdat volgens de postkode check het wel zou kunnen. Ik kreeg netjes een mailtje terug. Ze hadden mijn lijn gecheckt en daaruit bleek dat het een zgn risky lijn is welke bij verhoging naar 8 mb zou gaan klapperen. Ook hierop heb ik via de mail gereageerd. Kort daarop belde een vriendeljke dame van de special projects afdeling mij. Zij wilde de upgrade wel doorvoeren zodat ik het kon proberen of de lijn ging klapperen. Zo gezegd zo gedaan. En inderdaad de snelheid ging niet richting de 8 mb , maar onder de 1 mb. Ik heb die dame weer terug gebeld en zij vertelde dat de lijn na meting als instabiel werd aangemerkt. De oorzaak zou eventuele grondbekabeling kunnen zijn of ergens in de centrale. Alles is nu weer terug gezet naar de 4 mb. En hier heb ik geen problemen mee, stabiel en een constante netto snelheid rond de 3.6 mb.
    Mijn vraag is nu of een klapperende verbinding ook nog door andere dingen veroorzaakt kan worden?
    Ter info: Ik heb een nieuw speedtouch 780 modem, die op de bovenverdieping staat, ca 15 mtr van het aansluitpunt af.
    De telefoonbekabeling buitenshuis dateerd volgens mij uit de eind jaren 60. En ik zit ca 700 mtr van de centrale.
    Ik verneem graag jullie ervaringen hiermee.

    Nb . ik wil nog effe vermelden dat ik zeer tevreden ben over hoe xs4all mij hiermee geholpen heeft. Welke provider belt zelf naar de klant?

    Groeten ,
    Frans
  • 15 meter vh ISRA punt het modem is uit den boze voor > 4MB….
    Doe mar een test direct achter het modem, dan zal de S/R een stuk beter zijn.
    Zoek even op wat dat betekent, want het is teveel om uit te leggen…. effe googlen of op het forum searchen, het is vaker langs geweest.
    Zo kort bij de centrale zou bijna een ADSL 20 MB aan moeten kunnen als alles ok is.
  • Hallo Andre,

    Ik zal me er inderdaad eens in gaan verdiepen.
    En het modem direct achter het ISRA punt zetten. Ik moet dan wel effe een draadloos netwerkkaartje op de desktop boven zetten. Dan heb ik zowel de laptop als desktop draadloos en het modem op ca 1,5 mtr van het aansluitpunt.
    Als ik de hele installatie dan weer up en running heb een meeting door xs4all laten uitvoeren.

    Vriendelijke groet,
    Frans
  • Hallo,

    Ik heb mijn modem eens op 1,5 mtr van het isra punt gezet. Voor de 4 mb lijn zie ik geen snelheidsverschil. Misschien een overbodige vraag, kan ik dat wel verwachten van de 8 mb. Nb. ik heb nog geen lijntest aangevraagd bij xs na deze wijziging.

    Ik heb ook wat op fora gezocht en daar zie ik nogal wat verschillende berichten. Modem wel kort op het isra punt de ander zegt weer dat het niks uitmaakt omdat de lijn naar de centrale toch al lang is en die paar meter niks uitmaakt. Zal nog eens wat verder zoeken op de faq's bij de verschillende providers.

    vr.gr
    Frans
  • ik neem aan dat je nu wel minder betaald?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.