Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Geen internet.

Anoniem
lion
6 antwoorden
  • Hallo allemaal,
    Ik zit met een groot probleem :o Vraag me niet hoe, maar sinds gisteravond doet Internet het niet meer. Ik heb er zelf ontzettend weinig verstand van, maar ik zal de situatie zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

    Wij zijn in het bezit van een Linksys router en een Orange Livebox die met elkaar zijn verbonden. Onze computer is met een kabel aangesloten op de router waardoor internet mogelijk is. Ook beschikken wij over een laptop met draadloos internet. (Op beide pc's is geen internet aanwezig). Nu heb ik gisteren een defragmentatie uitgevoerd en wat programmatje's verwijderd en ik ben bang dat daar ergens het probleem zit. (Misschien heb ik iets verwijderd dat ik niet had moeten verwijderen bijv.)
    Ik heb al 2× een systeemherstel uitgevoerd.
    En ik heb diverse keren de Linksys router en de Orange livebox gereset.
    Ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Is er iemand die mij alsjeblieft kan helpen? Als er nog wat onduidelijkheden zijn of er is meer informatie nodig, dan vraag het maar.

    alvast bedankT!
  • Wat misschien nog wel handig is om te weten; ik heb nu internet op mijn laptop doordat ik de kabel die via de Livebox naar/in de Router gaat, nu in mijn laptop heb gedaan. Maar zogauw ik deze kabel gewoon in de Router doe heb ik zowel op de computer als op de laptop geen internet. Dus er is waarschijnlijk iets mis met de verbinding tussen de router en de computer.

    Want ik kan met mijn laptop nog wel gewoon verbinding maken met de linksys router:
    [img:4093659b9f]http://img692.imageshack.us/img692/5214/netwerkcentrum.jpg[/img:4093659b9f]
  • Je vermeld niet welke provider in het spel is. Msschien werkt deze nog met een filtering? (Computernaam en/of macadres).
    Als dit het geval is, zal je dsu het menu van je router in moeten duiken en deze te "clonen".
  • Eerst maar ff simpel:
    Router stroomloos, modem stroomloos etc
    da éérst modem aan , 5 min later router aan , 5 min later pc aan
  • Bedankt voor jullie reactie, maar het probleem is inmiddels opgelost. We hebben er iemand van een bedrijf bijgehaald en die heeft de klus geklaard.

    Van mij mag deze vraag verwijderd worden aangezien er niets nuttigs voor een ander instaat.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord