Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Opvraagbaarheid van een website

Anoniem
lion
9 antwoorden
  • Beetje vaag onderwerp, maar wellicht het beste met het volgende voorbeeld aan te geven:
    Op geen enkele wijze lukt het mij (UPC account) om vanavond (3/6) de inlogpagina van UPC webmail op te vragen. De eerste helft van de avond lukte dit nog priima. Iedere (willekeurige) andere website is geen enkel probleem. Mogelijk is er dus iets een tijdelijk probleempje bij UPC(?).

    Maar dan het vreemdste van alles:
    Ik had mijn dochter aan de telefoon en had het toevallig hierover. Zij bleek dus met een Ziggo account in een andere plaats deze (webmail inlog)pagina WEL op te kunnen vragen.
    Ik kan totaal geen verklaring bedenken. Iemand…..?? :roll:
  • Hoi, ik heb ook UPC en kom wanneer ik de webpagina bezoek ook niet op webmail. Maar wanneer ik inlog op mijn UPC werkt alles perfect. :roll: Groeten,Wim. (kan ik dus gewoon inloggen op webmail)
  • Inderdaad werkt het inloggen op "Mijn UPC" prima, maar daar houdt het op… :cry:
    Op welke wijze je het ook probeert, het lukt niet op webmail pagina (of de log-in pagina hiervan) te komen.

    Er zal dus iets aan de hand zijn daar…..
    Wat ik snap, is dat een ander (met een ander account) het wel lukt. Misschien is de oorzaak daarvan een andere interne routering bij UPC…?
  • Vaak is dit te controleren op de website van UPC zelf ( storing) Nogmaals ik kan gewoon bij mijn webmail komen. :o
  • http://www.upc.nl/webmail/help :wink:
  • Inderdaad lukt het via de link ("Mijn e-mail" >;) "Open webmail" eerst wel. Een 2e poging (een minuut later!) ging opnieuw de mist in.
    Iedere andere poging (zoals b.v. de link onder "Webmail" rechtsboven op de pagina('s) van UPC) gaan mank…..

    Het feit dat mijn dochter het wel lukte zal ook wel een toevalstreffer geweest zijn….

    Mijn ervaring is overigens dat lang niet iedere storing vermeld wordt op de storingspagina.
  • Storingen staan inderdaad vaak wel op een website vermeld. Soms zie je zelf een real-time status van een bepaalde (deel)server staan.

    Dat je zelf geen toegang hebt maar iemand anders wel is ook nog wel te begrijpen. Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me voorstellen dat je nadat je de url hebt ingetikt, naar een andere server word gestuurd dan iemand in een andere regio. Een domein is ook maar een domein.

    En zo zou het ook nog kunnen zijn (wederom zonder het te staven) dat je na een eventuele overname nog van dezelfde infrastructuur gebruik maakt als voorheen.

    Fouten kunnen dus op hele verschillende gebieden te vinden zijn.
  • Tja, de "routering" naar een bepaald adres verloopt niet overal hetzelfde (uiteraard).
    Daar zal dit probleem ook wel naar terug te voeren zijn. Bij de een lukt het (soms) geheel niet, bij een ander (soms) gedeeltelijk, bij een ander wel.

    Toch blijf ik er bij dat lang niet iedere storing vermeld wordt. Vaak als het een tijdelijk. lokaal probleempje betreft helemaal niet, in een enkel geval soms pas veel later.

    Op de storingspagina van UPC is hierover (op dit moment) niets te vinden, terwijl duidelijk is dat er wat problemen zijn m.b.t. het opvragen van de webmail pagina. :?
  • Ook op de pagina van UPC kan ik weer inloggen bij webmail, dus ze zullen wel een storing gehad hebben. :?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.