Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Verbindingsproblemen vaststellen

Anoniem
Maaikel
4 antwoorden
  • Ik heb sinds een week beperkte toegang tot het internet. Als ik kijk bij Extra - Verbindingsproblemen vaststellen geeft ie aan dat hij geen HTTP-verbinding en HTTPS-verbinding kan maken. Doe ik dit nog een keer (Extra - Verbindingsproblemen vaststellen), dan zegt ie: verbinding hersteld. Vervolgens heb ik een aantal minuten internet en valt het internet weer weg. Dus elke keer als mijn internet uitvalt, moet ik gebruik maken van extra - Verbindingsproblemen vaststellen. Om dan maar 5 minuten internet te hebben.

    Ik heb mijn pc laten scannen, zijn geen virussen aangetroffen. Ik maak ook gebruik van Kaspersky Anti-hacker, dit gaat ook goed.

    Wat gaat er nu mis? Ligt het aan mijn firewall of heb ik een virus te pakken?

    Groet, maaikel
  • ik zou het eerst buiten de pc zoeken:
    is de verbinding met het modem/router in orde?
    heeft modem ook geen verbinding als die op de pc uitvalt?
    overigens is het koffiedikkijken zonder gegevens over hoe je verbindt: draadloos of bedraad, netwerk met meer pc´s, etc
  • Ja, ik heb gewoon direct internetverbinding met de modem. Ziggo heeft dit ook bevestigd. Het is verder een kabelverbinding voor 1 pc. Niet draadloos.
  • Kijk eens bij de netwerkaart in de hardware:
    * energie besparing uitschakelen
    * en bij geavanceerd kun je kiezen voor auto, 100 MB full en half/duplex .
    Mijn broer had problemen met auto bij Chello, 100 MB half duplex werkte probleemloos.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.