Vraag & Antwoord

Anders (internet)

A block has been placed against your IP address

Anoniem
None
11 antwoorden
  • Vorige week heb ik een mail verstuurd via Outlook Express naar een aantal personen, even later kreeg ik de onderstaande mail retour van 2 personen. De ene had een @live.nl adres en de ander @ hotmail.com
    De mail was wel aangekomen bij de overige personen.
    Ik ben een gemigreerd HCCnet gebruiker en nu dus XS4ALL.
    Wij hebben ook een XS4ALL mailaccount en ook heb ik een Hotmail account, als ik met gebruik making van deze adressen mail verstuur naar de 2 personen die ik met xxxxx@hccnet.nl niet kan bereiken dan komt de mail wel aan.
    Als ik naar //postmaster.live.com ga dan lees ik daar alleen maar zaken als zou ik een zakelijke gebruiker zijn. Een wiite of groene lijst kennen ze blijkbaar niet.
    Wie weet wat hier aan de hand is en kan mij dat duidelijk maken.
    m.vr.gr. Gert


    —– The following addresses had permanent fatal errors —–
    <xxxxx@hotmail.com>
    (reason: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against…tended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com)

    —– Transcript of session follows —–
    … while talking to mx2.hotmail.com.:
    >>> MAIL From:<xxxxx@hccnet.nl> SIZE=1619
    <<< 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com
    554 5.0.0 Service unavailable



    ——————————————————————————–


    Return-Path: <xxxxx@hccnet.nl>
    Received: from prive by smtp40.hccnet.nl
    via a80-100-69-213.adsl.xs4all.nl [xxxxx] with SMTP for <xxxxx@hotmail.com>
    id n2TCI2IY027480 (8.13.6/2.05); Sun, 29 Mar 2009 14:18:02 +0200 (CEST)
    Message-ID: <E478F3DB3121411AB99086FE7826E9C1@prive>
    From: "xxxxx" <xxxxx@hccnet.nl>
    To: "xxxxx\(Hotmail\)" <xxxxx@hotmail.com>
    Subject: Test
    Date: Sun, 29 Mar 2009 14:18:10 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="—-=_NextPart_000_000D_01C9B079.30394200"
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Virus-Scanned: ClamAV version 0.88, clamav-milter version 0.87 on virus4-lx50.hccnet.nl
    X-Virus-Status: Clean
  • Door zelf te reageren zet ik dit topic hopelijk weer even in de schijnwerper. Want hoewel ik blij ben dat een 40-tal lezers de vraagstelling heeft gelezen was er toch niemand die me iets verder kon helpen.
    Pas a.s. woensdag ben ik in de gelegenheid om de helpdesk van HCCnet te bellen om te vragen of zij het blok kunnen opheffen of dat ik toch bij hotmail zelf moet zijn.
    Maar misschien zijn er nu toch nog lezers die, al is het maar een idee, mij kunnen vertellen wat er nu precies aan de hand is en of er een oplossing voor is.
    Zoals al in het bericht vermeld is het geen erg groot probleem want met m'n account bij XS4ALL en m'n eigen Hotmail adres kan ik mijn kennissen in Hotmail of in Live prima bereiken.
    Maar toch het knaagt aan je omdat ik niet weet wat ik fout gedaan zou kunnen hebben.
    Bedankt voor elke reactie.
  • Het ligt niet aan jou en niet aan HCC, maar aan Windows live. Zie de mededeling op http://www.hcc.nl/
  • Sommige ISP's en andere mailservice verleners schijnen er genoegen in te scheppen om (als simpelste oplossing) domweg maar een hele range IP's te blokkeren.
    Heel vervelend, want degenen die er geen bal mee te maken hebben worden getracteerd op onbezorgbare mail en moeten maar uitvinden wat de oorzaak is. :evil: :evil:
    Hotmail / livemail heeft dit ook al eens toebedacht aan b.v. UPC IP's…..

    Er daar komt dan ook het grote "voordeel" (not!) van dynamische IP's. De vorige eigenaar van het IP heeft zich suf gemailed aan spam, al-of-niet op de hoogte hiervan, en de nieuwe eigenaar wordt opgescheept met een of andere blacklisting. Heel fijn!!
    Zeg niet dat het niet kan, want ik heb het ondervonden. Je valt van verbazing van je stoel als je zoiets tegenkomt.
  • Bedankt lion voor je informatie.
    Bij de helpfunctie van zowel Hotmail/Live als HCCnet ben ik niets verder gekomen.
    Na telefonisch contact met de HCCnet hulplijn ben ik een stuk verder gekomen.
    Ik als HCCnet klant ben namelijk niet de enige die geblokt is.
    Sinds donderdag 26 maart zijn alle gebruikers met een HCCnet account die met dat adres mail versturen naar Hotmail/Live geblokt.
    Het probleem is dus bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Hoelang het nog gaat duren is op dit moment niet bekend.
    Via een ander telefoonnummer kan ik bellen en de status van het probleem opvragen, als ik meer weet laat ik het direct weten.
  • [quote:6e000d715c]Bij de helpfunctie van zowel Hotmail/Live als HCCnet ben ik niets verder gekomen.[/quote:6e000d715c]
    Zoals ik eerder al postte staat deze informatie als mededeling op (de voorpagina van) http://www.hcc.nl

    Microsoft gaat een beetje met de botte bij te werk. Ik heb daar ook last van en heb daarom een aantal mensen gevraagd over te stappen naar een ander type E-mail.

