Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Geblokkeerd door live mail

Anoniem
None
2 antwoorden
  • Na het versturen van documenten aan 3 personen ben ik op de spamlijst van MS terrecht gekomen. Als ik iemand mail krijg ik nu:

    [quote:746b3b2137]Remote host said: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com
    [/quote:746b3b2137]
    Heb al een ticket gemaakt vrijdag maar nog altijd niks van gehoord. Iemand een idee om dit SNEL op te lossen?:S.
  • Wel ik had ook en blokkade van Hotmail en Livemail….. eerst was het de HCCNet die geblokkeerd was nu blijkbaar een IP range /server waarin /waarop ik zat…

    De gevolgde procedure die succes opleverde
    1. formulier ingevuld op https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsmsbl&ct=eformts

    ik heb wel mazzel ik heb een subdomein die voor een non-profit organisatie is… dus dat geeft wat extra power… ;)

    2. van Microsoft kreeg ik dit antwoord

    [quote:7abbe798d3]Beste E-mail Delivery & Filtering Support gebruiker,
    Wij bedanken je voor contact opnemen met E-mail Delivery & Filtering Support.
    Mijn naam is Willem en ik zie dat je problemen hebt met berichten naar Windows Live Hotmail accounts verzenden. Dit is begrijpelijk vervelend en we bieden je onze excuses aan voor enige ongemakken.
    Helaas kunnen wij je niet individueel verder helpen met je probleem. Dit probleem doet zich voor doordat (één van) de server(s) van Telfort wordt geblokkeerd en je account zich op deze server bevindt.
    Om dit probleem op te lossen, dient de netwerk beheerder van Telfort de instructies op de volgende pagina te volgen:
    http://postmaster.live.com/Default.aspx
    Eventueel kunnen zij contact met de desbetreffende dienst opnemen door het invullen van het volgende e-formulier: https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsmsbl&ct=eformts
    We bedanken je voor het gebruik van E-mail Delivery & Filtering Support. Als je verder nog problemen hebt, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.
    Met vriendelijke groet,
    Willem
    E-mail Delivery & Filtering Support


    [/quote:7abbe798d3]
    3. Vervolgens info van 2 naar Telfort gestuurd…

    [quote:7abbe798d3]
    Geachte heer/mevrouw,
    Helaas staat ons mail platform momenteel gelist bij Hotmail. Hierdoor kan er geen mail afgeleverd worden bij o.a. Hotmail.com Live.nl en MSN.com. De oorzaak is maandag al weggenomen, het is nu dus wachten tot Hotmail ons delist. Helaas geeft Hotmail geen duidelijkheid over wanneer dit is. Momenteel is de verwachting dat dit uiterlijk na het weekend zal zijn. Tot die tijd kunt u de Telfort webmail gebruiken, deze zal wel gewoon aankomen.
    Met vriendelijke groeten,
    Telfort B.V.[/quote:7abbe798d3]

    4. hiermee geen genoegen genomen en dit weer naar Microsoft gestuurd….
    En raad eens….. binnen een paar uur was het opgelost…. blijkbaar zijn ze er toch uitgekomen….



    [quote:7abbe798d3]

    [/quote:7abbe798d3]
    [b:7abbe798d3]En…. de dag erna weer gedonder maar met omineca.com[/b:7abbe798d3]

    1. Eerst weer alle gegevens doorgestuurd…. aan ALLE betrokken partijen
    [quote:7abbe798d3]hi all
    this is the mail message down under my contact person gets back.
    It seems that the mail server from 80.253.112.51 is on the list from
    http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?ipr=80.253.112.51

    This ip address seems to belong to HenZ.nl BV
    http://whois.domaintools.com/80.253.112.51

    Henz.BV can you solve this problem? Kunt u svp dit probleem oplossen?

    Thanks for helping us.
    We really need our contacts in Canada.

    André


    MESSAGE FROM MY CONTACT
    ________________________________________________________________________________________________________________________________
    This is the Postfix program at host vmail.bc.yourlink.ca.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to <postmaster>

    If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

    The Postfix program

    <mail@hccnet.nl>: host hcc2.schonemail.nl[80.253.112.47] said: 550
    5.7.1 <mail@hccnet.nl>… recipient denied, because MX 10
    'mail.omineca.com.' [66.128.93.58] for <no name because of privacy@omineca.com> rejected
    address saying: Service unavailable; Client host [80.253.112.51] blocked
    using dnsbl-1.uceprotect.net; IP 80.253.112.51 is UCEPROTECT-Level 1
    listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=80.253.112.51 (in
    reply to RCPT TO command)[/quote:7abbe798d3]

    2. Ik kreeg keurig antwoord van HenZ.nl BV…..
    Op hun server stond die canadees geblokt…. achteraf dus niet terecht maar dat wist ik toen nog niet….
    Ik kreeg de toezegging dat er aan gewerkt zou gaan worden….

    3. Na een vriendelijk mailtje retour…. dat dit erg fijn zou zijn…. werd er per omgaande een mail vrijgave gedaan voor mijn Canadese contactpersoon…. waarvan ze zelf ook schreven dat zij niet de oorzaak was…. Binnen 2 uur rond… nu nog even wachten tot mijn Canadese contact tijd heeft om te mailen… ze lopen wat achter….;)

    Les: het loon echt om gestructureerd de info bij elkaar te zetten en de eigenaren vriendelijk maar dringend te benaderen met concrete gevallen. Binnen een paar uur was alles geregeld, in 2 cases…..

    Dat dit door mij als zeer positief beoordeeld wordt mag best een gezegd worden… ze schrijven al zoveel mindere zaken over onze providers en hun partners…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.