Vraag & Antwoord

Anders (internet)

draadloos internet valt steeds weg

Anoniem
remco p
27 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb het volgende probleem:

    Ik heb zowel bedraad internet (op mijn pc) en draadloos internet (op mijn laptop) hier thuis. Het bedrade internet werkt perfect.

    Het draadloos internet valt echter steeds weg. Als ik echter mijn laptop met de utp kabel op het modem aansluit, werkt internet ook perfect op mijn laptop. Het probleem doet zich dus alleen voor met draadloos internet. Ik heb mijn provider al gebeld gehad, maar die kunnen me niet veel verder helpen dan voor ¤ 20,- per kwartier een monteur langs te sturen. Naja, dus ik denk eerst proberen of hier iemand iets weet.
    Hoe dan ook, als ik internet op mijn laptop (draadloos) is dit slechts voor even, daarna valt het weer weg. Als ik dan op het internet pictogram rechtsonder bij de tijd met rechts klik en dan herstel, dan doet hij het weer even en dan valt hij weer weg.
    Alle drivers zijn correct geinstalleerd (systeem –> hardware –> aparaat beheer), dwz: nergens staat een ? bij.

    please help
  • Kun je de afstand tussen router en laptop ook verkleinen? Of valt de verbinding ook weg, als je vlak naast de router zit.
  • vaak is het wegvallen van de verbinding een kwestie van wegdrukken of weggedrukt worden door andere draadloze stations in je buurt.
    download netstumbler: http://www.netstumbler.com/downloads/
    en kijk eens welke kanalen het minst gebruikt worden in je buurt.
    daarna zet je de kanaalinstelling in je router op zo´n kanaal. zorg wel dat je de save-procedures van je router nauwkeurig volgt om het vast te leggen. bij sommige routers moet je zowel op ok klikken op de instelpagina zelf als op een knop in de trant van - save all - in de menubalk.
    wellicht aldus even wat experimenteren om het optimale kanaal te vinden.
    (soms moet je ook de laptop opnieuw opstarten)
  • oke, ik heb het programma geinstalleerd en gestart, nu krijg ik een lijstje te zien waar ik niet uit kom
  • Wellicht is deze wat makkelijker: http://www.metageek.net/products/inssider
  • Ik heb het programma inssider geinstalleerd en uitgevoerd. Dit is het resultaat in een screenshot:

    http://img338.imageshack.us/img338/4061/inssider.jpg

    Nog steeds heb ik het genoemde probleem
    Wel is mij opgevallen in inSSIDer dat mijn signaal sterkte nogal sterk 'fluctueert' ten opzichtte van de anderen die niet zoveel springen. hij springt bij mij echt tussen de -75 en -55 dBm terwijl de rest niet zo sterkt springt.

    Graag hoor ik van jullie
  • Maakt de afstand nog uit?
    Welke van de netwerken is van jou?
  • Speedtouch 1ebdd0 is van mij.

    Ik heb juist nog wat op internet gezocht en kwam langs dit topic:

    http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=6128.0

    Ik ben toen in configuratiescherm –> systeem –> hardware –> aparaatbeheer gegaan op mijn laptop. Naar de eigenschappen van mij 'wireless' kaart gegaan en dan naar de tab geavanceerd. Daar heb ik het volgende gewijzigd:

    802.11b Preamble heb ik van 'long and short' naar 'long only' gezet
    power save mode heb ik van 'on' naar 'off' gezet.

    en toen kreeg ik rechtsonder een ballon met ' er is verbinding met …..' en mijn internet deed het weer. Nu afwachten. Verder nog vragen over dat tabblad:

    bij network address staat 'niet aanwezig' aangevinkt. klopt dit?
    hoe moeten de overige instellingen staan?

    mvg

    edit: nu doet internet het weer niet

    edit 2: ik merk nu dat hij 'aan, uit, aan, uit springt' uitzichzelf

    edit 3: ik heb alle instellingen die ik hierboven gewijzigd had nu weer terug gezet, omdat dit niet hielp.
  • iemand……???
  • wat je - zo lees ik althans - nog niet deed was experimenteren met de kanaalinstelling van jouw eigen router……
  • Gaat het wel goed met je stroomadapter er in? Zo ja dan toch alles van je Eigenschappen wireless netwerkkaart dat te maken heeft met Energiebeheer Uit zetten.
  • 1) hoe kan ik dan experimenteren met de kanaalinstellingen? wat in het verleden wel is geprobeerd door mijn provider is dat hun hem op andere kanalen hebben gezet, maar dat heeft niets geholpen.

