Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Oplossing onstabiel internet

Anoniem
juul
2 antwoorden
  • Hallo

    Onze internetverbinding is enorm onstabiel: om de paar dagen of soms om de paar uur zitten we weer eens zonder internet. We maken gebruik van een (goedkope?) Eminent EM4207 [b:ec4117545d]ADSL over ISDN[/b:ec4117545d] router.

    We zijn niet zeker waar het probleem ligt:

    - Kan dit aan de internetverbinding zelf liggen? Belgacom skynet (Belgie). In dat geval overwegen we om over te stappen naar kabelinternet.

    - Of is dit puur een modem
    outer probleem? De verbinding voorziet trouwens ons bedrijf + privé met een stuk of 10 computers van internet. Het is voor zakelijk gebruik, dus het mag gerust iets kosten, als het maar [b:ec4117545d]superstabiel[/b:ec4117545d] is…

    Alle computers zijn voor de rest al dan niet rechstreeks aangesloten op een tplink 24poort gigabit switch met cat6 kabels, dus dat zit wel goed denk ik.

    Alle hulp welkom!
  • [quote:b1e0790ca3="juul"]Onze internetverbinding is enorm onstabiel: om de paar dagen of soms om de paar uur zitten we weer eens zonder internet. We maken gebruik van een (goedkope?) Eminent EM4207 ADSL over ISDN router. [/quote:b1e0790ca3] Heb je al gecheckt of je daarover enig informatie kon verkrijgen via de lampjes status van de Eminent EM4207. In de handleiding staat hierover
    [quote:b1e0790ca3]
    2.3 Uitleg van de lampjes

    PWR Gaat branden als de router aan staat.

    PPP Geeft aan dat er een PPP sessie tot stand is gebracht. (bij gebruik van een PPPoA of PPPoE provider.)

    LAN 1,2,3 en 4 Deze lampjes gaan branden als de netwerk kabels op de router correct zijn aangesloten. Deze lampjes gaan knipperen als er data verkeer is over de desbetreffende netwerkkabel.

    ADSL Dit lampje brandt continue als het ADSL signaal op de telefoonlijn is gevonden. Het kan circa 60 seconden duren voordat dit lampje continue gaat branden. Als dit lampje blijft knipperen of uit blijft, dien je de ADSL lijn en de splitter te controleren. Het modem ontvangt geen correct signaal.

    [/quote:b1e0790ca3]
    Afhankelijk van de lampjes status zou je contact kunnen opnemen met de Eminent helpdesk. Eventueel kun je daarna beslissen of verandering van provider en/of modem
    outer nodig is.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord