Vraag & Antwoord

Anders (internet)

Problemen met internetverbinding

Anoniem
Mystery1
12 antwoorden
  • Sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn internetverbinding. Zodra ik pc aanzet of opnieuw opstart heb ik geen verbinding meer. Heel af en toe heb ik wel verbinding.

    Heb kabelinternet en een Linksys router WRT54GL. Het draadloze internet werkt prima, mijn pc die met een kabel aangesloten is heeft dus kuren. Dacht eerst dat het aan de onboard LAN aansluitingen lag. Heb er 2 op mijn moederbord zitten, deze heb ik afzonderlijk van elkaar getest, maar het probleem blijft. Daarna heb ik een losse netwerkkaart ingebouwd, ook hierbij blijft het probleem.

    Als ik bij de LAN verbinding kijk dan staat er “onbekend netwerk”.
    Bij de status van de LAN verbinding zie ik bij “IPv4-verbindingsmogelijkheden: internet” staan en bij “IPv6-verbindingsmogelijkheden: geen internettoegang” staan. Kan dit er iets mee te maken hebben? Verbinding herstellen helpt ook niet.

    Als ik de verbinding uitschakel en dan weer inschakel heb ik wel internet. Tis dan wel erg traag.

    Heb geen idee waar ik het probleem nu nog moet zoeken. Zit het probleem in de router?

    Iemand enig idee?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
  • Ik ken die router; gebruik 'm zelf ook. Eigenlijk een dijk van een apparaat en betrouwbaar.
    Brandt het bijbehorende (LAN)ledje op de voorzijde…?
    Maar haal die router er eens tussenuit en kijk wat er gebeurt.
    Mocht het dan goed gaan, reset dan die router eens.

    Servicedesk van Linksys is overigens ook prima: 0800-0200101
    Of: support.nl@linksys.com

    Mochten de problemen bliijven bestaan, dan bestaat er ook nog de mogelijkheid dat het probleem op het moederbord te vinden is. Naar en raar, maar helaas waar.
    Ik heb na een onweersklap afgelopen zomer mijn netwerkkaart (en een router) moeten vervangen. Het werkt wel weer, maar zo nu en dan steken ook hier soms verbindingsproblemen de kop op.
  • Schakel op de pc bij de eigenschappen van de netwerkkaart IPv6 eens uit. Dit wil nog wel eens problemen geven. Je hebt toch geen IPv6 netwerk dus je zult het niet missen.
  • [quote:8f38065ccd="lion"]Brandt het bijbehorende (LAN)ledje op de voorzijde…?
    Maar haal die router er eens tussenuit en kijk wat er gebeurt.
    [/quote:8f38065ccd]
    Hoi Lion,

    Het ledje brandt.
    Als ik de router er tussen uit haal heb ik hetzelfde probleem :( .
    Heb het inmiddels met een andere router geprobeerd, zelfde probleem.
    Ik weet het niet meer. Mss dat een nieuwe Windows installatie nog een oplossing biedt.
  • [quote:8bf298e140="Hans60"]Schakel op de pc bij de eigenschappen van de netwerkkaart IPv6 eens uit. Dit wil nog wel eens problemen geven.[/quote:8bf298e140]
    Deze heb ik uitgeschakeld, maar helpt ook niet.
  • Tja, wat dan overblijft is m.i. een hardware probleem (mobo?). Software geloof ik zelf niet zo in dit geval.

    Maar wat ook nog (zeer goed) denkbaar is, is een slechte LAN kabel en/of een slechte stekerverbinding. Dat het (LAN) ledje brandt, geeft nml. geen 100% garantie.
    Probeer toch nog eens een andere kabel of laat 'm testen. Niet geschoten is altijd mis. :wink:
  • andere kabel uiteraard proberen. maar windows opnieuw installeren is nog een station te vroeg.
    helpt een andere kabel evenmin dan denk ik het volgende.
    je hebt dus drie netwerkpoorten. en je gebruikt er maar een.
    begin eens met:
    - start - configuratiescherm - (systeem - hardware) - apparaatbeheer
    - klik +je voor netwekadapters open
    - klik een voor een rechts op alle adapters en kies: installatie ongedaan maken
    - sluit scherm netjes af en herstart de pc
    - windows zal na herstart de poorten opnieuw maagdelijk installeren.
    wellicht moet je daarna nog eens proberen de ongebruikte poorten via dezelfde weg uit te schakelen.
  • [quote:9147a21533="derkdejong"]andere kabel uiteraard proberen[/quote:9147a21533]
    :oops: Aan het meest simpele heb ik zelf nog geeneens gedacht.
    Ga het vanavond meteen proberen. Ik hoop dat het probleem daarmee opgelost is, anders ga ik het verhaal met het verwijderen van de adapters proberen.

    Bedankt tot zover weer, ik hou jullie op de hoogte.
  • [quote:a985d11522="derkdejong"]andere kabel uiteraard proberen.
    helpt een andere kabel evenmin dan denk ik het volgende.
    - klik een voor een rechts op alle adapters en kies: installatie ongedaan maken[/quote:a985d11522]
    Andere kabel geprobeerd -> probleem blijft.
    Alle netwerkadapters verwijdert, pc opnieuw opgestart, driver wordt opnieuw geinstalleerd -> JA ik heb verbinding.

    Daarna pc opnieuw opgestart -> wederom GEEN verbinding. :(

    Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
  • niet gebruikte adapters uitgeschakeld?

    al eens gedaan:
    - pcs uit, modem en router minuutje stroomloos
    - start modem, en laat helemaal doorstarten
    - start dan pas router en laat helemaal doorstarten
    - start dan pas pc(s een voor een)
  • [quote:ea4d77c3b2="derkdejong"]niet gebruikte adapters uitgeschakeld?

    al eens gedaan:
    - pcs uit, modem en router minuutje stroomloos
    - start modem, en laat helemaal doorstarten
    - start dan pas router en laat helemaal doorstarten
    - start dan pas pc(s een voor een)[/quote:ea4d77c3b2]
    Al het bovenstaande geprobeerd, geen resultaat helaas.
  • Begint dan toch aardig op een hardware (mobo) probleem te gaan lijken…. :?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord