Vraag & Antwoord

Anders (internet)

van HCCnet naar Xs4all only

Anoniem
a.tip
10 antwoorden
  • Het enige aantrekkelijke van de eventuele overstap naar Xs4all only is voor mij de veel grotere maibox (van 20 Mb naar 1 Gb meen ik).
    Maar ik kan er niet achter komen of ik mail gericht aan mijn HCC adres automatisch doorgestuurd kan krijgen. Bij Xs4all zeggen ze dat ik dat met HCCnet moet regelen. Weet iemand hoe dat zit?

    Verder ben ik al meer dan een maand bezig om mijn Xs4all inlognaam en wachtwoord te pakken te krijgen (ooit wel van ze gehad maar nu onvindbaar). De inlognaam heb ik nu maar het wachtwoord wil niet. Daarvoor is een relatienummer nodig dat ik ook niet weet. Dat zou op mijn facturen staan. Maar die krijg ik niet van ze, alleen een paar nummers die bij elke bankoverschrijving anders zijn.

    Eén methode van ze is via hun service centre. Dan sturen ze een e-mail naar mijn Xs4all adres maar om daar mijn mail op te halen moet ik (jawel!) mijn wachtwoord invullen en dat weet juist niet.

    Al met al krijg ik geen geweldige indruk van hun klantvriendelijkheid.
  • Je kan bij XS4All je wachtwoord laten resetten. Je moet dan eerst bellen met de helpdesk en vragen of ze je wachtwoord willen resetten, daarna een kopie van een legitimatiebewijs faxen en tien minuten later nog eens bellen om te vragen of ze de fax ontvangen hebben. Ze kunnen dan ter plekke je wachtwoord wijzigen…
  • En daarbij is volgens hun website het relatienummer nodig en dat weet ik niet.
  • Ik heb voor verschillende mensen in het verleden hun wachtwoord moeten laten resetten en er werd nooit gevraagd naar een relatienummer. Als je de inlognaam weet, moet dat voldoende zijn. Als je belt met 020-3987666 optie 3 moeten ze je verder kunnen helpen. Als je dat doet vanaf de lijn waar de ADSL verbinding op zit, kunnen ze het zelfs zonder kopie legitimatie, want dan kunnen ze ook al meteen zien wie je bent…
  • HCCnet bestaat dat dan nog steeds? Ik dacht dat dat al lang geleden overgegaan was in XS4ALL. Inderdaad e-mail forwarding moet je regelen bij je oude provider als dat al kan. Volgens mij zal dat lastig worden.

    Als je toch een nieuw mailadres moet gaan maken kan je ook een maildomein nemen. Dan wordt gelijk je mailadres onafhankelijk van je provider en is het makkelijker over te stappen naar een andere provider. Bijvoorbeeld Strato heeft dat, kost je mischien maar 10 Euro per jaar en hier kan je 5 mailboxen maken van 1GB per stuk en je hebt een stuk leuker e-mail adres.
    http://www.strato.nl/domains/index.html

    Of een webhosting pakket met alles erin voor 24 Euro bij Antagonist
    http://www.antagonist.nl/pages/webhosting/
  • Allen hartelijk bedankt voor de informatie.

    Eerst het goede nieuws. Na een hele ochtend oude correspondentie te hebben doorgespit heb ik mijn xs4all wachtwoord opgedoken. Toen kon ik bij xs4all inloggen en mijn nota's inzien, wat me mijn relatienummer opleverde. Dus nu heb ik alles compleet en op twee toegankelijke plaatsen neergezet.

    Leo S

    Bellen met 020-3987666 optie 3 bracht mij bij een wachtwoordrobot die weer wilde weten wat mijn relatienummer is.

    tomvdlee

    Strato, is dat een provider in plaats van xs4all of iets extra's daar bovenop?

    Verder, als forwarding zo moeilijk ligt, laat ik dat maar zitten en ook xs4all only. Ik ga gewoon mijn xs4all mail adres gebruiken als er veel inbox belasting te verwachten is.
  • [quote:eff48b8af9="a.tip"]Bellen met 020-3987666 optie 3 bracht mij bij een wachtwoordrobot die weer wilde weten wat mijn relatienummer is.
    [/quote:eff48b8af9]
    En waarom kies je er dan niet voor om een medewerker aan de lijn te krijgen? Niet de hele helpdesk van XS4All bestaat uit robots…
  • Dat wilde ik ook, maar die optie kwam in het keuzemenu niet voor.
  • Strato is geen provider maar levert alleen een registratie van een domein die je zelf kan kiezen. Verder leveren ze services zoals toegang tot e-mail zodat je mailboxen kan aanmaken en opslagruimte voor je e-mail. Het maakt je in principe provider onafhankelijk want je hebt je eigen e-mailadres die je mee kan nemen naar een volgende provider.
  • [quote:fbcc720132="a.tip"]Dat wilde ik ook, maar die optie kwam in het keuzemenu niet voor.[/quote:fbcc720132]
    Je hebt als je een helpdesk belt toch altijd de mogelijkheid om iemand te spreken? Aan wie moet je anders je vraag voorleggen?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord