Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Probleem Nieuw Ziggo Modem

None
10 antwoorden
  • Goeiedag!

    Ik heb vandaag mijn nieuwe Ziggo modem geïnstalleerd en geactiveerd. Geen problemen tijdens de installatie.

    Het probleem wat ik echter heb nu is dat mijn verbinding met het internet er om de minuut uit vliegt. Zodra ik de verbinding "herstel" kan ik weer een minuutje internetten en dan is het weer afgelopen.

    Ik heb met het vorige modem nooit problemen gehad.

    Zelf geprobeerd:
    - modem resetten
    - rebooten
    - verbinding herstellen

    Dump van ipconfig /all tijdens verbinding met internet:

    [i:03fba35be9]
    Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all

    Windows IP-configuratie

    Host-naam . . . . . . . . . . . .: gebruike-c05322
    Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
    Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
    IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
    WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

    Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

    Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
    Beschrijving . . . . . . . . . . .:
    ADMtek AN983 10/100 PCI Adapter
    Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F6-2B-CD-1B
    DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
    Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
    IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 83.86.48.6
    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.248.0
    Standaardgateway. . . . . . . . . : 83.86.48.1
    DHCP-server . . . . . . . . . . . : 212.54.38.83
    DNS-servers . . . . . . . . . . . : 212.54.40.25
    212.54.35.25
    Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 9 december 2009 16:17:05
    Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 16 december 2009 16:17:05

    Ethernet-adapter {CEDF4E22-ED69-4D22-8B6C-42E637CB889F}:

    Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
    Beschrijving . . . . . . . . . . .:
    TAP VPN Adapter - Pakketplanner-minipoort
    Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-FF-CE-DF-4E-22

    C:\Documents and Settings\Administrator>[/i:03fba35be9]

    Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat de verbinding er om de minuut mee stopt? Even voor de info nog: Ik maak geen gebruik van een router, het modem is direct aangesloten op mijn computer via een kabel.

    Alvast bedankt!
  • Zet je firewall eens tijdelijk uit, en kijk of dat helpt. Heb je een andere utp kabel liggen, probeer die dan eens.
  • Bedankt voor de snelle reactie! Zonder firewall heb ik ook al geprobeerd inderdaad. Ik heb geen andere kabel liggen. Denk ook dat de kans nihil is dat het daar aan ligt, nooit problemen gehad met de bekabeling toen het andere modem erop zat.
  • Was het vorige modem ook van ziggo, en zoja, waarom is dat vervangen?

    UTP stekkertjes zijn nogal kwetsbaar. Maar als je het teveel moeite is, moet je het zelf maar weten.
  • Het andere modem was ook van Ziggo inderdaad. Het is vervangen omdat de snelheid een upgrade heeft gehad. Een andere kabel proberen is zeker niet te veel moeite en ik zal het morgen dan ook zeker gaan proberen.

    Nogmaals dank voor de snelle response!
  • ik heb ook regelmatig internet uitval zowel met het oude als met het nieuwe modem

    merk vooral dit op door dat ik even moet wachten op antwoorden

    (ik werk wel met een router)

    oorzaak weet ik niet

    drukte op de ring waar je op aangesloten bent?

    is zo nu en dan erg lastig voor al als je een netwerk spel wil draaien
  • Nu de ziggo snelheden naar 20 resp. 50 mbits zijn gegaan, moeten de routers wel even "harder/sneller"over NAT draaien. Een eerste check zou zijn: firmware upgrade voor de router.

    Ziggo zelf beveelt de Sitecom 300N X3 Router aan.

    Maar, wel eerst router issue uitsluiten door 1 PC even direct aan het modem aan te sluiten en te testen.

    En aan de TP: kabels uitsluiten, maar deze: ADMtek AN983 10/100 PCI Adapter zou het wel eens niet kunnen trekken.
  • wel even om denken

    de ts heeft geen router ertussen
  • Brand de uitgaande LED op het modem continu? Zo niet, laat het geheel dan eens opnieuw configureren door Ziggo. 0900-1884
    Bij mij waren de problemen, ontstaan na installatie van het snelle modem , daarna opgelost.
  • weet je hoe je verder in het menu moet komen

    krijg negen van de tien keer een piep piep piep aan het eind van wege verbinding verbroken

    en de tiende keer een verkeerde persoon

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.