Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

steeds melding:een van de netwerkkabels is niet aangesloten

johan1
11 antwoorden
  • Ik krijg steeds de melding :een van de netwerkkabels is niet aangesloten en meteen daarna dat ik weer lan- verbinding heb.
    De ene keer om de paar seconden, dan weer met een hele lange tussentijd.Ik heb chello power internet , een sweex router 140 nitro xm.
    Ook een andere pc aangesloten (bekabeld),hetzelfde probleem.
    Alle kabels al vervangen, modem gereset, router gereset,geen verbetering. Ik heb een onboard netwerkaansluiting.Wat kan hiervan de oorzaak zijn? zet ik de snelheid terug op 10mbps dan gaat het wel goed.
    Ip en dns Dynamic ingesteld.
  • Omdat het euvel zich ook met een andere pc voordoet, lijkt het er op dat het switch gedeelte van de router om zeep is.
    Maar wil je dat uitsluiten, kun je eerst even met een ander (pci) netwerkkaartje nogmaals proberen.
  • Ik heb er een pci netwerkkaartje ingezet,het is wel iets beter lijkt het, maar nog niet helemaal goed.
    Kan het helpen de router te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw in te stellen?
  • bij een hardwarematig defect kan je resetten wat je wil, maar heeft niet zoveel zin.. probeer is een andere switch..
  • Uiteraard kan het geen kwaad om de router even te resetten, maar als het switch gedeelte inderdaad stuk is zal het niets uitmaken.
  • kan het ook aan de provider (UPC) liggen?
  • ik heb nu vaste dns servers ingegeven, niet van chello,maar 208.67.222.222 en 208.67.220.220 en sinsdien geen onderbrekingen meer gehad?
  • Ik was te voorbarig, de dns adressen was ook niet de oplossing, de uitval is heel onregelmatig
  • Nee, dat leek mij ook al stug.. de dns heeft niets met de werking van de switch te maken… Andere router halen dus.
  • als ik de duplex mode op 10mbps zet ipv 100mbps, merk ik dat echt met surfen?
  • Dat is afhankelijk van je verbindingssnelheid.
    Als die boven de 10Mb zit dan merk je het wel, maar zo pak je de oorzaak van je probleem niet echt aan.
    Heb je geen mogelijkheid om de router tijdelijk te wisselen ?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.