Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Modem weigert soms.

DTS
2 antwoorden
  • Mijn modem weigert soms dienst. Dit is vooral 's avonds. In het begin weigerde hij vooral rond 0:00 uur, maar nu ook vroeger op de avond. Hij geeft dan de melding: 'kan geen verbinding maken met externe computer, modem niet juist geïnstalleerd, in gebruik, of staat niet aan. Het is een Trust 56K PCI modem. Ik heb Win98. Al probeer ik het dan tien keer, hij maakt geen verbinding. Natuurlijk heb ik naar mijn provider (HetNet) gemaild. Zij hebben mij teruggemaild en alle juiste instellingen doorgegeven. En de tip Rnaap uit te schakelen(alt. ctr. del.). Ik heb het zo ingesteld. Ook heb ik gebeld met Trust. Naar hun advies opnieuw geïnstalleerd, instellingen bekeken, andere com-poort gebruikt. Toch nog steeds hetzelfde probleem. Trust adviseerde terug te gaan naar de winkel als het modem het nog niet zou doen. Dat heb ik dus gedaan. Ik had hem gekocht bij PC-Service in Leiden. De eigenaar zei echter dat er niets mis was met het modem. Hij probeerde hem uit en hij werkte. Toen heb ik uitgelegd dat hij het soms wel, soms niet doet. Daar luisterde hij niet naar. Hij zei dat ik van verhaal veranderde, omdat ik had gezegd dat het modem geen verbinding maakt. Hij dacht dat ik 'zomaar' een nieuw modem wil hebben of dat mijn computer niet goed is. Mijn computer heb ik nét zelf gebouwd en alles werkt goed behalve dat modem. In mijn oude computer werkte het modem ook niet helemaal goed. Ik heb het modem nu ongeveer 20 dagen. Na praten kreeg ik een tweedehands modem in mijn handen gedrukt. Dat heb ik niet geaccepteerd omdat ik volgens Nederlands recht heb op een gelijkwaardig (nieuw) product. Dat je de instellingen goed moet zetten weet ik, dat heb ik ook naar beste kunnen gedaan. Je kunt soms wel bezig blijven met instellingen en onzeker blijven of je het wel goed hebt gedaan. Maar ik denk dat op een gegeven moment goed goed is. Het moet helder blijven. Als de instellingen eenmaal goed zijn moet het modem het doen. Anders klopt er iets niet.

    Wat ik mij nu afvraag is: heb ik ongelijk? Weet iemand te vertellen of het modem nu kapot is of niet? Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat kun je dan het beste doen? Ik maak in iedergeval aanspraak op mijn rechtsbijstands verzekering. Het consumentenrecht is in Ned. goed geregeld.


  • ik zou idd een ander modem vragen bij de winkel. Desnoods bij een bekende (even lenen). Dan weet je tenminste waar je over praat als je terug gaat bij de winkel….

    succes!
    t.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.