    Mijn vrouw boekte van'de week een vlucht naar Engeland, en de vliegmaatschappij waarschuwde gebruikers van Hotmail dat soms bevestigingen van de boeking en het zg. E-ticket door gebruikers van hotmail als gevolg van 'policies' van Microsoft niet ontvangen worden dan wel als spam worden aangemerkt…..

    Al met al vraag ik me af wat iemand nog bij hotmail zoekt. Een eerste vereiste is toch dat je je E-mail ontvangt.
  • Allemaal mooi en wel (bij mij is alle msn.com, live.nl en hotmail.com aan mailadressen onbereikbaar al 2 weken)
    Als coordinator van een jeugdschaakvereniging heb ik veel mailcontacten met kinderen en ouders (uitnodigen voor toernooien vervoer regelen, vrageen beantwoorden etc etc) Velen hebben een nu onbereikbaar geworden mailadres. Nog meer gelukkig wel overigens.
    Van HCCnet moet ik braaf wachten, hun bericht op de homepage lijkt op verregaande machteloosheid, maar ze leggen niet veel uit, of heeft HCCnet boter op het hoofd en veroorzaakt het zelf mede Spam? In ieder geval worden de HCCnet-leden niet erg serieus genomen met deze schaarse berichtgeving ?
    Windows live is niet aanspreekbaar (ik heb een account) maar op feedback wordt gewoon niet gereageerd door windows live.
    Moet er door de gebruikers niet eens actie tegen windows live worden opgenomen (melden aan Kassa, Radar?)
    Moet ik mijn jeugdleden adviseren over te stappen op minimaal gmail?
    Kortom zowel HCCnet (wellicht ook Xs4all, de eigenlijke provicer voor HCCnet?) als windows live zijn niet bepaald klantvriendelijk te noemen.
    Reclame is het zeker niet.
    Wie weet nog mailadressen waarnaar je kunt mailen om druk op dit probleem te zetten? Als we dat niet als gebruikers doen vrees ik dat het oplossen van dit probleem zo traag als stroop zal verlopen.
  • Het probleem treedt bij mij wel op als ik via webmail van HCCNet mail maar nooit… als ik hetzelfde hotmail adres een mailtje verstuur via The Bat! mail programma. Ik zit bij Telfort dan en is mijn smtp dus die van Telfort… en bij webmail is dat webmail50.hccnet.nl [62.251.0.18]

    Blijkbaar maakt dat dus uit ivm de genoemde spam vanaf dat ip nr…..

    Maw: als je het zo doet moet het gaan, ook naar hotmail mail.
    Kan zijn dat jouw smtp dus in dezelfde range zit als de webmail50.hccnet.nl [62.251.0.18] dan is het lastig en zou je via een publieke proxy moeten proberen te mailen…?? Wel vervelend…
  • Ik gebruik Outlook 2003 en bij gebruik van mijn hccnet account worden de mail naar hotmailadressen geblockt. Verzenden met mijn xs4all account lukt wel. Andere E-mailaccounts (ik heb er meer) heb ik dus niet geprobeerd.
    Nu kan ik natuurlijk wel bij de smtp server van mijn hccnetaccounts die van xs4all opgeven (ik kan zelfs even Free smtpserver draaien) dus ik kom er uiteindelijk wel uit. Anderzijds vind ik het te gek voor woorden dat kennelijk heel hccnet geblockt wordt omdat één of meer accounts zijn gebruikt voor het verzenden van spam en dat dan nog wel door hotmail. Hoeveel hotmailadressen zijn er tenslotte niet gebruikt voor spam.
    Intussen wordt er in de returnmessage gesproken over 'your ipaddress' (dat is onzin) en word ik verwezen naar mijn 'Email/network admin' die maar moet gaan meedoen aan hun 'Junk E-Mail Reporting Program'.
    Een fatsoenlijke mogelijkheid om te reageren ontbreekt.
    Evenals peterlinc verzend ik mededelingen aan een kleine vereniging. Ik adviseer mensen nu om op te stappen bij hotmail, en anders heb ik, zoals gezegd, nog wel andere mogelijkheden. Lastig is het wel. In feite wordt er gezegd: uw post bezorgen we niet meer bij onze adressen, ook al hebt u mogelijk niets misdaan, we leggen het verder niet uit en willen ook niets van u horen.
  • In de HCC nieuwsbrief staat het volgende artikel:

    Beste HCC!nieuwsbrief lezer,

    Vele HCC-ers zijn de afgelopen 2 weken onthand geweest, door de blokkade die was opgelegd door Windows Live. Hierdoor was het niet mogelijk om met HCC!net mail te versturen naar o.a. Hotmail-adressen. Vorige week bleef elk contact wat wij probeerde te leggen met het moederbedrijf Microsoft nog onbeantwoord. Deze week echter hebben zowel HCC als HCC!net uitvoerig contact gehad met diverse mensen binnen Microsoft. Hierbij hebben wij de volledige medewerking gekregen van Microsoft Benelux maar is het helaas nog wachten op de verlossende actie uit Amerika.

    Microsoft heeft aangegeven de blokkade in de loop van deze week op te heffen. De verwachting van Microsoft is dan ook dat contact naar Hotmail-adressen vanaf morgen weer mogelijk is.

    HCC wenst je fijne paasdagen toe!
  • Het werkt weer!!!!
    Tenminste bij mij.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.