Vraag & Antwoord

Anders (internet)

HCC dagen niet meer gratis voor HCC Leden

Anoniem
andre@home
10 antwoorden
  • Na de brief van HCC m.b.t. de splitsing met verbazing te hebben gelezen, bekroop mij toch een heel apart gevoel.

    Is dit gewoon weer niet een ordinaire prijsverhoging voor een "vereniging" die allang geen vereniging meer is, want laten we eerlijk zijn de HCC is commercieel en zal dat nu na de splitsing alleen nog maar meer worden.

    Ik heb zojuist gebeld met de HCC klantenservice 0,20 cent per minuut

    (wat was ook alweer het commenctaar van het HCC bestuur enkele jaren geleden m.b.t. e helpdesks !!!!!)

    Het abb voor computertotaal blijft het zelfde echter de HCC gaat 25 euro kosten.

    Dus de leden moeten meer gaan betalen en krijgen er minder voor terug .
    Ben ik echt de enige die hierover valt en denkt dat enkele bestuurders van de HCC de organiatie met heel veel leden gaan gebruiken als hun eigen melkkoe.

    Zit ik verkeerd laat het me weten, maar door dit gekonkelfoes heb ik zojuist mijn lidmaatschap HCC en abb computertotaal opgezegd.

    Peter van der Donk
  • [quote:b34e1c8c6f]Avatar Alles over softinc
    Nieuw lid
    Geregistreerd op: 31-7-2008
    Totaal berichten: 1
    [0.00% van het totaal / 1.00 berichten per dag]
    Zoek naar alle berichten van softinc[/quote:b34e1c8c6f]
    Als je alleen komt om nu nog te ….
    Dit proces is al jaren bezig, wellicht had je als actief lid mee kunnen denken, mening geven op dit forum in plaats van achteraf… 1 bericht…. die had je ….
    Uiteraard zijn wij ook niet allen blij met bepaalde zaken, maar dat loopt hier al een tijd een open discussie over.
    Zoek maar op het forum, onlangs kwam oa deze Q&A.
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=191044&highlight=hcc+computer+totaal
  • Tja als je het er niet mee eens bent kan je altijd opzeggen. Heb ik ook gedaan.
  • http://www.detelefoongids.nl/bg-l/14532241-softinc/vermelding/
    [b:9c6c75de91]als[/b:9c6c75de91] ie daar werkt…. geen reclame voor de zaak zo'n reactie…..
    Zou kunnen… google ….
  • Beste andre@home , wat is er mis met een reactie.

    Voelt u zich persoonlijk aangevallen of zo, zo komt het in ieder geval bij mij over.

    Waarom mijn eerste posting en dan meteen kritiek, vanwege het gebrek aan openheid.

    Zeg dan als organisatie we willen meer doen voor onze leden en hebben daar veel meer geld voor nodig want onze overhead is dusdanig dat we het met het huidge budget niet redden om alle leden tevreden te stellen.

    Dan leg je tenminste uit waarom je splitst, maar inplaats daarvan, ogen dicht niets zeggen en maar hopen dat niemand er wakker van wordt.

    Dus jammer maar helaas 2 posting is ook al kritiek

    Peter van der Donk
  • [quote:8d31c84cd2="softinc"]Dan leg je tenminste uit waarom je splitst, maar inplaats daarvan, ogen dicht niets zeggen en maar hopen dat niemand er wakker van wordt.
    [/quote:8d31c84cd2]

    Die reden heeft Jeroen de Jager (redactie C!T) in het Q&A-topic als volgt verwoord:

    [quote:8d31c84cd2]Waarom deze verandering?
    HCC en IDG zijn toe aan vernieuwing en gaan hun leden/abonnees in de nabije toekomst een meer divers producten- en dienstenpakket bieden. Beide partijen hebben er daarom voor gekozen om op een andere manier te gaan samenwerken.
    [/quote:8d31c84cd2]

    Ik kan me het van het oogpunt van IDG wel voorstellen, HCC is al jaren een club die zichzelf boven het hoofd gegroeid is. Kijk bevoorbeeld naar het moeten schrappen van de (dramatisch teruglopende) hcc-dagen. Ik kan me voorstellen dat je dan zo'n samenwerking tegen het licht houdt en besluit dat je beter elk je eigen weg kan gaan / het anders te gaan doen. (geld zal daar ook een rol bij hebben gespeeld).

    Laten we eerlijk zijn, HCC is ook niet meer van deze tijd. Pijlers waren in eerste instante de gebruikersbijeenkomsten, echter tegenwoordig ontmoeten computergebruikers elkaar online en trek je geen nieuwe (jonge) leden met een groepje 50+-ers in het plaatselijke buurthuis.

    HCC-dagen zijn niet meer de koopjesdagen van vroeger (als gevolg van onlinehandel) en men heeft niet gewenst te investeren in een nieuwe formule. Een geslaagd evenement als de ZOOM-experience laat overigens zien dat dit wel degelijk kan.

    Tot slot is de HCC gegroeid door leden die het lidmaatschap "cadeau" kregen bij hun abonnement op internet / een tijdschrift. Dit is vanaf nu ook verleden tijd.

    Noem me een reden om lid te zijn van de HCC als zelfs de vernieuwde HCC!dagen niet meer gratis toegankelijk zijn. Bovenstaand verhaal is niks nieuws, heb het meen ik al eerder in soortgelijke woorden hier gepost. Het is enkel weer actueel doordat er weer een stapje dichter naar het einde HCC wordt gezet.
  • Jeroen heeft eea al toegelicht, ook hierboven staat nog het nodige, ben het niet met alles eens overigens.

    Eens: de tijd verandert, de kolenboer is er ook niet meer….
    We zullen een andere invulling aan de HCC moeten geven dan eerst om te overleven, anders is het over.

    PS: de opmerking waren niet persoonlijk bedoeld, maar meer het verschijnsel dat er altijd weer mensen pas reageren als het schip zinkend zou zijn…. Ik had liever dat men een constructievere bijdrage in een eerder stadium begint, misschien zijn er best wel andere betere (?) geluiden, die we nu gemist hebben…..
    Een gemiste kans dus, dus het mopperen als het bijna zover is …. schiet niet op. Zeg gewoon op en zeur hier niet verder…. (geldt voor anderen net zo, vandaar niet persoonlijk)
  • Heb ook al opgezegd.

    Maar aangezien ik de wijsheid niet in pacht heb, en ik graag ook breder geinformeerd wil zijn, ben als zoveel mensen nogal impulsief, heb ik mijn 2 cents hier neergeschreven. Had beter de zoekfunctie moeten gebruiken dat klopt, maar heb na het lezen van andere forumbezoekers niet het idee dat ik een verkeerd besluit genomen heb en/of zaken ten berde breng die overbodig of achterhaald zijn.
  • Nu wel eens met wat je zelf nu schrijft: het 1e commentaar voegde dus ook niets nieuws toe en daarom het het net zo goed weg kunnen blijven….
  • Ach ja, Andre@home we zijn allemaal menselijk hoop ik, en de opgedane frustratie bij de hcc service desk even van je afschrijven is ook een uitlaatklep.

    Zullen wij ons onderling gepost maar even stoppen want mij continue erop wijzen wat ik allemaal verkeerd doe lijdt toch alleen maar tot extra vervuiling van dit forum.

    ach …………… laat maar

    Peter

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.