Vraag & Antwoord

Anders (internet)

homeplug

Anoniem
peterkramer
17 antwoorden
  • ik heb een homeplugkit en een losse hompelug van Sitecom aangeschaft. eenmaal aangesloten doet een van de twee computers de internetverbinng het niet. wie weet wat er aan de hand is?
  • Om een fout/defect in de homeplug uit te sluiten wissel je die van de computers even om. Wat gebeurt er dan?
  • geprobeerd, maar maakt niet uit - blijft hetzelfde ..
  • Wat blijft hetzelfde? dezelfde computer maar met die andere plug heeft geen verbinding?
    Wat is de output van ipconfig /all ?
    Als de homeplug in een stekkerdoos met bliksem beveiliging zit, doen ze het niet. Prik 'm dus in een "kaal" stopcontact.
  • met dezelfde pc, andere plug, ook gewoon verbinding…. dus ligt niet aan die plug
    ik weet niet eens wat output van ipconfig/all is .. ;)
  • Ok, dat het niet aan de plug ligt is al een belangrijk gegeven.
    Heeft de betreffende PC al eerder een werkende verbinding gehad?
    Staat de netwerkkaart correct in apparaat beheer? Zo ja,
    Dan klik op start, uitvoeren, (type) cmd (klik) ok
    In het zwarte venster (type) ipconfig /all (let op spatie tussen g en /) (klik) enter
    Er verschijnt nu een lijst met netwerkadapters met daarbij ip gegevens. meld die terug.
  • hij geeft nu op
    tunnel1 adapter
    ip fe80::5efe:169.254.12.190%2

    ik neem aan dat het niet uitmaakt dat de 2e computer (die 't niet doet) een laptop is?
  • Als dat alles is wat je te zien krijgt (dat is ouput van IPV6) is je netwerkkaart NIET geinstalleerd of staat uitgeschakeld in jouw hardware profiel. Kijk nu eens via eigenschappen van "mijn computer"en dan apparaat beheer of je bij netwerkadapters een ethernet adapter kunt ontdekken. Of wellicht daar eentje met gele uitroeptekens of rood kruis.
  • daar staat 1394-netwerkkaart
  • En dus is er GEEN geinstalleerde netwerkkaart aanwezig! dat verklaard een hoop dacht ik zo. Dan vraag ik mij nu wel even af waar je de netwerkabel hebt ingestoken in de computer?
  • ik snap er niks van want als ik 'm rechtstreeks met een kabel in de modem doe, heb ik wel verbinding ….
  • Nou dan moet er dus wel een ethernetkaart inzitten, maar dat is niet die 1394 kaart. Dat is een firewire kaartje. We praten toch wel over een ethernet homeplug? en niet de usb variant?
  • ik denk het wel, het is die homeplug van sitecom ..
    bij network adapters staan nog :
    bluetooth stuurprogr. lan access server
    intel(r)pro/100ve network connection
    intel(r)pro/wireless 3945abg network connection
  • deze -> intel(r)pro/100ve network connection <- is de juiste. Vermoedelijk heeft die moeite met "auto negotiation" op de linespeed. Via netwerkomgeving, eigenschappen van deze adapter, dan configureren, dan linespeed en deze wijzigen van auto naar (eerst maar eens) 10 Mbps halfduplex en weer proberen.
  • ten eerste trouwens bedankt voor de moeite die je doet ;)
    maar ook dat helpt niet, ook nog 100 halfduplex geprobeerd, niks!
    het rare is gewoon dat ie het eerst wel gewoon deed. we hadden zo'n kit gekocht en de laptop aangesloten, werkte prima! toen dachten we, mooi, dan nemen we d'r nog een extra plug bij voor de gewone pc. die doet het nu, maar de laptop dus niet meer. ook niet als we de andere pc d'r af halen. ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd
  • Heb je de plug ook in een ander (normaal) stopcontact geprobeerd?
    Als je de homeplug engryptie software hebt geinstalleerd, moet je wel de andere pluggen toevoegen.

    Maar nu zijn mijn opties op hoor :-) Suc6
  • onderhand alle stopcontacten geprobeerd.
    ik heb geen software geinstalleerd, dat hoeft toch niet als je de pluggen alleen wilt gebruiken om op internet te komen? ik hoef niet met de computers onderling te communiceren..
    dat was de laatste vraag, thx voor de moeite !

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.