Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

20mbit is bij lange na geen 20mbit

None
12 antwoorden
  • Hoi allemaal,
    Ik heb sinds een tijdje 20mbit abbo van tele2. Voorheen was dat een 4mbit abbo. Destijds werd ons beloofd dat de snelheid binnen een half jaar automatisch werd verhoogd naar 20mbit. Heel wat maandjes nà dat half jaar is de snelheid nog steeds 4mbit. Volgens tele2 kunnen we niet hoger dan 4mbit krijgen (vanwege koperblabla enzo), maar weten jullie misschien ook een manier om dat te testen? (ik geloof ze niet namelijk :P) Aan de afstand tot de centrale (800 meter) kan het niet liggen. Maar ik vind 4mbit voor een 20mbit abbo wel héél laag.
    Alvast bedankt,
    KontBlaar
  • Daar kunnen vele redenen voor zijn. Had je dit van te voren niet gecontroleerd of gevraagd?

    Mijn ervaring is inmiddels wel dat de meeste ISP's redelijk eerlijk zijn over de te verkrijgen snelheid.

    Vaak kan je met je postcode een snelheidstest doen, bv bij Alice.

    Ik moest voor iemand anders ook een internetverbinding uitzoeken en de meeste 20MB abbo's durfde niet meer dan 4-8 te beloven op dat adres.

    Alleen Telfort (netwerk tiscali) gaf 16-20MB aan en dat hebben ze ook waargemaakt.
  • Je kan even kijken op www.speedtest.nl
  • Bij 800 meter moet je beslist hoger zitten. Ik haal 16Mbps op 1600 meter. Kun je niet overstappen naar een andere provider?
  • @Gerben: Dat dacht ik dus ook maar ondanks dat kon KPN, Alice, UPC en nog een paar ISP's geen belofte hoger dan 4-8 Mbit doen. De afstand was zelfs nog minder. Alleen telfort beloofde hoger en we dachten nog dat dat loos was. Toch maakten ze het waar.

    @Dragon.. Speedtest.bbned.nl is voor die hoge snelheden betrouwbaarder heb ik gemerkt.
  • Garanties geven is moeilijk. Maar 4Mbps is toch wel heel erg weinig.

    Hoe is de bekabeling tussen modem en isra punt? Is daar nog wat aan te verbeteren? Of het modem dichterbij te plaatsen?

    Kun je UPC ook op proef nemen? Want coax kabel is veel minder gevoelig voor afstand. En er zijn sowieso hogere snelheden mogelijk, dan met de huidige adsl2 techniek.
  • Geachte   Kontblaar

    Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

    Met vriendelijke groeten,

    Webservice Tele2
  • Jaja… Zou maar geen wachtwoorden oid opsturen.
  • op die manier ga ik idd geen gegevens doorgeven :P ik bel tele2 nog wel een keertje op ofzo ;) Was nog vergeten te zeggen dat het internet draadloos is :oops: afstand modem en isra is vrij klein, het modem staat pal naast de muur waar de kabels binnen komen ;) iig superbedankt voor jullie hulp allemaal! Ik zal tele2 nog maar eens vragen wat nou de werkelijke reden is van dit gebeuren ;)
  • Je hebt centrales (met name van ADSL van KPN) die nog oude apparatuur hebben en niet gereed zijn voor ADSL2(+). ADSL1 is maximaal 8Mbit.
  • Geachte kontklaar

    Ik ben een legitieme medewerker van tele2, als u het niet vertrouwd mag u ook eerst alleen uw mobiele nummer toezenden en dan zal ik telefonisch contact met u opnemen en kan dan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

    Met vriendelijke groeten,

    Webservice Tele2
  • [quote:a40b3c93ec="WebServiceTele2"]Geachte kontklaar

    Ik ben een legitieme medewerker van tele2, als u het niet vertrouwd mag u ook eerst alleen uw mobiele nummer toezenden en dan zal ik telefonisch contact met u opnemen en kan dan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

    Met vriendelijke groeten,

    Webservice Tele2[/quote:a40b3c93ec]

    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=463720&cat=606
    http://www.klachtenradar.nl/klacht-tele2-overstappen/
    http://www.totaalwijzer.nl/forum/default.asp?s=15&cat=65&ond=333&t=&pk=1881&p=2&shw=

    Alex, Je reageert in heel veel fora met dit bericht en eerlijk gezegd vind ik het stinken…

    Als je inderdaad bij Tele2 werkt, zorg dan dat er iets gebeurt met die klachten…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.