    2) ik ga nu kijken naar de energiebeheer instellingen. Wat ik heb veranderd onder netwerkverbindingen –> eigenschappen draadloze netwerkverbinding –> configureren (naast naam van mijn wireless kaart):
    'link down power saving: van enable naar disable
    'optimal performance van disable naar enable

    Ook heb ik in aparaatbeheer –> mijn wireless kaart –> eigenschappen –> geavanceerd het volgende veranderd:
    power save mode van normaal naar off gezet.

    Daarbij staan daar nog 4 andere power save modes met daarachter background, besst effort, video en voice. Die staan ingesteld op 'legacy power save' alle 4 en kunnen veranderd worden naar WMM Power Save (UAPSD)


    Om het resultaat hiervan te testen heb ik even radio 538 via internet opgezet, als deze gewoon door blijft lopen en niet wegvalt, dan neem ik aan dta mijn draadloos internet weer correct functioneert.
    Ik hou jullie op de hoogte
    Mocht dit niet helpen, dan ga ik dalijk even ergens anders een draadloos netwerk proberen. kijken of hij het aar wel doet. Dan heb ik een indicatie of het aan mijn pc ligt of aan de modem/router
  • het gaat om je routerinstellingen, ik kan me niet voorstellen dat je provider zich daarmee bemoeit.
    pak de handleiding van je router, en zoek op hoe je de webinterface inkomt, met adres (iets van 192.168.xxx.xxx), inlognaam en wachtwoord.
    blader dan door naar dee wireless settings en stel een ander kanaal in.
    zorg dat je op ok drukt, en bij sommige routers, moet je dan ook nog op een knop - save all - of - save settings - drukken.
  • allereerst: het veranderen van de genoemde eigenschappen heeft niets geholpen.

    toen ik klantenservice belde heeft men mij gezegd dat ze de kanalen hebben veranderd. Maarja, ik zal kijken,
  • ik heb alle 13 de kanalen gehad, maar geen van alle werkt naar behoren, ze vallen allemaal weg. kanaal 6 waar hij nu weer op staat schijnt nog het beste te werken,. Hier stond hij toenet ook al op voor ik de kanalen veranderde. Iemand nog een idee?
  • in 20 minuten????
  • jaa…ze vielen steeds binnen een minuut al weg, ik had totaal geen verbinding meer, geen enkele site deed het en ook de radio viel weg.
  • het is logisch dat je verbinding wegvalt als je een ander kanaal instelt.
    daarna moet de verbinding opnieuw worden opgebouwd (dat duurt een paar minuten, en zoals gezegd, in sommige gevallen moet je daarvoor zelfs de laptop eerst herstarten.
  • Slecht bereik kan te maken hebben met apparatuur die dezelfde 2,4 GHz-frequentie gebruikt (draadloze telefoons en speakers en magnetrons).
    Plaats de router zo hoog mogelijk en zo dat er geen grote metalen voorwerpen in het pad staan.

    Als je het niet meer ziet zitten, kun je nog vaste IP-adressen proberen.
  • [quote:fa5d812139="derkdejong"]het is logisch dat je verbinding wegvalt als je een ander kanaal instelt.
    daarna moet de verbinding opnieuw worden opgebouwd (dat duurt een paar minuten, en zoals gezegd, in sommige gevallen moet je daarvoor zelfs de laptop eerst herstarten.[/quote:fa5d812139]

    Voor ik een nieuw kanaal instelde had ik eerst geen verbinding. Vervolgens stelde ik een nieuw kanaal in, toen had ik plots weer verbinding. Na enige tijd functioneer viel het vervolgens weer weg.

    [quote:fa5d812139="Tirm"]Slecht bereik kan te maken hebben met apparatuur die dezelfde 2,4 GHz-frequentie gebruikt (draadloze telefoons en speakers en magnetrons).
    Plaats de router zo hoog mogelijk en zo dat er geen grote metalen voorwerpen in het pad staan.

    Als je het niet meer ziet zitten, kun je nog vaste IP-adressen proberen.[/quote:fa5d812139]

    Er staan op dit moment ook geen grote metalen voorwerpen in het pad. Verder had ik graag geweten hoe dat met die vaste IP-adressen werkt?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.